Bekijk volle/desktop versie : Tijdverspilling‏.



15-05-2010, 01:34
Verspil je tijd niet met niets doen. (Bron: Jij kunt de gelukkigste vrouw ter wereld zijn)

Gedenk Mij, (dan) zal ik jullie gedenken [Soerah Al-Baqarah: 2:152]

De Profeet (Sallalahu 'alaihi wasalaam) zei tegen 'Aisha (RadiAllahu 'anhu): "Als je een zonde begaat, vraag dan Allah om vergeving en toon berouw aan Hem, want als iemand zijn zonde erkent en berouw toont dan zal Allah zijn berouw aanvaarden."

Stel je eens voor dat je al het geld zou bezitten dat je wenste en je al je dromen bereikt had en al je wensen waren uitgekomen en dan zou je het kwijtraken. Je zou huilen en klagen en vol spijt zitten; je zou op je vingers bijten van verdriet om wat je verloren had. Dus hoe zit het dan met je leven dat tussen je vingers doorglipt zonder dat je het zelfs maar in de gaten hebt?

Je leven is een waardevol juweel waarvan de waarde niet gemeten kan worden in materiële termen. Geen enkele minuut van je leven die voorbij is, kan ooit nog terugkomen. Deze minuten zijn jouw kapitaal in deze wereld waarmee je in het paradijs kunt kopen wat je maar wilt. Hoe kun je jouw leven verspillen zonder daar oprecht berouw voor te tonen?

[Er is een weg die naar geluk leidt: maak je niet meer druk om dingen waar je geen controle over hebt.]

[We verspillen onze gelukkige tijden aan waardeloze zaken.]

15-05-2010, 01:39


man dat heb je mooi verwoord

15-05-2010, 02:53

Citaat door oemlidlbrood:
man dat heb je mooi verwoord




Shokran.

15-05-2010, 17:50
Ik heb nog iets gevonden over het belang van tijd. Voor de geïnteresseerden:

"Bij de tijd" - door Aboe Tariq:
> audio / tekst

15-05-2010, 18:54



Citaat door Naambestaatal:
Ik heb nog iets gevonden over het belang van tijd. Voor de geïnteresseerden:

"Bij de tijd" - door Aboe Tariq:
> audio / tekst






DjazakAllahoe gairan.