Bekijk volle/desktop versie : 'Europa kan een bloedige oorlog verwachten'



Pagina's : [1] 2 3

29-07-2004, 12:46
DUBAI - Moslimmilitanten die zeggen dat ze verbonden zijn met het terroristennetwerk al-Qaeda hebben de Europese landen woensdag gedreigd met een "bloedige oorlog", nu ze een "vredesaanbod" van Osama Bin Laden naast zich neer hebben gelegd.

Als eerste doelwit hebben ze de Italiaanse premier Berlusconi op het oog. Berlusconi is een van de trouwst bondgenoten van de Verenigde Staten en hij heeft zich in het verleden negatief uitgelaten over de moslimwereld.

De verklaring van de Abu Hafs al-Masri Brigade is te lezen op een Arabische website. Bin Laden bood op 15 april het bestand aan. Voor vrede stelde de terroristenleider als voorwaarde dat alle Europese troepen in landen als Irak en Afghanistan binnen drie maanden zouden worden teruggetrokken.


Op 15 juni liep het bestand af. Europa heeft van meet af gaan geweigerd op het aanbod in te gaan. De groep die nu met het dreigement komt, heeft eerder de verantwoordelijkheid voor de treinaanslagen in Madrid op 11 maart opgeëist. Daarbij vielen ruim 190 doden.

29-07-2004, 12:54


Dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.Nog ff en dan krijg ik een afkeer tegen Moslims,al ben ik er zelf 1.

Waar is de Moslim die zijn stem laat horen?
Waar is de neutrale Moslim die verlangt naar rechtvaardigheid en niet naar macht?
Waar is de Moslim die niet bang is voor fundamentalisten en zijn stem durft te verheven?

Het is te te gek voor woorden hoe Moslims zo snel in de armen van extremisme vallen.

Wat Bin Laden en zijn hele schapen gang nodig heeft, is een grote weerstand van Moslims tegen fundamentalisme die aangeven dat ze geen heerschappij willen.

29-07-2004, 13:03
Valt het met een vliegtuig een gebouw in vliegen tegenwoordig onder de noemer oorlog? Dit is niet de manier om oorlog te voeren en niet de bedoeling van Allah swt.

29-07-2004, 13:04
Dit is gewoon geweld gebruiken om je zin te krijgen...

Kinderachtig, niet religieus en zeer gevaarlijk!

29-07-2004, 13:20


Als er een oorlog van komt, zal die eerder in de islamitische landen plaatsvinden - omdat de VS/Europa die aanvallen in antwoord op aanslagen - dan in Europa.

29-07-2004, 13:38

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Als er een oorlog van komt, zal die eerder in de islamitische landen plaatsvinden - omdat de VS/Europa die aanvallen in antwoord op aanslagen - dan in Europa.
Geloof me nou..
Als de oorlog uitbreekt dan breekt tie overal uit..Europa of geen Europa alles iedereen telt dan niet meer hoor..

29-07-2004, 13:38

Citaat:
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
Dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.Nog ff en dan krijg ik een afkeer tegen Moslims,al ben ik er zelf 1.

Waar is de Moslim die zijn stem laat horen?
Waar is de neutrale Moslim die verlangt naar rechtvaardigheid en niet naar macht?
Waar is de Moslim die niet bang is voor fundamentalisten en zijn stem durft te verheven?
Het is te te gek voor woorden hoe Moslims zo snel in de armen van extremisme vallen.

Wat Bin Laden en zijn hele schapen gang nodig heeft, is een grote weerstand van Moslims tegen fundamentalisme die aangeven dat ze geen heerschappij willen.
bedoel je, dat je vind dat de zwijgende meerderheid een keer zijn mond moet opendoen, en zich niet moet laten overschreeuwen door een stel gevaarlijke fundimentalistische gestoorde geloofwaanzinnigen?

29-07-2004, 15:29

Citaat:
Origineel gepost door Oem_Qataadah_
'Europa kan een bloedige oorlog verwachten'


inshaAllaah!!!!!! bi idni Allaah!!!!!!!!!!!!!

Ya rabie al-3alamien!!!!!!!! Ameeeeeen!!!!!! [/B]
Achut, ons randdebielletje Abu_Quatadaah is ook weer onzer zijn steen vandaan gekropen.

