Bekijk volle/desktop versie : de borstvoeding-maffia !!!



02-01-2012, 21:02

Citaat door BeWithYou:
Ik probeer elke dag een flesje te kolven,,, ik haaaaat het!!! Binnenkort begin ik met werken, vind het erg spannend hoe dat zal gaan icm BV.

Wie kolft ook op het werk??
Ik kolf 2x per dag op mijn werk en ik heb er ook een gruwelijke hekel aan...

03-01-2012, 10:23



Citaat door Lala_Rani:
Heel deze topic gaat over hoe fijn borstvoeding is, dat motiveert wel, maar idd ik zit nu ook in een periode waarin het geen rozengeur en maneschijn is. Ik weet niet of ik het lang ga kunnen volhouden ... ik kolf momenteel af (dubbel werk)
Ik heb bij mijn oudste alle voedingen vanaf het begin moeten af kolven. Heb het alhamdoulillaah 1 jaar volgehouden!

03-01-2012, 17:51

Citaat door QueenBee:
Hoe lang hield dat aan?
De eerste week was echt heel zwaar!
vooral als ze allebei tegelijk de borst willen!
na 2 weken ging het stukken beter
en na ongeveer 4 weken ging het heel erg goed.
en nog steeds gaat het super goed Alhamdoelilah!

03-01-2012, 18:56

Citaat door goudsbloemmetje:
Ik heb bij mijn oudste alle voedingen vanaf het begin moeten af kolven. Heb het alhamdoulillaah 1 jaar volgehouden!

Combineerde jij dat dan ook met kv?

04-01-2012, 17:37



Citaat door Lala_Rani:

Combineerde jij dat dan ook met kv?
Nee hij heeft tot 1 jaar alleen borstvoeding gekregen. Het was zwaar, moeilijk en soms ook frustrerend. Vaak last gehad van teruglopende melkproductie. Werd een keer flink ziek waardoor de melk volledig opraakte. Maar heb het volgehouden soms kolfde ik elk uur om de melk weer op gang te krijgen. Alhamdoulillaah steunde mijn man mij heel erg in de borstvoeding. Hierdoor heb ik het ook zo lang vol kunnen houden!

Mijn tweede kindje heb ik wel borstvoeding kunnen geven zonder te kolven en die word nu ook bijna 1 jaar! Ben heel erg trots dat mijn beiden kindjes geen kunstvoeding hebben gekregen!

04-01-2012, 21:58
@goudsbloemetje

Maar kolfde je dan elke keer even veel? Soms geraak ik aan een hele fles, maar 's avonds moet ik aanvullen met kv. Ook heeft mn dochtertje vaak aandacht nodig en eet ze om de drie uur, dus veel tijd krijg ik ni om te kolven ...

Hoe deed je het met kolven als je bv ergens op bezoek gaat?

05-01-2012, 12:24

Citaat door IsraaNoer:
Salam ou alaikoum lieve mama's,

Ik meld me aan op deze topic. Erg leuk om te lezen hoe andere mama's het ervaren. Op dit moment wil ik heel graag wat advies van ervaren borstgevende moeders.Ik zit namelijk met het volgende:

Al sinds een jaar en drie weken geef ik borstvoeding aan mijn dochtertje. Mijn dochter heeft een koemelk-eiwit allergie en krijgt dus naast borstvoeding geen andere melk. Ik heb geprobeer Hypoalleergeen te geven, maar hier moest ze niks van hebben, ze is zoo gewend (verwend) geraakt aan de borst dat ze niks anders wil. Ze gebruikt de borst als speen en kan dus ook niet in slaap vallen zonder de borst. Het probleem hier is, dat ze continu aan de borst wil en nog steeds niet door slaapt s'nachts. Ik heb gebroken nachten en het ergste van alles is dat ik enorm veel afval. Ben in korte tijd van 65 kilo naar 55 kilo gegaan en ben bang dat dit alleen maar erger wordt. Afgekolfde melk wil ze nog wel aannemen, maar zeker niet om er mee in slaap te vallen. Dan heeft ze weer de borst nodig en zeker s'nachts. Nu weet ik niet wat ik moet doen...

Hebben jullie misschien tips??

Let me know, want ik zit echt mijn handen in het haar!


