Bekijk volle/desktop versie : *~ Dames van DWVDMV test hier je kennis over de Islam~*



10-05-2010, 11:47
Het goede antwoord is dat hij dat wel is. 'Abdullaah ibn 'Uthmaan is de beste onder de metgezellen. Dit is te verenigen met het feit dat hij Abu Bakr as-Siddieq is. Het was zijn echte naam. In de tijd van de Djahiliyyah heette hij 'Abdul Ka'bah waarna de Profeet het ten tijden van Islaam veranderde in 'Abdullaah, zoon van 'Uthmaan.

10-05-2010, 11:56


Ik doe ook mee

10-05-2010, 12:00
Nieuwe vraag dan maar

In welke Suurah komt er in elk vers de naam van Allaah voor?

10-05-2010, 12:02

Citaat door Megs:
Het goede antwoord is dat hij dat wel is. 'Abdullaah ibn 'Uthmaan is de beste onder de metgezellen. Dit is te verenigen met het feit dat hij Abu Bakr as-Siddieq is. Het was zijn echte naam. In de tijd van de Djahiliyyah heette hij 'Abdul Ka'bah waarna de Profeet het ten tijden van Islaam veranderde in 'Abdullaah, zoon van 'Uthmaan.

oooooooooooeeee een strikvraag, wat een schande zeg


hogedrukreinige

10-05-2010, 12:30



Citaat door Lous:
Surah Yasien?


Ay, nee. Echt in elke vers staat er Allaah. Suurah YaaSeen bijv. begint met het eerste vers, alleen 'Yaa Seen' en verder niks, dus die valt al af.

10-05-2010, 12:57
Suurat Al-Mudjaadalah.


Citaat door Megs:
Ay, nee. Echt in elke vers staat er Allaah. Suurah YaaSeen bijv. begint met het eerste vers, alleen 'Yaa Seen' en verder niks, dus die valt al af.

10-05-2010, 12:58
Ja, is inderdaad een leuke vraag! Misschien wil iemand die de volgende keer een vraag goed heeft deze vraag wel stellen.


Citaat door Ace.:
Leuke vraag. Is er ook iets anders dan de Hemel en Hel in het Hiernamaals?

10-05-2010, 13:07
Ik neem trouwens aan dat mijn antwoord goed is, dus ik stel alvast een nieuwe vraag zodat we verder kunnen. Ik weet niet of Megs er nog is namelijk...

Vraag:

Met welke Hadeeth begint zowel de Ahaadeethverzameling van Imaam Al-Bukhaari als van Imaam Muslim, moge Allaah hen genadig zijn.

Plaats de gehele Hadeeth en de overleveraar!

10-05-2010, 13:08
Beantwoord mijn vraag en dan kun je ´m zelf stellen. Anders zal ik ´m wel stellen als ik de volgende keer een vraag goed heb, in shaa´ Allaah.


Citaat door Ace.:
Hou je hem up to date?

10-05-2010, 14:01

Citaat door Sabrun_Jameel:
Suurat Al-Mudjaadalah.


Het is idd. goed

10-05-2010, 14:05

Citaat door Sabrun_Jameel:
Ik neem trouwens aan dat mijn antwoord goed is, dus ik stel alvast een nieuwe vraag zodat we verder kunnen. Ik weet niet of Megs er nog is namelijk...

Vraag:

Met welke Hadeeth begint zowel de Ahaadeethverzameling van Imaam Al-Bukhaari als van Imaam Muslim, moge Allaah hen genadig zijn.

Plaats de gehele Hadeeth en de overleveraar!


Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dat de hadeeth van de leider der gelovigen, Abu Hafs, 'Umar ibn al-Khattaab die heeft overgeleverd: 'Ik hoorde de Boodschapper van Allaah zeggen:

'Voorwaar, de daden worden beoordeeld op basis van de intentie en iedere mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt. Dus als iemand emigreert omwille van Allaah en Zijn Boodschapper, dan is dat een (ware) emigratie omwille van Allaah en Zijn Boodschapper . En als iemand emigreert omwille van een wereldse zaak of om een vrouw te huwen, dan is zijn emigratie omwille van datgene waarvoor hij is geëmigreerd.'


