Bekijk volle/desktop versie : Barcelona evenaart dertien jaar oud puntenrecord



03-05-2010, 17:26


Met de 1-4 overwinning bij Villarreal evenaarde Barcelona zondag een clubrecord. De ploeg van trainer Josep Guardiola verzamelde in de huidige jaargang tot nu toe negentig punten. Nooit behaalde Barcelona meer punten in de competitie.

Vooralsnog is het puntenaantal gelijk aan dat van het seizoen 1996/97. Onder Bobby Robson bleef de teller dertien jaar geleden na 42 wedstrijden (La Liga telde destijds nog 22 deelnemende ploegen) steken op negentig punten.

De negentig punten bleken in dat seizoen niet voldoende voor de titel. Real Madrid, onder leiding van trainer Fabio Capello, sprokkelde twee punten meer bij elkaar en ging met het kampioenschap aan de haal. Het door De Koninklijke behaalde puntentotaal in het seizoen 1996/97 (92 punten) is nimmer meer geëvenaard.

Barcelona heeft – met nog drie wedstrijden te gaan – goede papieren om het puntenrecord te veroveren. Eén overwinning in het trio duels met Tenerife (thuis), Sevilla (uit) en Real Valladolid (thuis) volstaat om de geschiedenisboeken in te gaan.

In het huidige seizoen verloor Barcelona pas één keer. Medio februari ging de koploper door doelpunten van Diego Forlán en Simão ten onder bij Atlético Madrid. Naast de unieke verliespartij moest Barça zes keer genoegen nemen met een puntendeling. De overige achtentwintig duels werden winnend afgesloten.

Vorig seizoen leek Barcelona hetzelfde record te gaan verbreken. Drie wedstrijden voor het competitieslot was de ploeg reeds kampioen en beschikte zij over 86 punten. In de laatste wedstrijden werd echter verloren van Real Mallorca en Osasuna en gelijkgespeeld tegen Deportivo La Coruña, waardoor het puntentotaal uit 1996/97 als record bleef staan.

Ook Real Madrid maakt nog kans op het record. De achterstand op koploper Barcelona is immers maar één punt. Real treft in de apotheose van de Primera División, Real Mallorca, Athletic de Bilbao en Málaga.

04-05-2010, 23:52


en nog geen kampioen, zegt ook veel over real

04-05-2010, 23:55

Citaat door mokerpower:
en nog geen kampioen, zegt ook veel over real

staat in het laatste alinea:

Ook Real Madrid maakt nog kans op het record. De achterstand op koploper Barcelona is immers maar één punt. Real treft in de apotheose van de Primera División, Real Mallorca, Athletic de Bilbao en Málaga

04-05-2010, 23:56
Sevilla uit gaat voor Barca een sleutelwedstrijd worden

05-05-2010, 00:10



Citaat door Kneusje:
Sevilla uit gaat voor Barca een sleutelwedstrijd worden

zeiden ze ook al over Villareal

05-05-2010, 00:15
sevilla met interim trainer gaat niks doen

05-05-2010, 00:24

Citaat door para_crimina:
zeiden ze ook al over Villareal
ja dus wat wil je daarmee zeggen? Sevilla uit kan een hele lastige wedstrijd worden. Ik sla Sevilla hoger aan dan Villareal. Als Barca van Sevilla wint dan is het kampioensschap voor 99% binnen, dus dat is de sleutel wedstrijd.

Citaat door wetenschapperr_:
sevilla met interim trainer gaat niks doen

interim trainer zegt helemaal niets en het kan net zo goed zijn dat een team dan juist in vorm gaat draaien.

05-05-2010, 00:25
Trouwens Mallorca tege Real gaat een zware worden voor Real

05-05-2010, 00:53

Citaat door Kneusje:
ja dus wat wil je daarmee zeggen? Sevilla uit kan een hele lastige wedstrijd worden. Ik sla Sevilla hoger aan dan Villareal. Als Barca van Sevilla wint dan is het kampioensschap voor 99% binnen, dus dat is de sleutel wedstrijd.

interim trainer zegt helemaal niets en het kan net zo goed zijn dat een team dan juist in vorm gaat draaien.


jouw mening.

05-05-2010, 00:54
sevilla won de laatste 5 wedstrijde niet van barca bij sevilla THUIS

06-05-2010, 18:07

Citaat door wetenschapperr_:
sevilla won de laatste 5 wedstrijde niet van barca bij sevilla THUIS

Statistieken zeggen niets in het voetbal. Dus daar moet je ook niet op rekenen

06-05-2010, 18:11
Barca heeft van Villareal en RMadrid uit gewonnen, dus waarom zouden ze niet van Sevilla uit winnen? Barca is een andere koek ze geven elke ploeg een pakslaag, Ik zeg een 1-3 voor Barca zaterdag Inschaallah

06-05-2010, 18:13



Citaat door BarcaBlood:
Barca heeft van Villareal en RMadrid uit gewonnen, dus waarom zouden ze niet van Sevilla uit winnen? Barca is een andere koek ze geven elke ploeg een pakslaag, Ik zeg een 1-3 voor Barca zaterdag Inschaallah

ik denk 1-4, barca krijgt er altijd maximaal 1 tegen en scoort er dan ook 4

06-05-2010, 18:14

Citaat door para_crimina:
ik denk 1-4, barca krijgt er altijd maximaal 1 tegen en scoort er dan ook 4
Inschaallah. Maar dan moet Bojan wel spelen als Basis. Net als tegen Villareal uit en thuis Tenerife.