Ik weet dat je hier misschien niet zoveel waarde aan zult hechten omdat je helemaal op bent, maar ik voel me toch genoodzaakt te zeggen dat het incha Allah niet oneindig lang meer gaat duren voor je meisje een goed slaapritme te pakken heeft, de ontwikkeling van het biologische klokje van een kindje duurt ongeveer 2 jaar. Straks zal het zijn of je deze problemen nooit hebt gekend

Ook wil ik mijn bewondering uitspreken voor dat je nog steeds borstvoeding geeft en niet hebt opgegeven ondanks je slaapproblemen, zo te lezen heb je veel geduld en geduld wordt incha Allah ruimschoots beloond . Je draagt in ieder geval in zeer grote mate bij aan de gezondheid en weerstand van je baby, geen fles die daar tegenop kan!!! Macha Allah.

Ik kan je boek "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley (moeder van 4, ervaringsdeskundige ) aanraden, er wordt natuurlijk geen kant en klare oplossing in geboden (wel kan je een plan schrijven aan de hand van schema's en kijken of 't lukt je eraan te houden, het is het proberen waard!) maar er staan veel tips in waar je wat aan hebt, en misschien zul je bepaalde zaken in een nieuw perspectief zien zodat het wat gemakkelijker wordt om verandering in je situatie aan te brengen.

Heb het boek pas zelf gelezen, en bij het lezen van jouw verhaal moest ik denken aan het stuk in het boek over "slaapassociatie"; in jouw geval kan je kindje alléén maar in slaap vallen als ze de borst krijgt, omdat je kindje dat associeert met in slaap vallen, In haar ogen kan ze alleen in slaap vallen als ze de borst krijgt, omdat ze nu eenmaal nooit een andere manier van in slaap vallen heeft ondervonden. Je kan je meisje helpen meerdere "associaties" met slapen aan te leggen (wiegen, Koran reciteren of aaien, niet allemaal tegelijk!) en daar kan je het beste bij haar dagslaapjes mee beginnen.

Ook belangrijk is om de baby overdag goed te voeden en te laten slapen, en ook om haar op tijd naar bed te brengen, dus niet de fout maken haar net zo lang op te laten blijven tot ze huilerig van vermoeidheid wordt in de hoop dat ze 's nachts door gaat slapen..

Voor interessante baby-slaapfeiten, het boek is te leen bij de bieb

Ik ben benieuwd naar je reactie, misschien heb je hetgeen hierboven is beschreven al lang geprobeerd en heeft het niets uitgehaald..

05-01-2012, 13:21

Citaat door Lala_Rani:
@goudsbloemetje

Maar kolfde je dan elke keer even veel? Soms geraak ik aan een hele fles, maar 's avonds moet ik aanvullen met kv. Ook heeft mn dochtertje vaak aandacht nodig en eet ze om de drie uur, dus veel tijd krijg ik ni om te kolven ...

Hoe deed je het met kolven als je bv ergens op bezoek gaat?
Nee ik kolfde niet even veel als ik te weinig kolfde dan verkorte ik steeds de periodes tussen het kolven in, want naarmate je vaker je lichaam het signaal geeft té weinig melk heeft dan komt er ook meer. Wanneer ik genoeg melk had dan liet ik de tijden hetzelfde, naarmate de melk verminderde ging ik vaker kolven, ook in de nacht. Als ik op bezoek was vroeg ik om een kamertje waar ik alleen kon kolven. Want in het bijzijn van anderen vind ik simpelweg niet fijn. Ook gaat het kolven wat moeizamer op een andere plaats dan thuis. Probeer vol te houden ook al is het moeilijk. Het is het dubbel en dwars waard, want je geeft je kindje het beste waar zij haar hele leven nog de vruchten van zal plukken. Borstvoeding heeft ontzettend veel voordelen, ook op langer termijn. Kijk wie je hierin kan steunen, dan houd je het ook langer vol!

05-01-2012, 15:35

Citaat door goudsbloemmetje:
Nee ik kolfde niet even veel als ik te weinig kolfde dan verkorte ik steeds de periodes tussen het kolven in, want naarmate je vaker je lichaam het signaal geeft té weinig melk heeft dan komt er ook meer. Wanneer ik genoeg melk had dan liet ik de tijden hetzelfde, naarmate de melk verminderde ging ik vaker kolven, ook in de nacht. Als ik op bezoek was vroeg ik om een kamertje waar ik alleen kon kolven. Want in het bijzijn van anderen vind ik simpelweg niet fijn. Ook gaat het kolven wat moeizamer op een andere plaats dan thuis. Probeer vol te houden ook al is het moeilijk. Het is het dubbel en dwars waard, want je geeft je kindje het beste waar zij haar hele leven nog de vruchten van zal plukken. Borstvoeding heeft ontzettend veel voordelen, ook op langer termijn. Kijk wie je hierin kan steunen, dan houd je het ook langer vol!
Ja maar mijn dochtertje heeft om de 3u haar 120ml melk nodig. Ik kolf soms net genoeg en soms te weinig voor die voeding. Dus als ik dan te weinig heb, dan pas ik het verschil bij met een flesje kv.