Overgeleverd door de twee meest weledele hadeethgeleerden, Imaam al-Boekhaari en Imaam Moeslim, in hun twee authentieke hadeethboeken, die de meest authentieke hadeethboeken zijn die ooit zijn opgesteld.

10-05-2010, 14:22
Jaaa, dat klopt helemaal, maa shaa´ Allaah. Je mag een vraag stellen.


Citaat door Megs:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dat de hadeeth van de leider der gelovigen, Abu Hafs, 'Umar ibn al-Khattaab die heeft overgeleverd: 'Ik hoorde de Boodschapper van Allaah zeggen:

'Voorwaar, de daden worden beoordeeld op basis van de intentie en iedere mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt. Dus als iemand emigreert omwille van Allaah en Zijn Boodschapper, dan is dat een (ware) emigratie omwille van Allaah en Zijn Boodschapper . En als iemand emigreert omwille van een wereldse zaak of om een vrouw te huwen, dan is zijn emigratie omwille van datgene waarvoor hij is geëmigreerd.'


Overgeleverd door de twee meest weledele hadeethgeleerden, Imaam al-Boekhaari en Imaam Moeslim, in hun twee authentieke hadeethboeken, die de meest authentieke hadeethboeken zijn die ooit zijn opgesteld.

10-05-2010, 14:36


Oelala

De volgende vraag is: Alle Profeten zijn overleden op aarde met uitzondering op twee. De Profeet ‘Isa is verheven naar de Hemel en zal aan het einde der tijden terugkeren. De tweede uitzondering is overleden in de Hemel. Wie was dit en waar blijkt dit uit?

10-05-2010, 15:20
Salaam oe3alakykoum moppies


Citaat door hogedrukreinige:
ik zie dat mynterella al heeft uitgelegd
salamoe alaikoem, je hebt me verkeerd begrepen, ik weet wel dat ze zeker dood zijn, mijn vraagstelling was anders. namelijk dat ik wel eens heb gelezen dat de profeten en salihien in jennah zijn na hun dood. maar anderzijds wordt er gezegd dat de mensen na hun dood in barzag blijven tot de dag der opstanding. bewijs dat de rpofeten in jennah zijn is de nachtelijke reis van de profeet sws. toen hij naar het paradijs steeg en de profeten meenam en samen bad met hun in alquds. begrijp je mijn vraag nu?


hogedrukreinige
Aah op die manier Als ik het ergens tegenkom, dan zal ik het insha Allah hier plaatsen.


Citaat door hogedrukreinige:




hogedrukreinige




Citaat door Megs:
Oelala

De volgende vraag is: Alle Profeten zijn overleden op aarde met uitzondering op twee. De Profeet ‘Isa is verheven naar de Hemel en zal aan het einde der tijden terugkeren. De tweede uitzondering is overleden in de Hemel. Wie was dit en waar blijkt dit uit?


Alleen Isa s.a is niet overleden.

10-05-2010, 15:33
Dat was de Profeet Idrees, moge Allaah tevrden over hem zijn.

Het bewijs ervoor is de volgende Aayah:

"En Wij hebben hem tot een Hoge Plaats (het Paradijs) verheven."
Suurat Maryam, Aayah 57

En bijvoorbeeld Imaam Ibn Jareer, moge Allaah hem genadig zijn, zegt dat hij daar pas is gestorven.


Citaat door Megs:
Oelala

De volgende vraag is: Alle Profeten zijn overleden op aarde met uitzondering op twee. De Profeet ‘Isa is verheven naar de Hemel en zal aan het einde der tijden terugkeren. De tweede uitzondering is overleden in de Hemel. Wie was dit en waar blijkt dit uit?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97