Bekijk volle/desktop versie : PvdA en SP willen steun banken voor Griekenland



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

04-05-2010, 07:01
er is de laatste tijd iets geks aan de hand in europa en nederland. dagen werd er vergaderd over het overnemen van abn amro. niet zo gek natuurlijk want 10 miljard is een enorm groot bedrag.
dsb ging over de kop en de diepere oorzaak hiervan was de corruptie van de heer scheringa en zijn cornuiten. velen gedupeerden en wellicht failliete gezinnen gingen met de bank mee ten onder. sneu maar de hoge heren bleven onaantsastbaar. dit zijn italiaanse toestanden. de heren smijten met geld wat niet van hen is maar er moet gered worden want de gehele (geld)economie is met elkaar verstrengeld en zal met een domino effect omvallen als je één steentje om lazert

de banken hebben ook in het buitenland geld staan. voor nederlandse banken is dat ongeveer 9 miljard in griekenland. alweer zo een hoog bedrag maar blijbaar on het allemaal. om de zaak niet om te laten gaan, stopt men weer 5 miljard van nederlandse kant in die zaak want negen miljard verliezen is ene hoop geld nietwaar?

welnu, inmiddels is dan met enkel deze cijfers gerekend, een schuld aan nederland ontstaan van 14 miljard nietwaar? dat is dus nog moeilijker om te laten gaan in de toekomst.
maar weet je hoeveel de totale schuld is van griekenland? het bnp? het aantal inwoners? een beetje mens kan uitrekenen dat griekenland nooit dit zal kunnen en laat staan willen terug betalen.
leuke praatjes dat wij het geld goedkoop lenen en door verhuren aan griekenland en er dus beter van worden. ja me hoela. als ik naar de bank ga voor persoonlijke lening van het 10- of twintig voudige jaar salaris, wilt de bank ook graag weten wat ik ermee doe en als ik het tegen rente gaat lenen aan derden die niet financieel capabel zijn, steekt de bank zijn middelvinger naar me op.

waarom laat nederland dit gebeuren en zegt men er niets van?
toen amper twee weken geleden er in de media nog vanuit gegaan werd dat het een bedrag de helft van dit betrof, vertelde men nog doodleuk dat nederland griekenland niet zou steunen.
worden wij hier dom gehouden ofzo? wat is toch dat duivelse trucje van die politicie en bankiers?
wat in godsnaam bezielt het de nederlandse bevolking om zijn mond te houden en gebruik te maken van hetgeen waar men zo goed in is wanneer men het uitgestoken vingertje heft naar moslims in de wereld? VRIJHEID VAN MENINGSUITING.

DE NEDERLANDSE STAATSSCHULD LOOPT NU AL OP MET 1 MILJAARD PER WEEK.

ik ben in de overtuiging dat men het financiele systeem wereldwijd gaat laten klappen



Citaat:
Vrijdag kan CDA-minister De Jager (Financiën) Kamervragen verwachten ... Ewout Irrgang (SP): 'Oneerlijk als banken niet meebetalen' ... Paul Tang (PvdA): 'Wij beschermen nu hun bezittingen'

Financiële instellingen moeten volgens zowel de PvdA als de SP en serieuze bijdrage gaan leveren in de steun aan Griekenland.

Door redactie Joop

Tweede Kamerlid Paul Tang van de PvdA zei maandag dat banken het na de overheidshulp in de kredietcrisis niet kunnen maken als "nu weer alleen de belastingbetalers de risico's lopen'' bij het beschermen van de financiële stabiliteit, zo meldt onder meer De Pers.

Tang wil dit vrijdag inbrengen bij demissionair minister Jan Kees de Jager (Financiën) als de Kamer zich buigt over het steunpakket aan het noodlijdende Griekenland, waaraan Nederland ongeveer met 5 miljard euro aan leningen bijdraagt. Volgens Tang is de steun nodig voor de financiële stabiliteit, maar hij heeft nog wel wat vragen. "Wij beschermen de bezittingen van de financiële partijen. Waarom zouden zij niet een deel van de leningen voor hun rekening nemen?'', aldus de PvdA'er.