Ook voor jou geldt; Hup, terug naar de kleuterklas en niet stout zijn tegen de juffrouw.

29-07-2004, 15:37

Citaat:
Origineel gepost door luis_in_de_pels
Achut, ons randdebielletje Abu_Quatadaah is ook weer onzer zijn steen vandaan gekropen.

Ook voor jou geldt; Hup, terug naar de kleuterklas en niet stout zijn tegen de juffrouw.
Nee fout!!
Dit is Oem_Qataadah..

29-07-2004, 16:17
Zie ze trillen van angst

29-07-2004, 16:20

Citaat:
Origineel gepost door roebla
Zie ze trillen van angst
Wie?

29-07-2004, 16:22

Citaat:
Origineel gepost door Raihana
[B]Wie? [/B]
De gemiddelde blanke zwijnenkop die zo een slecht geweten heeft
dat hij vanzelf gaat denken dat de moslims hem gaan
aanvallen

29-07-2004, 16:24



Citaat:
Origineel gepost door SennaJameson
Je bedoelt dezelfde "zwijgende meerderheid" Joden die hun bek niet opentrekken om wat een stel gevaarlijke gestoorde Israelieten met de Palestijnen uitvoeren?

Je bedoelt dezelfde "zwijgende meerderheid" Christenen die hun bek niet opentrekken om wat een stel gevaarlijke gestoorde Amerikanen met de Irakezen uitvoeren?

Juist.

Fijne voortzetting van je dag nog.
Mwah, daar zit wel een verschil tussen...

Wat de Joodse regering in Israël met de Palestijnen doet, doen ze niet uit naam van hun geloof.

Wat de Amerikanen in Irak doen, doen ze niet uit naam van het Christendom.

Bovendien zijn er in heel Europa voor beide gevallen vrij veel massale demonstraties geweest om een tegenstandpunt kenbaar te maken. Er is in Nederland zelfs een Joodse organisatie die op alle duidelijke (maar vredelievende) manieren laat blijken dat ze het niet eens zijn met het beleid van Sharon en co. Dus zo "zwijgend" zijn de door jouw genoemde meerderheden ook niet.

29-07-2004, 16:26

Citaat:
Origineel gepost door nostradamus
Nou ja, couscousvreters of blanke zwijnekoppen liggen zowat op jouw lage niveau.

Veel plezier met je miserabele gedachtengang...
Lekker weertje trouwens..
En daarom doe jij mee !

Veel plezier in het zonnetje

29-07-2004, 16:38

Citaat:
Origineel gepost door SennaJameson
Hoe kom je erbij dat ze het niet uit naam van hun geloof doen?

En voor de rest van je tekst verwijs ik je naar mijn laatste reactie op nostradamus.

Ik ben dat gejank van jullie over de "zwijgende meerderheid" werkelijk kotsbeu.
Hoe kom je erbij dat ze het wél uit naam van het geloof doen?

Israël zegt dat ze bang zijn vernietigd te worden (in werkelijkheid denk ik dat ze gewoon het hele gebied in willen pikken), Amerika zegt massavernietigingswapens te zoeken in Irak (in werkelijkheid zal het wel om olie of macht gaan), maar in geen gevallen zeggen ze het direct in opdracht van God te doen! Bij mijn weten is er in het Christendom niet eens een tegenhanger van Jihad....

En dat tegengeluid: ja, inderdaad, dat kom je (gelukkig) op dit forum tegen. Maar ik zal je zeggen: dat is ook precies de reden dat ik hier ben. Door de aanslagen, en de negatieve publiciteit die daarop volgde wilde ik graag weten wat de Nederlandse moslims over dit verschijnsel denkt. Nogal logisch lijkt me, met ca. 1 miljoen moslims om mij heen. Maar waar ik ook keek en luisterde, ik zag en hoorde niets. Geen demonstraties, geen organisaties a la "een ander Joods geluid", niks. En daarom ben ik zélf op zoek gegaan. Veel gepraat met mensen in mijn omgeving, en uiteindelijk hier gekomen. Ik snap dat je het beu bent, maar probeer ook het ook eens van een andere kant voor te stellen...

Groeten,
Amused.

Pagina's : [1] 2 3