Bekijk volle/desktop versie : - Omdat het vandaag moederdag is: de positie van de moeder in onze levens



09-05-2010, 09:39




Ik weet het, ik weet het: wij moslims vieren geen moederdag, maar wilde jullie vandaag allemaal aan het denken zetten.

Abdullah Ibn 'Omar aan het woord over de positie van de moeder in onze levens. Laat deze video een keerpunt zijn in je leven!


09-05-2010, 09:41


Overpeins je eigen situatie na het zien van het filmpje!

Vertaald naar het Nederlands:


Citaat:
Uiteraard, het is de wil van Allaah, we ontkennen dat niet. Allaah zegt: "...het kan zijn dat afkeer hebben van iets, terwijl het goed voor jullie is..." Echter, ik wil je vragen Abdullah, over belangrijke zaken die je eerst had/kon en nu niet meer hebt/kunt. Nadat je verlamd bent geraakt, wat wens je/wat wens je niet?

Drie... Ik heb drie wensen waar ik me zorgen over maak. Ik ben verdrietig... door het feit dat ik ze niet meer heb. Ik heb een angst in me, zoals er in de Qur'aan staat; "De Dag waarop de onderbenen ontbloot zullen worden en zij opgeroepen worden om neer te knielen, terwijl zij daartoe niet in staat zijn." Ik wens slechts eenmalig te knielen voor Allah. De dagen toen ik in staat te lopen, verwaarloosde ik mijn Salaat, Als mensen me zien dan hebben ze medelijden met me, toch? Als ze me in deze toestand zien, dan hebben ze medelijden. Echter, toen ik nooit bad, had niemand medelijden met me. Ten tweede wens ik dat ik 1 bladzijde van de Qur'aan kan omslaan. Dit is misschien iets wat jullie je niet realiseren, maar ik zie het als een berg. Het derde, is dat ik op de dag van el-'Eid of welke feestelijke gelegenheid dan ook naar binnen kan lopen om dan mijn moeder te omhelzen.

09-05-2010, 10:31
je doet nu mee met de reute metet, en dat is alsnog het hebben over moederdag....

09-05-2010, 10:46

Citaat door ouafaetoen:
je doet nu mee met de reute metet, en dat is alsnog het hebben over moederdag....

Bekijk de video, trek er lering uit of klik gewoon weg. It ain't hard, it's simple