En ook eist mn schatje veel aandacht op gedurende de dag, ze wil constant opgepakt worden en in mn armen slapen. Vandaag kon ik dus maar 2 keer kolven. Ondanks dat mn borsten op springen stonden kon ik niet gaan kolven terwijl mn babytje hysterisch lag te huilen.

Ik weet dus niet hoe het verder moet...

's nachts sla ik soms ook kolfbeurten over omdat ik zo al te weinig slaap. (ze eet om de 3u)

Heb de laatste dagen opnieuw geprobeerd haar aan te leggen, maar ze wil echt ni meer Ze neemt mn tepel aan en dan krijgt ze ineens braakneiging. Wss komt het te diep in haar mond in vergelijking met flesje

05-01-2012, 17:02

Citaat door Lala_Rani:
Ja maar mijn dochtertje heeft om de 3u haar 120ml melk nodig. Ik kolf soms net genoeg en soms te weinig voor die voeding. Dus als ik dan te weinig heb, dan pas ik het verschil bij met een flesje kv.

En ook eist mn schatje veel aandacht op gedurende de dag, ze wil constant opgepakt worden en in mn armen slapen. Vandaag kon ik dus maar 2 keer kolven. Ondanks dat mn borsten op springen stonden kon ik niet gaan kolven terwijl mn babytje hysterisch lag te huilen.

Ik weet dus niet hoe het verder moet...

's nachts sla ik soms ook kolfbeurten over omdat ik zo al te weinig slaap. (ze eet om de 3u)

Heb de laatste dagen opnieuw geprobeerd haar aan te leggen, maar ze wil echt ni meer Ze neemt mn tepel aan en dan krijgt ze ineens braakneiging. Wss komt het te diep in haar mond in vergelijking met flesje
Als je 's nachts kolfbeurten overslaat kun je wellicht in de ochtend je dochtertje één borst geven en de andere borst afkolven. Dit doe ik altijd op mijn werkdagen. In de ochtend krijg ik altijd ongeveer 150 ml uit één borst.

05-01-2012, 17:21
Lala ranu ik heb hetzelfde probleem als jou. In het begin gaf ik de borst, maar had amper melk en erge kloven. Toen moest ik Haar bijvoeden met kv. Ik ging kolven ,
Na 4 dagen had ik voldoende melk en geen kloven, maat toen wilde ze de borst niet meer toen ik ging aanleggen. Probeer het nog steeds af en toe en ze wil echt niet.
Dus ik kolf nu 6 keer per dag, en de kleine krijgt nu 5 keer grkolfte melk in fles en 2 keer kunstvoeding. Snachts kolf ik niet, is te vermoeiend.
Vind het zwaar, heb ook nog een ander kind in huis

05-01-2012, 18:13

Citaat door asiamoslima:
Als je 's nachts kolfbeurten overslaat kun je wellicht in de ochtend je dochtertje één borst geven en de andere borst afkolven. Dit doe ik altijd op mijn werkdagen. In de ochtend krijg ik altijd ongeveer 150 ml uit één borst.


Ja klopt, 's morgens heb ik dan een grote overschot. Die hou ik dan bij om bij te passen wanneer ik niet genoeg afkolf. Het is een heel gepuzzel



Citaat door ParelgGlans:
Lala ranu ik heb hetzelfde probleem als jou. In het begin gaf ik de borst, maar had amper melk en erge kloven. Toen moest ik Haar bijvoeden met kv. Ik ging kolven ,
Na 4 dagen had ik voldoende melk en geen kloven, maat toen wilde ze de borst niet meer toen ik ging aanleggen. Probeer het nog steeds af en toe en ze wil echt niet.
Dus ik kolf nu 6 keer per dag, en de kleine krijgt nu 5 keer grkolfte melk in fles en 2 keer kunstvoeding. Snachts kolf ik niet, is te vermoeiend.
Vind het zwaar, heb ook nog een ander kind in huis
Ja ik vind het ook zwaar. Ik wil echt dat ze de borst neemt, da scheelt veel moeite. Ik hoop dat het alsnog gaat lukken ... Hoe lang kolf jij nu al?

