Bekijk volle/desktop versie : Onderweg naar Marokko.



Pagina's : [1] 2

16-05-2010, 23:33
Vind de heenweg naar Marokko ook leuk en gezellig? Kan niet wachten om het weer eens mee te maken. Enige wat ik niet gezellig vind is in de auto slapen.

Plaats hier jullie ervaringen onderweg. Ook ben ik benieuwd wat jullie qua eten meenemen.

16-05-2010, 23:35


Ik vind met de auto veel leuker dan met het vliegtuig.
Jammer genoeg gaan we bijna altijd met het vliegtuig.

We nemen geen eten mee we kopen alles onderweg, alleen drinken nemen we mee.

16-05-2010, 23:42
Ja, ik vind alles gezellig ook het in de auto slapen, en tussenstops, en de sfeer is gewoon super. Veel leuker dan met het vliegtuig.

Wat we onderweg meenemen aan eten, best veel behalve drinken dat kopen we gewoon als we moeten tanken of pauzeren.

16-05-2010, 23:47
Mijn ervaring....

Week voor vertrek zijn mijn ouders en ik druk met inkopen, de auto nachecken, reisdocumenten nachecken enzo. Ook doen we boodschappen voor onderweg. Dag van tevoren maakt mijn moeder eten voor onderweg en pa laat de auto. Mijn ouders zijn dan zo shago. Je moet echt niet met z'n dollen anders krijg je een preek. Ik controleer mijn koffers en doe nog even snel de laatste inkopen. Dag van vertrek checkt mijn pa nog één keer de auto en rusten we even uit. Daarna maken we de zitplaatsen klaar. En dan is het EINDELIJK na zoveel stressen, gekibbel en geruzie (lees ruzie maken wie er voor gaat zitten. Mijn broertje wint altijd :moe vertrekken we. Onze Hollandse buren gaan naar ons zwaaien. Pa reciteert een surah en dan zeggen wij amin en dan start hij de auto. De zenuwen gieren in mijn lijf dan hé. Tjonge jonge wat hou ik van het moment van vertrek. We vertrekken rond 18.00 en komen rond 02.00 in Parijs aan. Tussendoor eten we de lekkernijen van ma. Dan slapen we tot 07.00


De volgende dag rijdt mijn pa een stukkie. Om 11.00 stoppen we bij een parkeerplaats en gaan we gezamenlijk ontbijten. Dan weer 2,5 uur rijden en weer stoppen om te tanken en eten. Zo gaan we verder totdat we s'avonds laat in Spanje aankomen. Pa rijdt nog een stukkie tot 06.00 en daarna rijdt pa verder.

Volgende dag zijn we halverwege Spanje. Dan gaan we weet ontbijten en de hele dag tussenstops houden om te tanken, eten en benen strekken. Als mijn pa continue rijdt pakken we meestal de boot van 22.00 uur en komen we om 23.00 aan in Marokko en gaan we langs de douane. Na de douane is het alweer middernacht en gaan we ergens slapen. Volgende dag rijden we naar Rabat en dan zijn we er eindelijk.

16-05-2010, 23:53



Citaat door melkmetsmaak:
Ik vind met de auto veel leuker dan met het vliegtuig.
Jammer genoeg gaan we bijna altijd met het vliegtuig.

We nemen geen eten mee we kopen alles onderweg, alleen drinken nemen we mee.


Ja hé. Ik vind de autoreis veel leuker. Je ziet wat en je maakt veel mee. Vliegen is boring. Jouw pa werkt toch op schiphol? Maar je bent er wel snel.

Oké dus jullie nemen niks mee. Wij nemen voor de eerste en tweede dag hapjes mee. Voor de eerste dag broodjes, Turkse pizza, koekjes enzo. Voor de tweede dag houden we nog tonijn, kaschir, pindakaas, kaas enzo over. Dan kopen we alleen brood. Alleen in Spanje eten we warm.

16-05-2010, 23:55

Citaat door Ambreen:
Mijn ervaring....

