Bekijk volle/desktop versie : Mourinho; Ik kon er ook niks aan doen dat Chelsea prijzen wilde winnen.



09-05-2010, 14:47
Aan de aversie van José Mourinho jegens Claudio Ranieri is weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd. De coach van Internazionale vindt dat zijn collega van AS Roma niet de aangewezen persoon is om zich uit te laten over het motiveren van spelers. Ranieri stelde zijn vraagtekens bij de technieken van Mourinho. "Hij maakt zijn spelers wijs dat iedereen tegen ze is. Hij creëert een tijdbom."

"Ik vraag me af of Ranieri hierover recht van spreken had, aangezien zijn AS Roma woensdag de bekerfinale eigenlijk met zes man had moeten beëindigen door hun overtredingen", counterde Mourinho de kritiek van zijn collega. "Ik bereid mijn team voor door elk zwak punt van de tegenstander tot in detail uit te lichten. Ik behandel mijn spelers tenminste niet als kinderen."

"Als ik net als Ranieri voor een bekerfinale een film aan mijn spelers zou laten zien zouden ze me uitlachen en vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben. Ik beschouw mezelf niet als fenomeen, maar ik kan er ook niets aan doen dat Chelsea in 2004 prijzen wilde winnen en daarom mij aanstelde als de vervanger van Ranieri."

"Toen in aan hen vroeg waarom ze een nieuwe trainer wilden, gaven ze aan dat ze een prijs wilden winnen en dat dat onder Ranieri niet mogelijk zou zijn." Ranieri vond het niet bijzonder wat zijn collega van Inter doet. "De media bombarderen hem tot fenomeen. Ik vind Mourinho een goede trainer, maar daar houdt het ook op."