Ook de SP wil de Nederlandse banken laten meebetalen. Kamerlid Ewout Irrgang: "Het Europese bankwezen moet door middel van een schuldsanering mee gaan betalen aan de hulp voor Griekenland. Zij hebben een hogere rente op Griekse staatsleningen ontvangen in ruil voor een hoger risico. Daarom is het oneerlijk als de banken niet mee gaan betalen, terwijl zij wel profiteren van de hulp voor Griekenland."
http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/pvda_en_sp_willen_steun_banken_voor_griekenland/

06-05-2010, 07:33


geen reakties?

06-05-2010, 07:40

Citaat door misbaksel:
er is de laatste tijd iets geks aan de hand in europa en nederland. dagen werd er vergaderd over het overnemen van abn amro. niet zo gek natuurlijk want 10 miljard is een enorm groot bedrag.
dsb ging over de kop en de diepere oorzaak hiervan was de corruptie van de heer scheringa en zijn cornuiten. velen gedupeerden en wellicht failliete gezinnen gingen met de bank mee ten onder. sneu maar de hoge heren bleven onaantsastbaar. dit zijn italiaanse toestanden. de heren smijten met geld wat niet van hen is maar er moet gered worden want de gehele (geld)economie is met elkaar verstrengeld en zal met een domino effect omvallen als je één steentje om lazert

de banken hebben ook in het buitenland geld staan. voor nederlandse banken is dat ongeveer 9 miljard in griekenland. alweer zo een hoog bedrag maar blijbaar on het allemaal. om de zaak niet om te laten gaan, stopt men weer 5 miljard van nederlandse kant in die zaak want negen miljard verliezen is ene hoop geld nietwaar?

welnu, inmiddels is dan met enkel deze cijfers gerekend, een schuld aan nederland ontstaan van 14 miljard nietwaar? dat is dus nog moeilijker om te laten gaan in de toekomst.
maar weet je hoeveel de totale schuld is van griekenland? het bnp? het aantal inwoners? een beetje mens kan uitrekenen dat griekenland nooit dit zal kunnen en laat staan willen terug betalen.
leuke praatjes dat wij het geld goedkoop lenen en door verhuren aan griekenland en er dus beter van worden. ja me hoela. als ik naar de bank ga voor persoonlijke lening van het 10- of twintig voudige jaar salaris, wilt de bank ook graag weten wat ik ermee doe en als ik het tegen rente gaat lenen aan derden die niet financieel capabel zijn, steekt de bank zijn middelvinger naar me op.

waarom laat nederland dit gebeuren en zegt men er niets van?
toen amper twee weken geleden er in de media nog vanuit gegaan werd dat het een bedrag de helft van dit betrof, vertelde men nog doodleuk dat nederland griekenland niet zou steunen.
worden wij hier dom gehouden ofzo? wat is toch dat duivelse trucje van die politicie en bankiers?
wat in godsnaam bezielt het de nederlandse bevolking om zijn mond te houden en gebruik te maken van hetgeen waar men zo goed in is wanneer men het uitgestoken vingertje heft naar moslims in de wereld? VRIJHEID VAN MENINGSUITING.

DE NEDERLANDSE STAATSSCHULD LOOPT NU AL OP MET 1 MILJAARD PER WEEK.

ik ben in de overtuiging dat men het financiele systeem wereldwijd gaat laten klappen




http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/pvda_en_sp_willen_steun_banken_voor_griekenland/











Woullah daar ben ik het helemaal met je eens.
Maar wat wil je dat wij als Marokko.nl leden/ Mensen van het dagelijkse leven kunnen gaan doen?
zoals jij als zei,
''wat in godsnaam bezielt het de nederlandse bevolking om zijn mond te houden en gebruik te maken van hetgeen waar men zo goed in is wanneer men het uitgestoken vingertje heft naar moslims in de wereld? VRIJHEID VAN MENINGSUITING.''

Lastig,

06-05-2010, 07:57
Wat heeft dit nu weer te maken met moslims?

06-05-2010, 07:58


waar lees jij dat?

06-05-2010, 08:00

Citaat door gekke_clennie:
waar lees jij dat?


In de tekst......

06-05-2010, 08:01

Citaat door Globi:
In de tekst......



hij geeft alleen een voorbeeld aan over waar de mensen in het dagelijkse leven wel aandacht aan geven.
ons geloof vervuilen.

06-05-2010, 08:03

Citaat door gekke_clennie:
hij geeft alleen een voorbeeld aan over waar de mensen in het dagelijkse leven wel aandacht aan geven.
ons geloof vervuilen.


