Bekijk volle/desktop versie : binnen de familie trouwen

Pagina's : [1] 2

09-12-2002, 00:50
is het normaal om met familie te trouwen?
Ik zelf zou niet met familie willen trouwen maar is er iemand die wel is getrouwd met familie? want ik zou toch wel willen weten hoe dat is....
je eigen neef of nicht trouwen vind ik zo raar ik zie mijn neven als broers ik zou dat niet kunnen....

sihemB

09-12-2002, 09:58

Ik heb het ook altijd raar gevonden dat een meisje of jongen, met hun eigen neef of nicht gingen trouwen.
Todat ik zelf verliefd op mijn neef werd, en hij was verliefd op mij. Ik heb toen echt een tijdje gedacht dat het wel zou gaan. Het was niet meer zo raar als ik dacht dat het was. Nou was het wel zo dat het een neef van mij was die in duitsland woont. Maar hoe meer ik ging denken en hoe meer ik bang was dat er grotere problemen zouden kunnen ontstaan omdat het familie is. Heb ik het niet gedaan.

Maar zou nooit met mijn neven kunnen trouwen waarmee ik ben opgegroeid. Want die zie ik inderdaad ook als mijn eigen broer.
Maar vind het geen probleem als mensen verliefd zijn en erachter staan om met neef of nicht te trouwen.

09-12-2002, 13:01
ik heb er ook wel respect voor maar zelf naaaaaaaaaaah liever niet....

sihemB

09-12-2002, 15:33

Citaat:
Origineel gepost door sihemB
is het normaal om met familie te trouwen?
Ik zelf zou niet met familie willen trouwen maar is er iemand die wel is getrouwd met familie? want ik zou toch wel willen weten hoe dat is....
je eigen neef of nicht trouwen vind ik zo raar ik zie mijn neven als broers ik zou dat niet kunnen....

sihemB
jij vind het raar , dat is je meining maar de anderen vinden het niet , en bovendien
het is toegestaan om met een neef of nicht te trouwen

09-12-2002, 20:53

het is voor iedereen verschillend. want tja de ene heeft een hele goede contact net een neef maar een andere juist helemaal niet.
dus dat is echt zo een vraag waar je verschillende antwoorden op kan dgeven maar 1 ding ik zou het nooitkunnen doen en het is trouwens toegestaan in de islam. moehoem beslamma

09-12-2002, 22:54

Citaat:
Origineel gepost door Oujda1
jij vind het raar , dat is je meining maar de anderen vinden het niet , en bovendien
het is toegestaan om met een neef of nicht te trouwen
ik zeg toch ook niet dat het niet is toegestaan ik wou alleen weten wat andere er van vinden en JA ik weer heus wel dat meningen verschillen HOOR.....

sihemB

11-12-2002, 16:33
Nou mijn mening is...........Stel dat jongen en de meisje elkaar vertrouwen en elkaar leuk vinden, wat is er zo erg aan? ik vind dat het kan hoor, en van die verhalen dat je handicapte kinderen kan krijgen enzo, vind ik allemaal onzin, want me vader en me moeder zijn ook neef en nicht van elkaar, maar ze hebben wel gezonde kinderen hoor. En eigenlijk is alles mektab.

11-12-2002, 19:45
Bepaalde erfelijke ziekten komen meer voor indien je binnen de familie trouwt. Dus niet bij alle huwelijken tussen neef en nicht.

Ik heb zelf een zuster die binnen de familie was getrouwd.
Ging niet goed, dus gescheiden.
(Andere trouwden buiten de familie, en dat ging ook niet goed, dus ja..)

Maar ikzelf kan niet echt zeggen dat ik voor of tegen heb.
Het zal je maar gebeuren.
Kom je de mooiste man/vrouw van je leven tegen , is het je neef of nicht. Dus, mijn zegen hebben ze. :love2:

Wat ik wel verkeerd vind zijn de huwelijken tussen neven of nichten vanwege de "kouaged". Terwijl ze elkaar bijna niet kennen.
Dat vind ik gewoon vleeshandel.
Dus puur om het financiele, deze huwelijken eindigen ook vaak (dus, niet altijd) in een echtscheiding zodra de verblijfsvergunning is geregeld.

12-12-2002, 09:43
Ik vind het walgelijk dat mensen met hun neef of nicht kunnen trouwen
je eigen vlees en bloed man "Hallo".
Ik heb wel mensen om me heen die ook met hun neef of nicht getrouwd
zijn, het naardeel daarvan is als je ruzie heb met bijv je man je gelijk ruzie hebt met bijne heel je familie.

12-12-2002, 10:28
Het is toegestaan in de Islaam De Profeet Salla Allaho 'alaihi wa sallam trouwde zelf met een dochter van zijn tante. Als het maar niet je zoogbroer /zus etc is.

12-12-2002, 10:32
Je kan wel een mening hebben maar uiteindelijk is het beste bij Allah want als je nou bijvoorbeeld een neef of nicht hebt die goed en constant met de Islaam bezig is mat missen jullie dan om met diegene te trouwen alleen als het maar geen broers zussen tantes enz zie en lees in Soerah Noer daarin kun je lezen met wie je niet mag trouwen dus niet is toegestaan.

12-12-2002, 10:33
Het beste oordeel is bij Onze Heilige Heer Allah de Allergrootste.

12-12-2002, 10:36

Salaam Rachda of Rachida ik zal beter opletten wat je zegt sommige mensen zijn zo onwetend en weten niet eens waar ze over praten je moet wel kennis beschikken over datgeen waar je over wilt discussieren.
En anders zal ik er maar niet mee door gaan want door 1 woord kun je er alles bij halen je zegt net letterlijk van "Ik vind het walgelijk dat mensen met hun neef of nicht kunnen trouwen
je eigen vlees en bloed man "Hallo". Weet wel dat Onze Heilige Profeet met een nicht trouwde dus we moeten beter oppassen op onze woorden wat we zeggen.

12-12-2002, 13:09
HOI

IK BEN HET MET JOU EENS IK ZOU DAT OOK NIET WILLEN NIET DAT IK HUN ALS BROERS BESCHOUW WANT IN ONS GELOOF MAG JE MET JE NEEF ENZ... TROUWEN MAAR IK VIND ALS JE DAT DOET DAN ONSTAAN ER MEESTAL PROBLEMEN TUSSEN DE FAMILLIES EN IS HET VANPLAATS DAT JULLIE VROEGWER GOED WAREN ZIJN JULLIE NOU VIJANDEN(BV)

MAAR DAT IS MIJN MENING EN IEDER DENKT ER ANDERS OVER

SALLEM

OUJDAZINA

12-12-2002, 16:25
ik heb respect voor mensen die die keuze maken maar zelf zou ik dat niet kunnen ze zijn net als mijn broers zo zijn wij opgevoed en het komt ook niet voor in mijn familie

Pagina's : [1] 2