Bekijk volle/desktop versie : wie kan mij een wijze advies geven!!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

05-05-2010, 16:48
salaamoe alaykoem,

Ik zit in een volgende dilema,
er was een tijdje geleden een machallah praktiserende broeder om mijn hand komen vragen, we hebben kennis gemaakt en we zijn met elkaar eens qua voorwaarden enz, daarna hebben wij aqd gedaan en we zouden over 2weken trouwen we hebben ook al een trouwdatum geplant, laatst kwam mijn man met een reactie van ik wil een 2de vrouw huwen terwijl we dat in het begin helemaal niet hebben besproken en dat hij er niet is mee gekomen, ik was er echt kapot van en nu hebben we alles stopgezet maar ik mis hem enorm en denk dagelijks aan hem!!!

wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

graag alleen seriueze reactie heb geen behoefte aan flauwe praatjes!!

salaamoe alaykoem

05-05-2010, 16:48


Oh My Lord!!!

05-05-2010, 17:09

Citaat door foezia:
salaamoe alaykoem,

Ik zit in een volgende dilema,
er was een tijdje geleden een machallah praktiserende broeder om mijn hand komen vragen, we hebben kennis gemaakt en we zijn met elkaar eens qua voorwaarden enz, daarna hebben wij aqd gedaan en we zouden over 2weken trouwen we hebben ook al een trouwdatum geplant, laatst kwam mijn man met een reactie van ik wil een 2de vrouw huwen terwijl we dat in het begin helemaal niet hebben besproken en dat hij er niet is mee gekomen, ik was er echt kapot van en nu hebben we alles stopgezet maar ik mis hem enorm en denk dagelijks aan hem!!!

wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

graag alleen seriueze reactie heb geen behoefte aan flauwe praatjes!!

salaamoe alaykoem


Alvast een derde vrouw zoeken hoe meer zielen hoe meer vreugde.

05-05-2010, 17:22
http://www.al-yaqeen.com of http://www.islamqa.com ik zou daar om advies vragen en zeker niet hier luisteren.

05-05-2010, 17:46


Er is een verschil tussen willen en daadwerkelijk doen. Dus dat moet je goed bespreken. Met daarbij ook de plichten jegens de 2e vrouw. Zoals evenveel nachten doorbrengen bij iedere vrouw en ook recht op eigen onderdak. De meesten kunnen hier amper aan voldoen en erkennen het wel. Vooral als ze de Hadith lezen op de bestraffing van de man die zijn vrouwen ongelijk behandelde.

Als je het niet kunt accepteren, moet je ervoor zorgen dat je op een correcte, islamitische manier scheidt. De man dient de talaq uit te spreken en dan ben je af van hem. Genoeg vissen in de zee.

05-05-2010, 18:04
Willen leidt naar doen.


En op de TS; Ie7jawlidie..

05-05-2010, 18:05
Ik zou het accepeteren, waarom niet?
1 week bij haar en 1 week bij jou, heb je af en toe ook lekker rust!

05-05-2010, 18:13

Citaat door foezia:
salaamoe alaykoem,

Ik zit in een volgende dilema,
er was een tijdje geleden een machallah praktiserende broeder om mijn hand komen vragen, we hebben kennis gemaakt en we zijn met elkaar eens qua voorwaarden enz, daarna hebben wij aqd gedaan en we zouden over 2weken trouwen we hebben ook al een trouwdatum geplant, laatst kwam mijn man met een reactie van ik wil een 2de vrouw huwen terwijl we dat in het begin helemaal niet hebben besproken en dat hij er niet is mee gekomen, ik was er echt kapot van en nu hebben we alles stopgezet maar ik mis hem enorm en denk dagelijks aan hem!!!

wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

graag alleen seriueze reactie heb geen behoefte aan flauwe praatjes!!

salaamoe alaykoem


Daarom moet je ook geen praktiserende broeder huwen. Zij zijn vooral degene die meerdere vrouwen nemen. Hiermee bedoel ik niet dat je beter een ongelovige moet huwen? Maar gewoon een mooie normale leuke jongen die bid,vast en in allah gelooft. vind het wel rot voor je, dit had hij eerder met je moeten bespreken. Veel su6 verder .

