Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : ramadan voorbij ,ander gevoel?

maghrabia82
08-12-2002, 15:56

salaam, ramadan is nu al een tijdje voorbij....Ik voel gewoon dat het nu anders is dan wanneer het ramadan is....heb jullie dat gevoel ook......Ramadan gaf zo'n veilig,goed gevoel.Net of je niet op aarde was.Nu ramadan voorbij is ga je je meer met andere dingen bezighouden..heel raar... Hebben jullie dat ook?? groetjes , maghrabia82

Tofu-in-de-fik
10-12-2002, 00:40
Als je genoeg imaan hebt heb je altijd een veilig gevoel toch?

maghrabia82
10-12-2002, 15:33
ja dat is zo.....

maghrabia82
10-12-2002, 15:34
wie is die man op je avatar eigenlijk??

nesima83
10-12-2002, 16:37

a salam aleikoem, el magribia82 ,ik weet precies wat je bedoeld. De sfeer in de ramadan is anders, het ritme is anders het hele gevoel.. maar ja nu is hij voorbij en ik baal. Ik had me voor genomen om veel te bidden , veel koran te lezen etc. In de eerst week van de ramadan ging het goed maar daarna heb ik niks meer uitgevoerd! Ik baal omdat ik niet weet of ik de volgende ramadan nog leef om deze dingen te doen. Wel heb ik me voorgenomen om nu het bidden en koran lezen op te pakken en er gewoon mee door te gaan en dan maar hopen dat ik de volgende ramadan er nog steeds ben, insch allah. Na mensen moest even mn verhaal kwijt! m3a salaam

Tofu-in-de-fik
11-12-2002, 22:17
Origineel gepost door maghrabia82 wie is die man op je avatar eigenlijk?? Dat ben ik, toen ik nog lang haar had......

Noesajbah
13-12-2002, 12:53
Origineel gepost door maghrabia82 salaam, ramadan is nu al een tijdje voorbij....Ik voel gewoon dat het nu anders is dan wanneer het ramadan is....heb jullie dat gevoel ook......Ramadan gaf zo'n veilig,goed gevoel.Net of je niet op aarde was.Nu ramadan voorbij is ga je je meer met andere dingen bezighouden..heel raar... Hebben jullie dat ook?? groetjes , maghrabia82 Ik mis het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg!! Noesje

streepjescode
13-12-2002, 17:28
Salaam alaikoum Ten eerste is de maand ramadan een van de 4 heilige maanden van onze maanjaar. De ramadan is de heiligste,en daarom vindt iedereen het de normaalste zaak van de wereld,om gedurende die maand je geloof nog meer te beleiden dan "normaal", daarom vind ik het jammer dat de meeste mensen na de ramadan niet meer zoveel aandacht aan hun geloof besteden,dan voorheen in die speciale maand. Als je elke dag je schepper eert,op onwillekeurige tijdstippen,op onwillekeurige plaatsen dan heb ik het gevoel dat je verder gaat met die belevenissen die je ook in de ramadan ervaarde. Natuurlijk is en blijft de ramadan een heilige en speciale maand, maar het gaat om je gevoel en de manier van je geloof beleiden. Er zijn ook andere maanden waar je el acher kunt verkrijgen,door middel van extra salaat of door te vasten,en dat is alleen maar mooi meegenomen voor straks. toch? mensen? Dit moest ik even kwijt. Als ik iets verkeerds heb gezegd,het spijt me dan,was niet de bedoeling,laat me dan weten. Moge ALLAH jullie vasten respecteren, je gebeden verhoren, je dromen verwezenlijken, je daden belonen en je zonden vergeven...................

maghrabia82
15-12-2002, 18:36
Origineel gepost door streepjescode Salaam alaikoum Ten eerste is de maand ramadan een van de 4 heilige maanden van onze maanjaar. De ramadan is de heiligste,en daarom vindt iedereen het de normaalste zaak van de wereld,om gedurende die maand je geloof nog meer te beleiden dan "normaal", daarom vind ik het jammer dat de meeste mensen na de ramadan niet meer zoveel aandacht aan hun geloof besteden,dan voorheen in die speciale maand. Als je elke dag je schepper eert,op onwillekeurige tijdstippen,op onwillekeurige plaatsen dan heb ik het gevoel dat je verder gaat met die belevenissen die je ook in de ramadan ervaarde. Natuurlijk is en blijft de ramadan een heilige en speciale maand, maar het gaat om je gevoel en de manier van je geloof beleiden. Er zijn ook andere maanden waar je el acher kunt verkrijgen,door middel van extra salaat of door te vasten,en dat is alleen maar mooi meegenomen voor straks. toch? mensen? Dit moest ik even kwijt. Als ik iets verkeerds heb gezegd,het spijt me dan,was niet mijn bedoeling,laat me dan weten Moge ALLAH jullie vasten respecteren, je gebeden verhoren, je dromen verwezenlijken, je daden belonen en je zonden vergeven................... natuurlijk heb je hierin gelijk en vind ik ook dat je zonder ramadan gewoon moet doorgaan met salaat en koran lezen,maar toch?in ramadan ben je er meer mee bezig dan normaal.Tenminste ik ben er dan meer mee bezig.....maar goed.... wel bedankt voor je reactie.... ;)