Bekijk volle/desktop versie : vrouwen naar de moskee



08-05-2010, 18:05
Ik wil daar graag over weten.
Sommige zeggen dat het beter is voor de vrouwen om thuis te gaan bidden i.p.V de moskee.
Ik wil heel graag naar de moskee maar mijn schoonpa zegt nee, je moet tthuis bidden. is niet goed :s
En heel wat andere zeggen het ook.
Ik wil daar graag wat meer over weten inshallah..

Kan iemand me het wat duidelijk maken.

08-05-2010, 18:11



Citaat door maghribia_16:
Ik wil daar graag over weten.
Sommige zeggen dat het beter is voor de vrouwen om thuis te gaan bidden i.p.V de moskee.
Ik wil heel graag naar de moskee maar mijn schoonpa zegt nee, je moet tthuis bidden. is niet goed :s
En heel wat andere zeggen het ook.
Ik wil daar graag wat meer over weten inshallah..

Kan iemand me het wat duidelijk maken.


Wat vindt jouw man ervan? wat jouw schoonvader vindt is toch niet zo belangrijk.

08-05-2010, 18:12
jah van hem mag het, graag zelfs.
Maar mijn schoonvader is een beetje te eigenwijs, om hem te overtuigen dat ik niet moet gaan

08-05-2010, 18:16

Citaat door maghribia_16:
jah van hem mag het, graag zelfs.
Maar mijn schoonvader is een beetje te eigenwijs, om hem te overtuigen dat ik niet moet gaan


Wat een bemoeial zijn zijn zaken toch niet zolang jouw man het goed vind snap ik het probleem niet.

08-05-2010, 18:26



Citaat door florida:
Wat een bemoeial zijn zijn zaken toch niet zolang jouw man het goed vind snap ik het probleem niet.



Jah En Ik Ook NIet.
daarom wil ik iets hebben ; waardoor ik weet hoe ik de volgede keer hem duidelijk kan maken dat het wel mag..

08-05-2010, 18:32

Citaat door florida:
Wat een bemoeial zijn zijn zaken toch niet zolang jouw man het goed vind snap ik het probleem niet.


in plaats van dat je tegen haar zegt, klopt het is niet verplicht voor de vrouw om naar de moskee te gaan, het is zelfs beter als ze thuis bid en haar adviseert met hem om te gaan net als hoe zij met haar vader omgaat, noem je hem een bemoeial

08-05-2010, 18:33

Citaat door maghribia_16:
Jah En Ik Ook NIet.
daarom wil ik iets hebben ; waardoor ik weet hoe ik de volgede keer hem duidelijk kan maken dat het wel mag..


Misschien kun je deze topic ook bij huwelijk & Islam plaatsen daar zijn vaak dit soort discussies gevoerd en kwamen mensen ook met bewijzen.

08-05-2010, 18:41
Zuster maghribia_16:

Niemand heeft recht om jou te verbieden naar de moskee te gaan.

De profeet salla Allaahu alayhi wassalam zei: Laa tamna3u imaa-a Allaahi, masaajida Allaah.

En hij salla Allaahu alayhi wassalam zei: inna salaatahunnu fi buyoetihinna, khayrun lahunn.

En nog meer a7adieth, die je in de fatwa terug vind
http://www.islamway.com/?iw_s=Article&iw_a=view&article_id=975

Wat ik duidelijk probeer te maken is, de profeet heeft gezegd dat het beter is voor ons om thuis te bidden en wij zijn het meest dicht bij Allaah als wij bidden in onze slaapkamers. Toch mag niemand jou het verbieden. Vraag jezelf af, is het wel waard om ruzie of een descussie met je schoonvader te maken hierover? Af en toe begrijp ik wel dat wij het behoefte hebben even in het huis van Allaah te zijn, maar doe het niet te vaak. Je schoonvader is net als je vader.

08-05-2010, 18:49

Citaat door um_7usaam:
Zuster maghribia_16:

Niemand heeft recht om jou te verbieden naar de moskee te gaan.

De profeet salla Allaahu alayhi wassalam zei: Laa tamna3u imaa-a Allaahi, masaajida Allaah.

En hij salla Allaahu alayhi wassalam zei: inna salaatahunnu fi buyoetihinna, khayrun lahunn.

En nog meer a7adieth, die je in de fatwa terug vind
http://www.islamway.com/?iw_s=Article&iw_a=view&article_id=975

Wat ik duidelijk probeer te maken is, de profeet heeft gezegd dat het beter is voor ons om thuis te bidden en wij zijn het meest dicht bij Allaah als wij bidden in onze slaapkamers. Toch mag niemand jou het verbieden. Vraag jezelf af, is het wel waard om ruzie of een descussie met je schoonvader te maken hierover? Af en toe begrijp ik wel dat wij het behoefte hebben even in het huis van Allaah te zijn, maar doe het niet te vaak. Je schoonvader is net als je vader.





08-05-2010, 18:53

Citaat door um_7usaam:
in plaats van dat je tegen haar zegt, klopt het is niet verplicht voor de vrouw om naar de moskee te gaan, het is zelfs beter als ze thuis bid en haar adviseert met hem om te gaan net als hoe zij met haar vader omgaat, noem je hem een bemoeial


Het is inderdaad niet verplicht voor een vrouw om in de moskee te bidden maar als zij graag wil gaan en haar man vindt het geen probleem zie ik het probleem niet. zij is niet met die schoonvader getrouwd neem ik aan.

08-05-2010, 19:01

Citaat door florida:
Het is inderdaad niet verplicht voor een vrouw om in de moskee te bidden maar als zij graag wil gaan en haar man vindt het geen probleem zie ik het probleem niet. zij is niet met die schoonvader getrouwd neem ik aan.


Nou, hij schoonvader is eenmaal zo. Dus vertel wat moet ze doen? Descussie met hem voeren? Dan zal ze brutaal en eigenwijs overkomen bij haar schoonvader, al is het haar recht.

tegen zijn zin in naar de moskee gaan? Dan gaat hij denken, mijn schoondochter respecteert mij niet

Welke gevolgen zal dit hebben voor haar contact met haar schoonvader?

Verder adviseer ik haar gewoon met hem om te gaan net als hoe zij omgaat met haar vader. Wie durft van ons naar de moskee te gaan als papalief zegt: nee, je gaat niet.

Misschien kun je hem de fatwah laat zien dat je het mag, maar toch blijf ik van mening dat wij van zo iets geen probleem van mogen maken