Bekijk volle/desktop versie : vind jij jezelf arm?



13-05-2010, 16:30
Arm zijn is een relatief begrip. Met formules en cijfers kan je er wel een definitie aan hangen maar ik doel meer op het gevoel. De een voelt zich arm omdat ie de auto moet verkopen en de ander voelt zich niet eens arm ook al heeft ie geen dak boven jet hoofd.

Voel jij je wel eens arm?

13-05-2010, 16:33


Nee.

13-05-2010, 16:34
Nee, met een hoofletter N

13-05-2010, 16:38
Ik voel me wel 's arm in geldzaken, ja. Als ik me die ene chaneltas van 1000 euro niet kan permitteren. Maar dat gevoel is slechts van korte duur.

13-05-2010, 16:38



Citaat door Surfster:
Arm zijn is een relatief begrip. Met formules en cijfers kan je er wel een definitie aan hangen maar ik doel meer op het gevoel. De een voelt zich arm omdat ie de auto moet verkopen en de ander voelt zich niet eens arm ook al heeft ie geen dak boven jet hoofd.

Voel jij je wel eens arm?



niet uit de hoogte ofzo, alhamdulillah zeg ik altijd, ik voel mij echt rijk

13-05-2010, 16:58
nee, alhamdoellilah niet.

Arm zijn de mensen in derdewereldlanden, niet wij die hier wonen.

13-05-2010, 16:59

Citaat door Surfster:
Arm zijn is een relatief begrip. Met formules en cijfers kan je er wel een definitie aan hangen maar ik doel meer op het gevoel. De een voelt zich arm omdat ie de auto moet verkopen en de ander voelt zich niet eens arm ook al heeft ie geen dak boven jet hoofd.

Voel jij je wel eens arm?

nee absoluut niet. ik voel me soms wel arm als in zielig maar dat is wat anders


hogedrukreinige

13-05-2010, 17:05
Nee, al verdien ik nauwelijks iets. Heb het elhamdoelilah goed.

13-05-2010, 17:07
Voordat ik getrouwd was toen ik nog by me ouders woonde had ik vaak die gevoel dat wy eigenlyk wel arm waren ; shoppen & winkelen kon ik byna nooit doen ; me ouders vonden het ook moeilyk om me studies te kunnen betalen ; ik wist eigenlyk dat ze daar gewoon het geld niet voor hadden

& dan hadden wy geen koopwoning of een dure wagen ofzo ; gewoon heel simpel leven

maar uiteindelyk heb ik zoiets dat dit eigenlyk best egoistisch was van my omdat de echte armen eigenlyk helemaal geen woning & eten hebben..

13-05-2010, 18:55
Eigenlijk heb ik op geen enkel gebied reden om mij arm te voelen. Er is genoeg liefde om mij heen, familie en vrienden. Gelukkig hebben wij het financieel erg goed, maar ik vind het jammer dat ik altijd op zoek ben naar meer. Ik zou wat meer stil moeten staan bij mijn rijkdom, op zowel materieel als immaterieel gebied.

13-05-2010, 18:56
Nee, ik vind mezelf niet arm. Wel soms zielig als mijn geld op is voor de 25ste maar goed alhamdulilaah heb ik wel altijd back up.