Week voor vertrek zijn mijn ouders en ik druk met inkopen, de auto nachecken, reisdocumenten nachecken enzo. Ook doen we boodschappen voor onderweg. Dag van tevoren maakt mijn moeder eten voor onderweg en pa laat de auto. Mijn ouders zijn dan zo shago. Je moet echt niet met z'n dollen anders krijg je een preek. Ik controleer mijn koffers en doe nog even snel de laatste inkopen. Dag van vertrek checkt mijn pa nog één keer de auto en rusten we even uit. Daarna maken we de zitplaatsen klaar. En dan is het EINDELIJK na zoveel stressen, gekibbel en geruzie (lees ruzie maken wie er voor gaat zitten. Mijn broertje wint altijd :moe vertrekken we. Onze Hollandse buren gaan naar ons zwaaien. Pa reciteert een surah en dan zeggen wij amin en dan start hij de auto. De zenuwen gieren in mijn lijf dan hé. Tjonge jonge wat hou ik van het moment van vertrek. We vertrekken rond 18.00 en komen rond 02.00 in Parijs aan. Tussendoor eten we de lekkernijen van ma. Dan slapen we tot 07.00


De volgende dag rijdt mijn pa een stukkie. Om 11.00 stoppen we bij een parkeerplaats en gaan we gezamenlijk ontbijten. Dan weer 2,5 uur rijden en weer stoppen om te tanken en eten. Zo gaan we verder totdat we s'avonds laat in Spanje aankomen. Pa rijdt nog een stukkie tot 06.00 en daarna rijdt pa verder.

Volgende dag zijn we halverwege Spanje. Dan gaan we weet ontbijten en de hele dag tussenstops houden om te tanken, eten en benen strekken. Als mijn pa continue rijdt pakken we meestal de boot van 22.00 uur en komen we om 23.00 aan in Marokko en gaan we langs de douane. Na de douane is het alweer middernacht en gaan we ergens slapen. Volgende dag rijden we naar Rabat en dan zijn we er eindelijk.


Jullie doen er best lang over? Van hier naar Parijs is ongeveer 4,5 met een beetje geluk (zonder file, en als je 130km/u rijdt) doen we er zelfs 4 uur over, en jullie doen daar het dubbele over klopt denk ik niet?

16-05-2010, 23:56
Soubhanallah heen weg is altijd zo leuk!

Maar terug weg NOOOOOOOIT echt zowel t weer als t sfeer gwn alles eromheen!

K ben lang niet met de auto geweest Jammer

17-05-2010, 00:04

Citaat door Optimel:
Ja, ik vind alles gezellig ook het in de auto slapen, en tussenstops, en de sfeer is gewoon super. Veel leuker dan met het vliegtuig.

Wat we onderweg meenemen aan eten, best veel behalve drinken dat kopen we gewoon als we moeten tanken of pauzeren.


De sfeer is zeker super. Iedereen is gewoon happy. Je ziet dolblije Marokkanen. Iedereen bikkelt hard om z'n hometown weer te zien. Heerlijk. Behalve in de auto slapen. Tjezus ik kan dat gewoon niet. Daarom slaap ik nooit. Mijn broertje en ik gaan dan buiten een wandeling maken, kletsen. Of ik lees een boek. Sub7ana'Allah altijd tijdens het slapen krijgen mijn broertje en ik de slappe lach. Wij stoppen gewoon niet met lachen. Overdag halen we onze slaap in. Wordt enkel bij de tussenstops wakker.

Wat voor eten nemen jullie mee?

17-05-2010, 00:08

Citaat door Optimel:
Jullie doen er best lang over? Van hier naar Parijs is ongeveer 4,5 met een beetje geluk (zonder file, en als je 130km/u rijdt) doen we er zelfs 4 uur over, en jullie doen daar het dubbele over klopt denk ik niet?


