Bekijk volle/desktop versie : een 2e baby!



Pagina's : [1] 2

14-05-2010, 11:58
Salam alikoum,


de laatste tijd blijf ik in mijn gedachte hebben dat ik een 2e baby wil mijn kleine is nu bijna 1 jaar

het geen is dat op dit moment vele dingen niet stabiel zijn ik noem maar wat op huis heeft 1 (grote) slaapkamer en de kleine slaapt al bij ons op de kamer..
ik sta nu op nr 1 voor appartementen met meerdere kamers alleen wil ik graag een gezinswoning gelijk goed aanpakken zeg maar zodat ik niet weer hoef te verhuizen

en er zijn nog meer punten het verstandigste is om nog even te wachten maar mijn moedergevoelens roepen me dat ik nog eentje wil en het is zo sterk wie kent dit?

14-05-2010, 12:01


gewoon doen, groeien ze samen op en als je de tweede krijgt is de eerste al bijna twee en dan later gaan ze bijna tegelijk naar de basisschool.

14-05-2010, 12:12
oke dankje voor jou mening... ik wil het ook heel graag maar ik wil ook graag een balans in mn leven eerst zodat de kids dat ook hebben want i wil mezelf niet in de problemen werken maar oef moedergevoelens!

ik heb nu een jongetje en ik zit vaker te dagdromen van een klein meisje of een broertje voor mijn zoontje enz maargoed is een moeilijke beslissing

14-05-2010, 12:16
Ik ga er dan voor. Denk wel dat het zwaar gaat worden. Stel je raakt snel zwanger dan komt de baby als je zoontje 1 jaar en 9 maanden oud is. Je moet dan op twee jonge kinderen letten.

14-05-2010, 12:23



Citaat door Ambreen:
Ik ga er dan voor. Denk wel dat het zwaar gaat worden. Stel je raakt snel zwanger dan komt de baby als je zoontje 1 jaar en 9 maanden oud is. Je moet dan op twee jonge kinderen letten.



klopt in mijn geval word ik indd snel zwanger alhamdoulilah ik heb als voordeel wel alle baby spullen nog van de eerste enz maar indd ondanks dat alles niet op orde is qua huis enz komt er ook bij dat het zwaar is maargoed ik ben niet de eerste en ook niet de laatste die dit doet, dus dat moet niet zn heel groot probleem zijn.

Het is meer dat ik alles helemaal op orde wil eerst. stel dat ik over een jaar geen gezinswoning heb betekend dat we gaan verhuizen naar een appartement dan heb ik mijn goede plaats bij woningbouw vereninging opegeven om vervolgens weer jaren te wachten op een gezinswoning.. dit moet opzich niet heel erg zijn maar ik begin binnekort met een eigen bedrijfje (thuis) dit is ook weer een reden om even te wachten maarja die verlangens voor nog een baby he!

14-05-2010, 12:31
Soms moet men niet enkel op gevoelens afgaan, maar ook de zaken rationeel overwegen. Mijn moedergevoelens vertellen mij nu ook om een kind te nemen, maar dat zou - gezien mijn omstandigheden - alles behalve verstandig zijn, en aangezien kinderen nemen niet niks is, wacht ik maar totdat ik de zaken op orde heb.

14-05-2010, 12:36

Citaat door Imane_Arab:
Soms moet men niet enkel op gevoelens afgaan, maar ook de zaken rationeel overwegen. Mijn moedergevoelens vertellen mij nu ook om een kind te nemen, maar dat zou - gezien mijn omstandigheden - alles behalve verstandig zijn, en aangezien kinderen nemen niet niks is, wacht ik maar totdat ik de zaken op orde heb.


ja precies zn gevoel heb ik dus ook maar het gevoel om een kindje te krijgen is even sterk maar je hebt helemaal gelijk !
het is wel leuk om de kleine een broetje of zusje te geven om samen op te groeien

wie zit nog meer in dit lastig pakket?

