Bekijk volle/desktop versie : VVD-stemmers zijn geen kampioen Bezuinigen. PVV, grootste schrappers en heffers



13-05-2010, 18:41
PPV-stemmers zijn de grootste bezuinigers van Nederland. Dat blijkt uit een analyse van mensen die de Bezuinigingswijzer hebben ingevuld. Mensen die op de ChristenUnie stemmen, zijn het minst te porren voor bezuinigingen.

Zelf minister van Financiën
Invullers van de Bezuinigingswijzer hebben gelegenheid om zelf minister van Financiën te zijn en de grootste bezuinigingsoperatie ooit uit te voeren. Door de crisis en de vergrijzing zijn de overheidsuitgaven uit de hand gelopen. Daarom moeten miljarden van de begroting af om deze weer gezond te krijgen.

Belastingverhoging
PVV'ers blijken het meest voor deze klus te porren. Zij bezuinigen gemiddeld over een periode van 8 jaar 33,6 miljard euro. Daarmee lopen ze ver voor op VVD-aanhangers die 32,7 miljard euro blijven steken. Toch schrappen PVV-stemmers gemiddeld maar 200 miljoen meer van de begroting dan VVD-stemmers. Het grote verschil komt vooral, doordat PVV'ers veel meer dan VVD'ers bereid zijn om de lasten te verhogen.

Koningshuis komt er bekaaid vanaf
PVV-stemmers zijn over het algemeen geen grote fans van het koningshuis. Gemiddeld mag de koninklijke familie het met 29,8% minder doen. Dat percentage haalt geen enkele post bij welke partij dan ook. Verder springen onder PVV-stemmers de bezuinigingen op integratie eruit.

VVD'er net voor CDA'ers
De VVD mag zich dan kampioen Bezuinigen noemen, de VVD-stemmers zijn dat niet. Zij komen op een tweede plek, nog maar net voor het CDA. Ook CDA'ers zijn veel meer dan VVD'ers bereid het mes in belastingvoordelen te zetten, waardoor de voorsprong op 1,1 miljard euro blijft steken. Als het op bezuinigen aankomt, tekent een aardige coalitie zich wellicht af.

Rode lantaarn voor ChristenUnie-stemmers
Onderaan de lijst vinden we de linkse partijen, maar hekkensluiters zijn ChristenUnie-stemmers. Zij blijven gemiddeld steken op bezuiniging van 29,6 miljard. Linkse partijen komen per saldo op een grotere bezuiniging uit, omdat ze, veel meer dan de ChristenUnie en de rechtse partijen, bereid zijn de belastingen te verhogen.
Meer info en bron

13-05-2010, 19:01


he stel dat 16 miljoen mensen elke maand een jaar lang gemiddeld 10 euro per maand gaan geven.
en daarnaast op alle zenders van op tv een inzamelings actie plaats vind.
ik denk dan dat we helemaal niet meer hoeven te bezuinigen.

13-05-2010, 19:07

Citaat door bokitoo2:
he stel dat 16 miljoen mensen elke maand een jaar lang gemiddeld 10 euro per maand gaan geven.
en daarnaast op alle zenders van op tv een inzamelings actie plaats vind.
ik denk dan dat we helemaal niet meer hoeven te bezuinigen.

Stel dat we het koningshuis helemaal sluiten en hun kapitaal voor het volk gaan konverstere, komen we ook wel een aardig eind mee

Of gewoon werken of de bijstand. Zie Bea al bij het werkplijn

13-05-2010, 19:07
Ik stem GroenLinks, denk ik.

13-05-2010, 19:08



Citaat door alitheflater:
Stel dat we het koningshuis helemaal sluiten en hun kapitaal voor het volk gaan konverstere, komen we ook wel een aardig eind mee

Of gewoon werken of de bijstand. Zie Bea al bij het werkplijn
dat vind ik onzin! bea brengt indirect via contacten met buitenland en als visite kaartje voor nederland functioneren meer op dan ze kost.

13-05-2010, 19:15
Heb het ingevuld en kom easy tot 32 miljard.
Helaas vertelt het programma niet wat de gevolgen voor verschillende inkomensgroepen zijn, niet echt informatief dus.

13-05-2010, 19:17

Citaat door bokitoo2:
he stel dat 16 miljoen mensen elke maand een jaar lang gemiddeld 10 euro per maand gaan geven.
en daarnaast op alle zenders van op tv een inzamelings actie plaats vind.
ik denk dan dat we helemaal niet meer hoeven te bezuinigen.


12 x 160.000.000 = 1,9 miljard per jaar, dus dat schiet niet op.

13-05-2010, 19:22

Citaat door alitheflater:
Stel dat we het koningshuis helemaal sluiten en hun kapitaal voor het volk gaan konverstere, komen we ook wel een aardig eind mee

Of gewoon werken of de bijstand. Zie Bea al bij het werkplijn


Dat levert peanuts op, kijk bericht hieronder, ik kom tot ong. 40 miljoen, dat is 2,5 euro per inwoner per jaar. En dan hebben we geen Koninginnedag meer!!!

http://nos.nl/artikel/123647-begroting-oranjes-bekend.html

13-05-2010, 19:32

Citaat door herreb:
Heb het ingevuld en kom easy tot 32 miljard.
Helaas vertelt het programma niet wat de gevolgen voor verschillende inkomensgroepen zijn, niet echt informatief dus.


Ik tot 39,5

Maar het is inderdaat heel ondoorzichtbaar en eigenlijk niets zeggend. Bovendien mag men niet voor 100% op deventie bezuinigen!!!

Citaat door bokitoo2:
dat vind ik onzin! bea brengt indirect via contacten met buitenland en als visite kaartje voor nederland functioneren meer op dan ze kost.

heb daar van gehoord maar betwijfel het. Immers het zijn de grote multinationals die dat geld vangen en nauwelijks afdragen aan de belasting???

13-05-2010, 19:35

Citaat door herreb:
Dat levert peanuts op, kijk bericht hieronder, ik kom tot ong. 40 miljoen, dat is 2,5 euro per inwoner per jaar. En dan hebben we geen Koninginnedag meer!!!

http://nos.nl/artikel/123647-begroting-oranjes-bekend.html

Dat zijn inderdaad peanuts maar ik heb het ook over het eigen kapitaal!!!

Maken we van Koninginnedag er toch een ander feest voor. BV, dag van de toekomst of kinderen, weet ik veel

13-05-2010, 19:50

Citaat door herreb:
Dat levert peanuts op, kijk bericht hieronder, ik kom tot ong. 40 miljoen, dat is 2,5 euro per inwoner per jaar. En dan hebben we geen Koninginnedag meer!!!

http://nos.nl/artikel/123647-begroting-oranjes-bekend.html



Salaris koningin is zeventien maal hoger dan dat van Obama.

Fortuin koningshuizen nog steeds raadselachtig

Kan helaas geen exacte cijfers vinden. Daar zal dan een procedure ala plukse wetgeving op los gelaten moeten worden