Bekijk volle/desktop versie : Voelen jullie je ook zo zielig op school tussen al die Nederlanders?

Pagina's : [1] 2

07-03-2002, 14:04
Hebben jullie dat ook. Ik ga geen Nederlanders zwartmaken of zo, maar als je als buitenlander tussen allemaal Nederlanders zit, voel je je toch niet echt op je gemak. Het is ook niet echt gezellig. Ik heb toch liever van elke cultuur wat.

OP het HBO zijn de meeste studenten Nederlanders dus ik vraag mij wel af hoe jullie daarmee omgaan. Of valt het allemaal wel mee voor jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

07-03-2002, 15:39

Ehh........... bij jou zitten tenminste een paar Marokanen. Bij mij helemaal niemand............

Word ik hard van

Groetjes Nadiyah

07-03-2002, 18:56
Weet je ik zit in een klas met ongeveer 3 Nederlanders en 25 Buitenlanders of zo ... Dus deze vraag moet je aan hun stellen... Voelen jullie je op je gemakt met allemaa Marokkanen?

KUSss Bent Dagilia

07-03-2002, 20:01
ja bij mij zitten er ook maar 6 nederlanders en voor de rest zijn het buitelanders. dus ik weet niet hoe het voelt

laterZ:blauwkus:

07-03-2002, 20:02

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

NEE WALLA IK ZIT MET ALLEEN MAAR BOEREN OPGESCHEEPT IN MIJN KLAS!!!!!!!!!!!!
EN HET ZIJN OOK NOG MONGOLJES!!!!
DUS WAAROM ZOU IK ME ZIELIG VINDEN NEEEEEEEE JOH HAHAHA
IK ZOU HET NATUURLIJK HEEL ERG LEUK VINDEN OM MET MEER MAROKKANE OP SCHOOL TE ZITTEN MAAR DAT KOMT NOG WEL!!!

GROETJES LELALAILA

07-03-2002, 21:13
helloooooooooo allemaal

je zelf blijven is heel moeilijk, vooral als je alleen maar met nederlanders werkt. ik ben de enige marokkaan op me werk. eingelijk de enige buitenlander. en eerlijk gezegt: voel ik me buiten gesloten. ik zou best wel een marokkaanse college willen.

Ik ben gek op me werk daarom werk ik er nog steeds.

dat wou ik even kwijt.

veeeeeeeeeel liefs van ....................

08-03-2002, 12:47
Ik doe ook een opleiding waar het een en al kaas-smell is...
Door dar feit heb ik vaak conflicten gehad, maar die kan je dan ook meteen ervoor gebruiken om te laten zien dat je niet met jezelf laat spotten of wat dan ook.

Dus daarzit ik dan hoofddoek tussen blonde kopjes voor en na... maar so what.. om het maar ff zo te zeggen ... S.C.H.I.J.T.!!!!!!!!!

08-03-2002, 17:39
ik ben niet een 100% buitenlander maar zo voel ik me wel. Het bedrijf waar ik werk heeft misschien 40% allochtone klanten. Maar iedereen behalve moi is 100% Nederlands. Gelukkig hebben we een Marokkaanse stagaire en dat vrolijkt gewoon de boel op. En sindsdien is het baliebezoek van M. ook toegenomen. Nou heeft het Management besloten om een HBO-stagaire te nemen ipv een MBO. Dus ik ben bang dat ik weer de enige Moslim blijf als dit meisje klaar is met haar stage. Een mens is een mens maar Wallah in de Ramadan ben ik hardstikke blij met een Moslim/Marokkaan(se) op mijn werk !!! toch anders !!! Ik wou hier eigenlijk een oproep van maken om elke Marokkaan uit te nodigen om stage bij mijn bedrijf te komen lopen.......... maar ja ??

en tuurlijk integratie geweldig geleuter maar een Maghrebi is gewoon gezellig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10-03-2002, 14:01
sorry hoor, maar hier begrijp ik niks van.
kaas dit kaas dat.net of alle nederlanders hetzelfde zijn en allemaal blond zijn en totaal anders dan jullie.
slaat nergens op.stop nederlanders niet in een hokje, want lang niet iedereen is hetzelfde.en ik heb een goeie vriendin die marokkaans is en ik heb gewoon de grootste lol met haar in de klas hoor.
Denk na voor jullie wat zeggen!!

