Bekijk volle/desktop versie : dit zit me dwars



06-05-2010, 22:20
wasalaam alikoem wa barakatoe broeders en zusters,


als je ongesteld bent mag je dan nog dua doen zoals de dua voor het slapengaan en voor in de ochtend en avond? want ik weet het echt niet, ik doe het namelijk wel gewoon maar ik weet niet of het toegestaan is.

weet iemand dit?

wasalaam alikoem wa barakatoe,

nadia

06-05-2010, 22:28


ja dat is toegestaan

06-05-2010, 22:39

Citaat door omraenhadj:
ja dat is toegestaan


heb je misschien een daliel voor hetgene wat je gezegd hebt?

06-05-2010, 23:01

Citaat:
With regard to dhikr, takbeer, saying Subhaan-Allaah, praising Allaah, saying Bismillaah when eating and so on, and reading hadeeth, fiqh and du’aa’s, or saying Ameen to du’aa’s, and listening to Qur’aan, none of these things are forbidden to her.
Volledig artikel: Rulings on menstruation

06-05-2010, 23:01


Er zijn geen bewijzen die dit verbieden, en alles wat verboden is voor de vrouw die ongesteld is, is duidelijk gemaakt.

En de Profeet vrede zij met hem las de Koran met zijn hoofd op de schoot van Aisha رضى الله عنها. En hij heeft tegen Aisha gezegt tijdens de bedevaart toe zij ongesteld was :

"Doe alles wat "de haijd" doet behalfe dat je niet tawaaf doet bij Het Huis (al-ka3ba) totdat je rein bent "

En tijdens de bedevaart dient de moslim verschillende soorten du3a te doen, waaronder zelfs verzen uit De Koran.

06-05-2010, 23:04
de menstruatie is een maani3(abstakel) voor salaah en sawm
sawm word ingehaald salaah niet,


06-05-2010, 23:13
dank je wel broeder

moge Allah je belonen hiervoor.

06-05-2010, 23:50
Tuurlijk mag dat meid. Zelfs de Edele Koran mag je pakken, met handschoenen.

Voor zover ik weet is alleen de Salaat en geslachtsverkeer verboden.

06-05-2010, 23:51

Citaat door Naambestaatal:
Volledig artikel: Rulings on menstruation

Uit dat artikel:

With regard to the menstruating woman reading Qur’aan, if she is looking at it or thinking of it in her heart, without speaking the words out loud, there is nothing wrong with that, such as if the Mus-haf is placed there, and she looks at the verses and reads them in her heart. Al-Nawawi said in Sharh Muslim: it is permissible and there is no difference of scholarly opinion on this point.

But if she is reciting it out loud, the majority of scholars are of the view that this is not allowed.

Dat wist ik niet