05-05-2010, 18:13

Citaat door leilabeauty:
Ik zou het accepeteren, waarom niet?
1 week bij haar en 1 week bij jou, heb je af en toe ook lekker rust!


Ehlel a tasakouth. Lang niet gezien hier? waar was je.
Alles goed met je?

05-05-2010, 18:14

Citaat door l7obl3mar:
Daarom moet je ook geen praktiserende broeder huwen.Zij zijn vooral degene die meerdere vrouwen nemen. Hiermee bedoel ik niet dat je beter een ongelovige moet huwen? Maar gewoon een mooie normale leuke jongen die bid,vast en in allah gelooft. vind het wel rot voor je, dit had hij eerder met je moeten bespreken. Veel su6 verder .

Eyemma sebiet gaat de mijne da ook willen doen

05-05-2010, 18:16

Citaat door l7obl3mar:

Ehlel a tasakouth. Lang niet gezien hier? waar was je.
Alles goed met je?

Hoi lieverd
idd lang niet gezien, was gewoon druk met andere dingen
gaat goed hmdl en met jou?

05-05-2010, 18:16

Citaat door foezia:
salaamoe alaykoem,

Ik zit in een volgende dilema,
er was een tijdje geleden een machallah praktiserende broeder om mijn hand komen vragen, we hebben kennis gemaakt en we zijn met elkaar eens qua voorwaarden enz, daarna hebben wij aqd gedaan en we zouden over 2weken trouwen we hebben ook al een trouwdatum geplant, laatst kwam mijn man met een reactie van ik wil een 2de vrouw huwen terwijl we dat in het begin helemaal niet hebben besproken en dat hij er niet is mee gekomen, ik was er echt kapot van en nu hebben we alles stopgezet maar ik mis hem enorm en denk dagelijks aan hem!!!

wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

graag alleen seriueze reactie heb geen behoefte aan flauwe praatjes!!

salaamoe alaykoem


Meen je dit serieus of is dit gewoon een grap?

05-05-2010, 18:18



Citaat door l7obl3mar:
Daarom moet je ook geen praktiserende broeder huwen. Zij zijn vooral degene die meerdere vrouwen nemen. Hiermee bedoel ik niet dat je beter een ongelovige moet huwen? Maar gewoon een mooie normale leuke jongen die bid,vast en in allah gelooft. vind het wel rot voor je, dit had hij eerder met je moeten bespreken. Veel su6 verder .



Wat is dit voor nonsens?


Wat versta jij onder praktiserende broeder? Iemand die zijn geloof in praktijken neemt, wat 'n verplichting is/hoort, krijgt meteen bestempeling dat hij/zij 'n praktiserende is? Wat gewoon 'n plicht voor elk wezentje hier is.

Maar gewoon een mooie, leuke normale jongen die bidt vast en in Allaah gelooft. Jemig, dat waren echt wel de 5 zuilen hé. Hoe zit het met de 6 zuilen van de imaan?


Denk jij werkelijk dat elk broeder die 'praktiseert' in één omslag meteen met tig vrouwen wilt huwen e.d. ? Haal je oogkleppen vandaan en ga niet zo bekrompen denken.

Genoeg 'praktiserende' broeders die genoeg aan 1 vrouw hebben, omdat hun handen al vol aan ze raken.

05-05-2010, 18:20

Citaat door leilabeauty:
Hoi lieverd
idd lang niet gezien, was gewoon druk met andere dingen
gaat goed hmdl en met jou?



Perfekt. Nog gefeliciteerd meid. Ik zie dat je na de zomer gaat trouwen?

05-05-2010, 18:22

Citaat door leilabeauty:
Ik zou het accepeteren, waarom niet?
1 week bij haar en 1 week bij jou, heb je af en toe ook lekker rust!


echt?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9