Bekijk volle/desktop versie : als jij insha/allah jouw saba3 geeft hoe zal je het houden ,groot of klein?



Pagina's : [1] 2

12-05-2010, 16:57
salaam wa rahmatoe lah


een vraagje aan de dames uit nieuwsgierigheid. Hoe zal jij je saba3 houden groot of klein?


ik persoonlijk insha-allah wanneer de tijd rijp is heel groot met alle toeters en bellen eraan.


nu jullie


xxxxxx

12-05-2010, 16:58


Wat is saba'?

12-05-2010, 16:59
saba3 dat is geboortefeest


xxx

12-05-2010, 17:00
O, haha, ik zeg alleen 'aqeeqah. Of sbou'.

Maar eh, ik zou het klein willen houden. Klein, intiem en gezellig.

12-05-2010, 17:08


ik zou klein niet mega gigantisch groot maar gewoon normaal

ik nodig alleen ooms en tanes dichtbijzijnde fam, paar schaapjes muziekje, lekker eten lekker drinken, beetje gedans lekker geklets en klaar..

klein maar fijn en zeker onverwachts is altijd leuker en gezelliger dan een geplande geboorte feest die niet gaat zoals gepalnd was..

12-05-2010, 17:11

Citaat door LOULOU22:
ik zou klein niet mega gigantisch groot maar gewoon normaal

ik nodig alleen ooms en tanes dichtbijzijnde fam, paar schaapjes muziekje, lekker eten lekker drinken, beetje gedans lekker geklets en klaar..

klein maar fijn en zeker onverwachts is altijd leuker en gezelliger dan een geplande geboorte feest die niet gaat zoals gepalnd was..




die mis je in deze tijd echt


of ze worden met toeters en belle gehouden of ze dien HELEMAAL NIKS

12-05-2010, 17:20

Citaat door Niss:
die mis je in deze tijd echt


of ze worden met toeters en belle gehouden of ze dien HELEMAAL NIKS

ja ik begrijp ook niet waarom zo groot, een geboorte feest hoeft eiegnlijk niet in een zaal en de helle poespas erbij geldverspilling, ik begrijp mensen niet die het zo groot willen houden

bij me eerste zoontje had ik het heel klein gehouden en het was supper ezellig, ik had ook ruzie met mijn schoonfamilie dus was 1 last minder, me moeder en zus kwamen hellemaal uit holland, oma van mij en mijn surinaamse tante, we hebben mannen aan de overkant gehoucen paar bekende buurvrouwen en klaar is kees, ik kan je zeggen we hebben maar 6 borden vlees gemaakt me ma had gekookt me zus zorgde voor muziek, daarna was het lekker gebbabel, iedereen tegerlijk, daarna haalde mijn buurvrouw een bendir en derbouka kortom het was echt super gezelllllllllllllllllig.

2de en 3de inchallah ook gewoon zoals de 1ste generatie o salat o 3la nabi

12-05-2010, 17:20

Citaat door Imane_Arab:
O, haha, ik zeg alleen 'aqeeqah. Of sbou'.

Maar eh, ik zou het klein willen houden. Klein, intiem en gezellig.


Me too

En een inzegening laten doen door terba. Inshallah...

12-05-2010, 17:24
de geboortefeest van me dochtertje heb ik klein gehouden met alleen dichte familieleden en vrienden en kennisen waar ik een hele goeie band mee heb..en ik moet je zeggen hoe kleiner hoe gezelliger.

12-05-2010, 17:26

Citaat door LOULOU22:
ja ik begrijp ook niet waarom zo groot, een geboorte feest hoeft eiegnlijk niet in een zaal en de helle poespas erbij geldverspilling, ik begrijp mensen niet die het zo groot willen houden

bij me eerste zoontje had ik het heel klein gehouden en het was supper ezellig, ik had ook ruzie met mijn schoonfamilie dus was 1 last minder, me moeder en zus kwamen hellemaal uit holland, oma van mij en mijn surinaamse tante, we hebben mannen aan de overkant gehoucen paar bekende buurvrouwen en klaar is kees, ik kan je zeggen we hebben maar 6 borden vlees gemaakt me ma had gekookt me zus zorgde voor muziek, daarna was het lekker gebbabel, iedereen tegerlijk, daarna haalde mijn buurvrouw een bendir en derbouka kortom het was echt super gezelllllllllllllllllig.

2de en 3de inchallah ook gewoon zoals de 1ste generatie o salat o 3la nabi





Heeeeerlijk..



En hoe denk je over bruiloft

12-05-2010, 17:27

Citaat door Niss:
Heeeeerlijk..



En hoe denk je over bruiloft


bruiloft van me zoontje bedoel je

12-05-2010, 17:29
gewoon klein knus en thuis.. bedoel tis een geboorte feest, geen bruiloft.. dat geld aan een zaal enz enz kun je beter aan je baby besteden..

12-05-2010, 18:02



Citaat door LOULOU22:
bruiloft van me zoontje bedoel je




Algemeen..

die zit er dan ook tussen

12-05-2010, 18:13
Ik zou het wel in een zaal willen houden denk ik. Zo kan ik ook iedereen uitnodigen. Ik weet niet waar ik al die mensen thuis kwijt moet. Het is wel zo dat je zodra aan een zaal begint dat het best prijzig wordt allemaal.

12-05-2010, 18:14
Ben niet getrouwd en heb geen kinderen.


Klein feestje zonder toeters en bellen. Talba voor de mannen en voor de vrouwen vrouwelijke anasheed band. Gewoon thuis en zelf voor de decoratie en eten zorgen.

Pagina's : [1] 2