Daar heb ik het dus over. Moslims doen vaak net of heel nederland 99% van de dag bezig is met moslims.

06-05-2010, 08:07

Citaat door Globi:
Daar heb ik het dus over. Moslims doen vaak net of heel nederland 99% van de dag bezig is met moslims.


voor jou komt dat misschien anders aan.
Elk mens heeft een ander mentaliteit.
een zit er meer mee dan de ander, het is geen psygisch-stoornis of iets dergelijks.
ik zou me er ook 99% van de dag mee bezig zijn naast het standaardleventje.
ik voel me aangesproken toch als moslimzijnde.
wij allemaal willen daar verandering aan brengen, en zo meer wij er mee bezig zijn, hoe meer idèen.

06-05-2010, 08:11

Citaat door gekke_clennie:
voor jou komt dat misschien anders aan.
Elk mens heeft een ander mentaliteit.
een zit er meer mee dan de ander, het is geen psygisch-stoornis of iets dergelijks.
ik zou me er ook 99% van de dag mee bezig zijn naast het standaardleventje.
ik voel me aangesproken toch als moslimzijnde.
wij allemaal willen daar verandering aan brengen, en zo meer wij er mee bezig zijn, hoe meer idèen.


ht lijkt er hier vaak op dat bepaalde moslims de hele dag op zoek zijn naar artikelen over moslims. Als je nrc leest kom je weinig artikelen tegen over moslims bijv. Men haalt vaak de artikelen uit de telegraaf....

06-05-2010, 08:13

Citaat door Globi:
ht lijkt er hier vaak op dat bepaalde moslims de hele dag op zoek zijn naar artikelen over moslims. Als je nrc leest kom je weinig artikelen tegen over moslims bijv. Men haalt vaak de artikelen uit de telegraaf....



Daar heb jij helemaal gelijk in geen twijfel aan.
Maar wat wil je daarmee zeggen? dat moslim's zelf opzoek zijn naar
nformatié over '' de moslims''. daar is toch niks verkeerds aan of wel?

06-05-2010, 08:14

Citaat door gekke_clennie:
Daar heb jij helemaal gelijk in geen twijfel aan.
Maar wat wil je daarmee zeggen? dat moslim's zelf opzoek zijn naar
nformatié over '' de moslims''. daar is toch niks verkeerds aan of wel?


Nee. Dat bepaalde moslims teveel zoeken naar artikelen die negatief gaan over moslims en dan roepen "zie je wel het gaat de hele tijd over moslims!" Terwijl dat in de werkelijkheid heel erg meevalt.......in de normale media.

06-05-2010, 08:18



Citaat door Globi:
Nee. Dat bepaalde moslims teveel zoeken naar artikelen die negatief gaan over moslims en dan roepen "zie je wel het gaat de hele tijd over moslims!" Terwijl dat in de werkelijkheid heel erg meevalt.......in de normale media.



het is maar hoe jij het bekijkt broer.
maar verder respecteer ik het helemaal.
het is een feiten opzich wel zo. Maar dat zijn weer mensen die 'te' ver gaan.
in deze instantie vindt ik het nog mee vallen.

06-05-2010, 08:18

Citaat door Globi:
Nee. Dat bepaalde moslims teveel zoeken naar artikelen die negatief gaan over moslims en dan roepen "zie je wel het gaat de hele tijd over moslims!" Terwijl dat in de werkelijkheid heel erg meevalt.......in de normale media.


al zie jij het wellicht met ander perspectief, ik denk van niet.
je ziet nu alweer waar het over gaat terwijl de andere poster gelijk had: "moslims was een voorbeeld"

dus het zal misschien aan mij liggen, maar waar het om gaat heeft niks met moslims te maken dus laat het voor wat het is en neem het aan voor kennis en neem het enkel ook mee als voorbeeld en niet als hoofd onderwerp.

dit is tekenend.

06-05-2010, 08:20

Citaat door misbaksel:
al zie jij het wellicht met ander perspectief, ik denk van niet.
je ziet nu alweer waar het over gaat terwijl de andere poster gelijk had: "moslims was een voorbeeld"

dus het zal misschien aan mij liggen, maar waar het om gaat heeft niks met moslims te maken dus laat het voor wat het is en neem het aan voor kennis en neem het enkel ook mee als voorbeeld en niet als hoofd onderwerp.

dit is tekenend.



Dat is precies wat ik zeg.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9