Bekijk volle/desktop versie : Ahmadinejad: "Bin Laden woont in Washington"



09-05-2010, 16:09
De Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad ontkent de berichten dat Osama bin Laden zich in Teheran bevindt. Als provocatie voegt hij daaraan toe dat de al-Qaidaleider wellicht in de Amerikaanse hoofdstad Washington woont.
"Wees er maar gerust van dat bin Laden in Washington is. Ik denk dat er veel kans is dat hij zich daar bevindt", vertelde de Iraanse leider tegenover de Amerikaanse tv-zender ABC.

Collega van Bush
Zonder zijn claim met bewijzen te staven, bevestigde Ahmadinejad dat hij 'gehoord' had dat bin Laden zich in de hoofdstad van de Verenigde Staten bevond. "Dat klopt", klonk het. "Omdat hij een vroegere partner is van jullie ex-president Bush. Ze waren zelfs collega's, eigenlijk, in de dagen van weleer. Ze werkten samen in de oliebranche. Dat weten jullie ook. Bin Laden werkte nooit samen met Iran. Maar hij werkte wel samen met Bush."

Aan die uitspraak voegde de Iraanse president toe dat de VS in elk geval op de hoogte moeten zijn van de schuilplaats van het al-Qaida-kopstuk. "De regering van de VS is Afghanistan binnengevallen om hem te arresteren. Dan weten ze toch waar hij is? Anders snap ik niet waarom ze dat land hebben aangevallen. Eerst een invasie plannen en dan pas uitvlooien waar bin Laden zit, is dat logisch?" (tw)

bron

09-05-2010, 16:35


Deze keer heeft Achgattemegat gelijk.

09-05-2010, 16:58
Jullie hebben dezelfde voornaam valt me op :P