Bekijk volle/desktop versie : Moederdag, idee voor ontbijtje? =p



Pagina's : [1] 2

07-05-2010, 16:46
[Vier eig geen moederdag en heb ook niks gekocht maar aangezien me moeder het toch verwacht en ik haar niet wil teleurstellen:]

Ik wil een ontbijtje maken zondag, iemand nog wat lekkere ideeen wat ik kan gaan maken? Broodjes zelf maken of iets..? Iets waar een beetje moeite in zit, veel beter dan zo'n flutcadeau

Het wordt btw geen ontbijtje op bed hoor, houdt ze niet van, anders wordt het bed zo kruimelig.

07-05-2010, 16:48



Citaat door Nemesis030:
[Vier eig geen moederdag en heb ook niks gekocht maar aangezien me moeder het toch verwacht en ik haar niet wil teleurstellen:]

Ik wil een ontbijtje maken zondag, iemand nog wat lekkere ideeen wat ik kan gaan maken? Broodjes zelf maken of iets..? Iets waar een beetje moeite in zit, veel beter dan zo'n flutcadeau

Het wordt btw geen ontbijtje op bed hoor, houdt ze niet van, anders wordt het bed zo kruimelig.



Maak rgayef of baghrir, daar ga je zeker indruk mee maken!!

07-05-2010, 16:49
voorgerecht witte boterham schuin door de helft snijdden dan in een hartjes vorm leggen en met jam besmeren


daarna msemen

07-05-2010, 16:49
Ik wil wel iets kopen maar zou niet weten qT

07-05-2010, 16:49



Citaat door marocloubna:
Maak rgayef of baghrir, daar ga je zeker indruk mee maken!!


Ik ben Nederlands he Ik weet niet of ze dat zou lusten, ik denk het wel.
Baghrir kan ik wel doen..

Ik zat te denken aan iig gewoon zelf een verse smoothie voor haar te maken. Proberen zelf croissantjes te maken ofzo en ehm ja toen waren m'n ideeën op.

En nog een taartje voor bij de koffie denk ik iig.

07-05-2010, 16:49

Citaat door marocloubna:
Maak rgayef of baghrir, daar ga je zeker indruk mee maken!!




haar ma is geen marokkaanse dus indruk maken met msemen of bagrir is niet nodig

07-05-2010, 16:50

Citaat door Niss:
voorgerecht witte boterham schuin door de helft snijdden dan in een hartjes vorm leggen en met jam besmeren


daarna msemen


Hahaha zoiets met een broodje is wel leuk. Msemmen kan ik niet maken men.

Heb wel eens gezien dan ze een vorm uit een boterham snijden en daar een ei in doen.

07-05-2010, 16:51

Citaat door Nemesis030:
Hahaha zoiets met een broodje is wel leuk. Msemmen kan ik niet maken men.

Heb wel eens gezien dan ze een vorm uit een boterham snijden en daar een ei in doen.




dit snap ik niet helemaal

07-05-2010, 16:53

Citaat door Nemesis030:
Ik ben Nederlands he Ik weet niet of ze dat zou lusten, ik denk het wel.
Baghrir kan ik wel doen..

Ik zat te denken aan iig gewoon zelf een verse smoothie voor haar te maken. Proberen zelf croissantjes te maken ofzo en ehm ja toen waren m'n ideeën op.

En nog een taartje voor bij de koffie denk ik iig.



Ja, dat weet ik! (Dat je Nederlands bent), maar ken Nederlandse meiden die het wel kunnen maken (Ik ben een Marokkaanse en heb er niet echt kaas van gegeten, zo zie je maar weer)..
Baghrir kun je zeker wel maken, dat is beslag in een mixer doen, mixen, een goede koekenpan gebruiken en je bent zo klaar.

Een smoothie is inderdaad heerlijk! Croissants lijken mij heel moeilijk om te maken. Je moet daar ook nog eens veel geduld voor hebben..

07-05-2010, 16:56
Vers geperste jus, lekker ouderwetse pannekoeken thee of koffie zetten....en een kaart op haar bord doen....waar staat dat ze de liefste mama is van de wereld

07-05-2010, 16:57

Citaat door Niss:
haar ma is geen marokkaanse dus indruk maken met msemen of bagrir is niet nodig



Nederlanders zijn gek op de Marokkaanse keuken (de hele wereld eigenlijk wel), met Marokkaanse gerechten zet je iedereen naar je hand

07-05-2010, 16:59

Citaat door bastilla:
Vers geperste jus, lekker ouderwetse pannekoeken thee of koffie zetten....en een kaart op haar bord doen....waar staat dat ze de liefste mama is van de wereld


Daar heb ik op dit moment verschrikkelijk veel zin in!!

07-05-2010, 17:00



Citaat door Niss:
dit snap ik niet helemaal


Zag ik in zo'n kookboekje staan van die ene Rachida Amhamchoue ofzo (of hoe ze ook heet )

Volgens mij moet je dan een bepaalde vorm uit het brood snijden, dat in de pan doen (weet niet meer zeker of het gewoon een koekenpan was, denk het wel) en dan tik je daar je eitje in, heb je zo'n broodje met ei, vast zegmaar

07-05-2010, 17:01

Citaat door marocloubna:
Ja, dat weet ik! (Dat je Nederlands bent), maar ken Nederlandse meiden die het wel kunnen maken (Ik ben een Marokkaanse en heb er niet echt kaas van gegeten, zo zie je maar weer)..
Baghrir kun je zeker wel maken, dat is beslag in een mixer doen, mixen, een goede koekenpan gebruiken en je bent zo klaar.

Een smoothie is inderdaad heerlijk! Croissants lijken mij heel moeilijk om te maken. Je moet daar ook nog eens veel geduld voor hebben..


Ik heb het ook wel eens geprobeerd, ook al lukken ze ongeveer, dan nog heb ik volgens mij de verkeerde koekenpan, ookal maak ik ze dun, ze worden niet goed bruin of overal bruin of of....

Bagrir heb ik ook wel eens gemaakt en dat lukt wel.

Ja denk ook dat ik daar 's ochtends geen zin in heb. Moet ook wel 8 uur op ofzo, me moeder wordt altijd 9 uur al wakker ofzo.

07-05-2010, 17:02

Citaat door marocloubna:
Daar heb ik op dit moment verschrikkelijk veel zin in!!

Mijn kinderen zijn er dol op..maar heb smorgensvroeg geen puf voor om te maken ..maar maak het weleens in de middag!

Pagina's : [1] 2