Bekijk volle/desktop versie : Waarom geloven jullie?



13-05-2010, 19:37
Misschien een stomme vraag, ik denk dat iedereen wel eens ooit twijfels heeft gehad. Dus wat is de reden waarom JIJ er heilig van overtuigd bent dat God bestaat en dat de Islaam het ware geloof is. Is het wat er in de Koraan staat, het gevoel? Iets in de wereld? Een bepaalde hadith, tekst.

En voor de bekeerlingen wat was het gene dat jullie er van deed overtuigen dat het de Islaam was? Er is vast wel iets geweest dat je heeft doen overtuigen.

Ik hoop dat jullie mij vraag een beetje begrijpen en niet raar vinden.

13-05-2010, 19:42


http://abumarwan.livejournal.com/#entry_9881

13-05-2010, 20:00
De sporen duiden op een voorbijganger, en de uitwerpselen (van een kameel) duiden op een kameel. Dus, een hemel vol met sterren, een aarde rijk aan wegen en een zee rijk aan golven, duidt dit allemaal niet op de Alhorende, de Alziende?”

13-05-2010, 20:06
Allaah zet ons ook aan het denken, en Zegt: Am khuliqoo min ghayri shay-in, am humu alkhaliqoona?; Ofwel, Zijn zij uit niets geschapen of zijn zij zelf de scheppers? [52:35]

En aangezien beide opties onmogelijk zijn, kan het ook niet anders dan dat Allaah onze Schepper is. En als dat je overtuiging is, dan kan je toch niet anders dan Hem te aanbidden?

13-05-2010, 20:37


Ik stel altijd de vraag waarom gelooft iemand niet?
Dat vind ik altijd veel logischer klinken.