07-01-2012, 13:28



Citaat door Lala_Rani:
Ja maar mijn dochtertje heeft om de 3u haar 120ml melk nodig. Ik kolf soms net genoeg en soms te weinig voor die voeding. Dus als ik dan te weinig heb, dan pas ik het verschil bij met een flesje kv.

En ook eist mn schatje veel aandacht op gedurende de dag, ze wil constant opgepakt worden en in mn armen slapen. Vandaag kon ik dus maar 2 keer kolven. Ondanks dat mn borsten op springen stonden kon ik niet gaan kolven terwijl mn babytje hysterisch lag te huilen.

Ik weet dus niet hoe het verder moet...
Doordat je borsten zo vol zitten komt de melk er waarschijnlijk te snel of te veel uit in één keer. Ik herken het overgeven van mijn jongstge zoontje. probeer andere voedinghoudingen. Als je liggen voed dan komt de melk er minder snel uit waardoor ze het rustiger kan weg drinken. Neem contact op met een lactatiedeskundige. Want je kindje is nog zooooooooooooo klein ze heeft je melk echt nog hard nodig. Zij kunnen jou begeleiden met het vinden van een passende voedingshouding voor je kindje zodat ze niet zo overweldigt word door de vele melk. Het zal lukken om jou kindje aan de borst te krijgen er zijn zelfs kinderen van 5 a 6 maanden die nog terug aan de borst kunnen komen. Contacteer een lactatiedeskundige bij jou in de buurt. Ze kunnen je zeker verder helpen.

08-01-2012, 10:34

Citaat door goudsbloemmetje:
Doordat je borsten zo vol zitten komt de melk er waarschijnlijk te snel of te veel uit in één keer. Ik herken het overgeven van mijn jongstge zoontje. probeer andere voedinghoudingen. Als je liggen voed dan komt de melk er minder snel uit waardoor ze het rustiger kan weg drinken. Neem contact op met een lactatiedeskundige. Want je kindje is nog zooooooooooooo klein ze heeft je melk echt nog hard nodig. Zij kunnen jou begeleiden met het vinden van een passende voedingshouding voor je kindje zodat ze niet zo overweldigt word door de vele melk. Het zal lukken om jou kindje aan de borst te krijgen er zijn zelfs kinderen van 5 a 6 maanden die nog terug aan de borst kunnen komen. Contacteer een lactatiedeskundige bij jou in de buurt. Ze kunnen je zeker verder helpen.
Ik ben al in behandeling bij een lactatiekundige. Ze heeft me aangeraden om nog even te kolven en bij te passen met kv, tot haar mondje wat groter wordt ...

09-01-2012, 02:34

Citaat door BeWithYou:
Tbarkeallah je geeft al een tijd! Ik zou je adviseren om een lactatiedeskundige in te schakelen. (wordt meestal vanuit je zorgverzekering vergoed) die vrouwen hebben toch jarenlang ervaring in het begeleiden van vrouwen die BV geven.


Wa fiek barakAllah! De eerst volgende bezoekje die ik ga brengen aan het CB, ga ik daar zeker naar vragen insha Allah. Bedankt voor de tip.


Citaat door naschiatje:
Lieverd, je gaat het moeten afbouwen zodat je 's nachts niet meer moet voeden...Want ze is oud genoeg en heeft eigenlijk geen nachtvoeding nodig...Dat wil zeggen gewoon geen borst geven 's avonds want ze ziet het als een speen of een middel om in slaap te vallen...Je moet haar een nieuwe routine aanleren...En dit max 2, 5 weken volhouden...dus bv een boekje lezen, een muziekje aanzetten kus en een knuffel en dit elke avond voor het slapengaan en als ze s nachts huilt ga gewoon bij haar zitten en aai haar hoofdje zonder enige vorm van oogcontact of communicatie want dan is haar slaap zekers zoek...En blijf gewoon bij haar zodat ze jouw aanwezigheid voelt en dan voelt ze wel veilig...Het kost bloed, tranen en zweet ...geloof me maar het is echt niet makkelijk...jouw kindje gaat nog krijsen en hard huilen maar gewoon volhouden...insh'Allah.