10-03-2002, 14:47
Lieve mensen, ik ken het probleem......Voor mij is het geen probleem meer, het is juist een uitdaging geworden, vooral op het werk is het effe schrikken als ze me voor het eerst zien, is dit 'probleem' geen uitnodiging voor jullie marokkanen om juist wel te studeren.....te gaan werken....je jezelf te laten zien?

Enne......kaas en friet......kan op z'n tijd ook heel lekker zijn......... Sahira

12-03-2002, 23:18
Thanks voor al jullie reacties........... ben blij te horen dat ik niet de enige ben.

En nog even voor alle duidelijkheid: Ik heb helemaal niets tegen Nederlanders!!!! Maar er zitten natuurlijk altijd van die racistische personen tussen die het voor alle Nederlanders moeten verpesten.

Veel liefs

16-03-2002, 13:36
ik zit ook alleen maar met nederlanders op school en ik heb daar geen problemen mee. Er zitten wel een aantal allochtonen bij mij op school maar daaar ga ik niet mee om, ik heb geen zin in ze, omdat ze mij toch niet accepteren. Ik word sneller door de nederlanders geaccperteerd dan door de allochtonen. Ik ga alleen maar met nederlanders om en dat vind ik prettig. Op vakantie en hier op maroc.nl, dit zijn de keren dat ik met marokkanen in aanraking kom en natuurlijk als mijn familie op bezoek kom. Ik word altijd raar aangekeken door de marokkanen, omdat ik me anders gedraag en ze hebben geen zin om mij echt te leren kennen.
Ik heb geen problemen met nederlanders en als je ze leert kennen dan vallen ze zeker mee. Er zitten wel een aantal boerenpummels tussen maar dat heb je ook tussen de marokkanen. En als je je eigen en normen blijft behouden waarom niet, ze zijn aardig en begrijpen je als je alles uitlegt, ze zijn echt wel geinteresseerd in de marokkaanse cultuur, dat is wel leuk van ze.

16-03-2002, 13:54

Citaat:
Origineel gepost door firdous
ik zit ook alleen maar met nederlanders op school en ik heb daar geen problemen mee. Er zitten wel een aantal allochtonen bij mij op school maar daaar ga ik niet mee om, ik heb geen zin in ze, omdat ze mij toch niet accepteren. Ik word sneller door de nederlanders geaccperteerd dan door de allochtonen. Ik ga alleen maar met nederlanders om en dat vind ik prettig. Op vakantie en hier op maroc.nl, dit zijn de keren dat ik met marokkanen in aanraking kom en natuurlijk als mijn familie op bezoek kom. Ik word altijd raar aangekeken door de marokkanen, omdat ik me anders gedraag en ze hebben geen zin om mij echt te leren kennen.
Ik heb geen problemen met nederlanders en als je ze leert kennen dan vallen ze zeker mee. Er zitten wel een aantal boerenpummels tussen maar dat heb je ook tussen de marokkanen. En als je je eigen en normen blijft behouden waarom niet, ze zijn aardig en begrijpen je als je alles uitlegt, ze zijn echt wel geinteresseerd in de marokkaanse cultuur, dat is wel leuk van ze.
Nice..

16-03-2002, 14:02

Citaat:
Origineel gepost door Roy

Nice..
hahaha roy. Eindelijk iemand die de Nederlanders niet aanvalt he. Niet wat je hier gewend ben op Yasmina-Maroc.nl

16-03-2002, 14:03

Citaat:
Origineel gepost door firdous

hahaha roy. Eindelijk iemand die de Nederlanders niet aanvalt he. Niet wat je hier gewend ben op Yasmina-Maroc.nl
Nee hoor, mijn ervaringen zijn nog niet eens zo beroerd moet ik zeggen..

Pagina's : [1] 2