Onze auto zuipt veel benzine dus we stoppen om de 2,5 uur. Plus pa is niet een van de jongste meer en heeft suikerziekte. Hij kan niet continue doorrijden. Hij heeft ook z'n rust nodig. Sowieso hebbben we geen haast. Marokko loopt heus niet weg. En we pakken meestal de avond boot. Dan (dag twee) komen we rond 23.00 in Marokko aan plus de douane wat ook een eeuwigheid duurt. Dan is het alweer 01.00 en dan gaat pa echt niet s'nachts doorrijden. De wegen in Marokko zijn overdag al gevaarlijk. Laat staan s'nachts. Plus we wonen een eindje verderop.

17-05-2010, 00:11

Citaat door Optimel:
Jullie doen er best lang over? Van hier naar Parijs is ongeveer 4,5 met een beetje geluk (zonder file, en als je 130km/u rijdt) doen we er zelfs 4 uur over, en jullie doen daar het dubbele over klopt denk ik niet?


als je wilt kun je zelfs binnen 3 uur in parijs zijn... zelfs sneller als je vanuit belgie vertrekt

kortom ligt eraan waarvandaan je vertrekt en hoe snel je rijdt
maar ach je gaat op vakantie en het is geen race..

17-05-2010, 00:11

Citaat door Niss:
Soubhanallah heen weg is altijd zo leuk!

Maar terug weg NOOOOOOOIT echt zowel t weer als t sfeer gwn alles eromheen!

K ben lang niet met de auto geweest Jammer


Heenweg is leuker dan terugweg. Dan zie je alle Mocro's sip kijken mesaken. De sfeer in de auto is dan ook kil.

Ga je dit jaar met de auto?

17-05-2010, 00:12

Citaat door Ambreen:
Ja hé. Ik vind de autoreis veel leuker. Je ziet wat en je maakt veel mee. Vliegen is boring. Jouw pa werkt toch op schiphol? Maar je bent er wel snel.

Oké dus jullie nemen niks mee. Wij nemen voor de eerste en tweede dag hapjes mee. Voor de eerste dag broodjes, Turkse pizza, koekjes enzo. Voor de tweede dag houden we nog tonijn, kaschir, pindakaas, kaas enzo over. Dan kopen we alleen brood. Alleen in Spanje eten we warm.



Bij KLM maar niet op schiphol plaza zelf. Hoe weet je dat?

Nee we vinden het gewoon makkelijker en lekkerder om alles onderweg te kopen.

Ja veel mensen nemen eten mee inderdaad.

17-05-2010, 00:14


Het enige leuke is wanneer ik kan snacken zonder misselijk te worden.

Ik vind er verder weinig aan, bah bah bah! En dan die stomme boot, pffff. Mijn zoontje was net zo ziek naast me en ik kon amper voor hem zorgen. Zo ziek was ik. Alatief, alatief!

17-05-2010, 00:14

Citaat door NuFFniet:
als je wilt kun je zelfs binnen 3 uur in parijs zijn... zelfs sneller als je vanuit belgie vertrekt

kortom ligt eraan waarvandaan je vertrekt en hoe snel je rijdt
maar ach je gaat op vakantie en het is geen race..


Wollahila. Sommige mensen zien naar Marokko rijden als een race wat ik absurd vind. Alsof ze Marokko nooit hebben gezien. De heen en terugweg is een soort vakantie. Je moet daar ook van genieten. Als ik insha'Allah met de wil van Allah volgend jaar eind dit jaar mijn rijbewijs haal, dan ga ik de volgende vakantie mijn pa helpen. Hij rijdt overdag en ik s'avonds en een stukje s'nachts en dan zijn we er misschien wat sneller. Of misschien neem ik de taak van pa over omdat hij niet meer jong is. Hij moet eigenlijk rusten ipv van ik en de rest die de hele dag liggen te maffen.

17-05-2010, 00:16

Citaat door noona:
Het enige leuke is wanneer ik kan snacken zonder misselijk te worden.

Ik vind er verder weinig aan, bah bah bah! En dan die stomme boot, pffff. Mijn zoontje was net zo ziek naast me en ik kon amper voor hem zorgen. Zo ziek was ik. Alatief, alatief!


Jullie varen een paar uurtjes toch en ga je dit jaar weer?

Da's klote ja. Ben ik blij dat wij maar 40 minuten hoeven te varen.

Pagina's : [1] 2