14-05-2010, 12:39
Ik heb exact hetzelfde !!! ik wil eind 2010 zwanger raken inchallah

14-05-2010, 12:43

Citaat door Madame_Louisa:
Ik heb exact hetzelfde !!! ik wil eind 2010 zwanger raken inchallah



inshallah meid!!

ik zie dat onze kleintjes bijna even oud zijn!

jij zit dus ook in het lastig pakket met verstand en gevoel?
wat heeft jou over de streep getrokken om toch eind 2010 ervoor te gaan?

14-05-2010, 12:47

Citaat door Imane_Arab:
Soms moet men niet enkel op gevoelens afgaan, maar ook de zaken rationeel overwegen. Mijn moedergevoelens vertellen mij nu ook om een kind te nemen, maar dat zou - gezien mijn omstandigheden - alles behalve verstandig zijn, en aangezien kinderen nemen niet niks is, wacht ik maar totdat ik de zaken op orde heb.



Goed gezegd!

Ik kan uit ervaring zeggen dat het heel zwaar is om ze snel achter elkaar te nemen....en dan waren de omstandigheden bij mij nog goed. Als ik het bijvoorbeeld moest doen in een huisje met maar 1 slaapkamer, dan zou de keus voor mij heel snel gemaakt zijn.

Tenzij je nu boven de 35 jaar bent........

14-05-2010, 12:57

Citaat door Timon:
Goed gezegd!

Ik kan uit ervaring zeggen dat het heel zwaar is om ze snel achter elkaar te nemen....en dan waren de omstandigheden bij mij nog goed. Als ik het bijvoorbeeld moest doen in een huisje met maar 1 slaapkamer, dan zou de keus voor mij heel snel gemaakt zijn.

Tenzij je nu boven de 35 jaar bent........



hmm oke ja je hebt ook gelijk indd het huis is niet zn heel groot probleem want ik kan iedere week op een appartement met meer slaapkamers reageren en hem ook gelijk krijgen aangezien ik daar op nr 1 sta

en nee ik ben 22

14-05-2010, 13:03

Citaat door Moors:
hmm oke ja je hebt ook gelijk indd het huis is niet zn heel groot probleem want ik kan iedere week op een appartement met meer slaapkamers reageren en hem ook gelijk krijgen aangezien ik daar op nr 1 sta

en nee ik ben 22



Je moet zien hoe jij je voelt,

Wat vind je man ervan??


Inshallah word je snel verblijd, kijk naar jezelf wat jij wil..

14-05-2010, 13:11



Citaat door rachke113:
Je moet zien hoe jij je voelt,

Wat vind je man ervan??


Inshallah word je snel verblijd, kijk naar jezelf wat jij wil..


amien dankjewel lieverd jij ook! (check je hoekje)

het is juist dat ik daar niet echt uitkom
mijn man wil wel meer kids maar hij denkt niet verder na dan een kind krijgen alles moet wel lukken maar zo wil ik niet denken..ik wil ook zekerheid enz hebben wil mezelf niet in de problemen werken door een moedergevoel maargoed ik ben er denk ik wel uit nog even wachten en dat sterke gevoel nog even verstoppen ofzo.

14-05-2010, 13:13

Citaat door Moors:
aien dankjewel lieverd jij ook! (check je hoekje)

het is juist dat ik daar niet echt uitkom
mijn man wil wel meer kids maar hij denkt niet verder na dan een kind krijgen alles moet wel lukken maar zo wil ik niet denken..ik wil ook zekerheid enz hebben wil mezelf niet in de problemen werken door een moedergevoel maargoed ik ben er denk ik wel uit nog even wachten en dat sterke gevoel nog even verstoppen ofzo.



geniet nog van je kindje, je bent toch nog jong, kinderen zullen nog wel komen inshallah?

Ik wil ook eerst zekerheid enz...



14-05-2010, 13:16

Citaat door rachke113:
geniet nog van je kindje, je bent toch nog jong, kinderen zullen nog wel komen inshallah?

Ik wil ook eerst zekerheid enz...






inshallah!!

Pagina's : [1] 2