Succes!


He meid, bedankt voor je reactie.

Ik heb deze methode geprobeerd, maar gaf het meteen op! Mijn hart kon het niet aan. Het was echt een hel, ze huilde en schreeuwde zo hard als ze kon. Toen ik haar uren heb laten huilen, huilde ik mee. Maar ik dacht ik moet volhouden, ze moet het leren. Ik begon met een "slaap ritueel", nadat ik afscheid had genomen, ging ik om de 5 minuten naar haar toe om haar gerust te stellen, elk bezoekje deed ik er een paar minuten bij, zo bleef ik steeds langer weg totdat ik helemaal niet meer kwam. Na 3 uur huilen hoorde ik haar alleen nog maar snikken, ik dacht zo, even bij haar kijken. Toen ik op haar kamertje kwam, was ik in schok, ze was gehurkt in slaap gevallen met haar hoofdje tegen het uiteinde van haar bedje. Ik voelde me zoooooo gemeen! dacht neeee! er moet een andere manier zijn.


Citaat door QueenBee:
Ik weet dat je hier misschien niet zoveel waarde aan zult hechten omdat je helemaal op bent, maar ik voel me toch genoodzaakt te zeggen dat het incha Allah niet oneindig lang meer gaat duren voor je meisje een goed slaapritme te pakken heeft, de ontwikkeling van het biologische klokje van een kindje duurt ongeveer 2 jaar. Straks zal het zijn of je deze problemen nooit hebt gekend

Ook wil ik mijn bewondering uitspreken voor dat je nog steeds borstvoeding geeft en niet hebt opgegeven ondanks je slaapproblemen, zo te lezen heb je veel geduld en geduld wordt incha Allah ruimschoots beloond . Je draagt in ieder geval in zeer grote mate bij aan de gezondheid en weerstand van je baby, geen fles die daar tegenop kan!!! Macha Allah.

Ik kan je boek "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley (moeder van 4, ervaringsdeskundige ) aanraden, er wordt natuurlijk geen kant en klare oplossing in geboden (wel kan je een plan schrijven aan de hand van schema's en kijken of 't lukt je eraan te houden, het is het proberen waard!) maar er staan veel tips in waar je wat aan hebt, en misschien zul je bepaalde zaken in een nieuw perspectief zien zodat het wat gemakkelijker wordt om verandering in je situatie aan te brengen.

Heb het boek pas zelf gelezen, en bij het lezen van jouw verhaal moest ik denken aan het stuk in het boek over "slaapassociatie"; in jouw geval kan je kindje alléén maar in slaap vallen als ze de borst krijgt, omdat je kindje dat associeert met in slaap vallen, In haar ogen kan ze alleen in slaap vallen als ze de borst krijgt, omdat ze nu eenmaal nooit een andere manier van in slaap vallen heeft ondervonden. Je kan je meisje helpen meerdere "associaties" met slapen aan te leggen (wiegen, Koran reciteren of aaien, niet allemaal tegelijk!) en daar kan je het beste bij haar dagslaapjes mee beginnen.

Ook belangrijk is om de baby overdag goed te voeden en te laten slapen, en ook om haar op tijd naar bed te brengen, dus niet de fout maken haar net zo lang op te laten blijven tot ze huilerig van vermoeidheid wordt in de hoop dat ze 's nachts door gaat slapen..

Voor interessante baby-slaapfeiten, het boek is te leen bij de bieb

Ik ben benieuwd naar je reactie, misschien heb je hetgeen hierboven is beschreven al lang geprobeerd en heeft het niets uitgehaald..
Hey mied,

Bedankt voor je reactie!

Dank je wel voor de complimenten!

Morgen ben ik insha Allah vrij, dan ga ik dit boek halen. Ik heb een aantal blz gelezen uit dit boek, op bol.com en hij sprak me erg aan! Kan niet wachten om em in huis te hebben! Zijn er nog meer boeken die je mij kunt aanraden? Mag van alles zijn, de ontwikkeling van het kind, aanleren van ritme en regelmaat, opvoeding etc. Moet nog van alles leren en aangezien ik er vorige week achter ben gekomen dat ik opnieuw zwanger ben, wil ik me goed voorbereiden!

Als ik dit boek heb laat ik weten wat ik ervan vind.

Groetjes

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75