Bekijk volle/desktop versie : Zoveel mogelijk kinderen baren in een overbevolkte wereld?



05-05-2010, 12:51
In zowel de christendom als islam als jodendom moet je jezelf voortplanten. Anti conceptie mag alleen als je ziek bent en/of niet de mogelijkheden hebt om voor het kind te zorgen.

Dit gaat nu in deze overbevolkte wereld niet op natuurlijk. Even de geografische verschillen daargelaten.



Moet je desondanks de overbevolking gewoon kinderen blijven produceren of mag het een tandje lager?

05-05-2010, 12:55


waarom niet.


elke dag sterven er ook mensen.

En allah geeft elk kind rizq...daar geloven wij moslims in.

05-05-2010, 13:04

Citaat door Surfster:
In zowel de christendom als islam als jodendom moet je jezelf voortplanten. Anti conceptie mag alleen als je ziek bent en/of niet de mogelijkheden hebt om voor het kind te zorgen.

Dit gaat nu in deze overbevolkte wereld niet op natuurlijk. Even de geografische verschillen daargelaten.



Moet je desondanks de overbevolking gewoon kinderen blijven produceren of mag het een tandje lager?



Hoezo overbevolkt? Zoals iemand al zei: er sterven elke dag mensen.... En ben het ook zwaar ens met de islam wat betreft het voortplanten Ik slik de pil zelf ook niet...Ik geloof ook echt niet dat de pil je lichaam niks aan doet op langere termijn!!

05-05-2010, 13:06

Citaat door mmu2:
waarom niet.


elke dag sterven er ook mensen.

En allah geeft elk kind rizq...daar geloven wij moslims in.



Juistttt En dit vergeten talloze moeders!!

05-05-2010, 13:09


Dat er dagelijks mensen sterven staat buiten kijf, maar dat heeft er weinig mee te maken. Ondanks de dagelijkse sterfte, kan een wereld overbevolkt raken hoor, slimmeriken.

Denk alleen al aan China. Of denken jullie dat daar de mensen niet dagelijks sterven.?

05-05-2010, 13:27

Citaat door Imane_Arab:
Dat er dagelijks mensen sterven staat buiten kijf, maar dat heeft er weinig mee te maken. Ondanks de dagelijkse sterfte, kan een wereld overbevolkt raken hoor, slimmeriken.

Denk alleen al aan China. Of denken jullie dat daar de mensen niet dagelijks sterven.?



Maar we moeten toch uiteindelijk kijken naar wat Allah hierover zegt niet?

05-05-2010, 13:29
Ipv baren kunnen ze ook adopteren.
In China worden meisjes gewoon vermoord

Ik weiger een machine te zijn die blijft voortplanten.

05-05-2010, 13:30

Citaat door just_a_gurl:
Maar we moeten toch uiteindelijk kijken naar wat Allah hierover zegt niet?


Ja, maar daar heb je mij niet over horen spreken. Reageerde enkel op een paar reacties boven mij.

05-05-2010, 13:33

Citaat door Imane_Arab:
Ja, maar daar heb je mij niet over horen spreken. Reageerde enkel op een paar reacties boven mij.



okidoki

05-05-2010, 13:37

Citaat door just_a_gurl:
Hoezo overbevolkt? Zoals iemand al zei: er sterven elke dag mensen.... En ben het ook zwaar ens met de islam wat betreft het voortplanten Ik slik de pil zelf ook niet...Ik geloof ook echt niet dat de pil je lichaam niks aan doet op langere termijn!!

aantal sterfgevallen gaat niet gelijk op met aantal geboorten hoor.


05-05-2010, 13:38
Ik blijf baren, totdat ik tevreden en gelukkig ben met het aantal kids dat ik heb.
overbevolkt ofniet

06-05-2010, 01:39
Vermoord?? ik dacht dat ze in China een boete krygen als ze meer dan de toegestane hoeveelheid kids baren

who cares ; kinderen brengen vreugde

06-05-2010, 09:01


overbevolkt???
wat een onzin zeg.

Hoe kan het nu we in 2010 leven en iedereen maar 3 kinderen heeft overbevolkt zijn.

Maar in 1940 toen er geen anticinceptie was en dus iedereen gemiddelt 8 kinderen had het niet overbevolkt was.

Geloof niet in die cijfers enz, die mensen van nu zijn zieeeek.

06-05-2010, 09:07
Waarom naar de wereld kijken terwijl Allaah en de profeet duidelijk bewijs hebben gezonden? En dus geloof ik niet in overbevolking en wel in de Quraan en soennah.