Bekijk volle/desktop versie : De Nederlandse Vriendin Van Mijn Broer



Pagina's : [1] 2

08-12-2002, 02:01
Nou, nu komt me toch een verhaaltje :schok:

Gister avond waren er Marokkaanse kennissen op bezoek bij ons omdat mijn moeder ziek is.

Mijn vader is Marokkaan en mijn moeder Nederlands... dus dan ben ik automatisch een Marockaasje he

Ewa die mensen zaten dus bij ons thuis. De mannen en vrouwen zaten apart. Ineens belt er iemand aan....... TRINGGG. Uit alle dagen van de week kwam de (Nederlandse) vriendin van mijn broer VANDAAG LANGS . Het feit dat ze binnenkwam lopen en zich voorstelde als DE vrienden van mijn broer maakte me al kwaad.
Maar nu komt het mooiste gedeelte. Ze kwam bij ons (de vrouwen) zitten en mijn broer kwam er doodleuk bij zitten.

Mijn broer is de "Nederlander" bij ons thuis en ik het Marokkaantje.
Dammnn ik heb me aan hun zitten irriteren zeg!!! Mijn broer snapt echt niet hoe de Marokkaanse cultuur in elkaar zit

Ik zag die vrouwen steeds kijken. Het waren 2 vrouwen op leeftijd en 2 vrouwen van eind jaren 20. Van die oudere vrouwen weet ik dat ze niet graag bij mannen zitten dus ik werd helemaal gek van mijn broer.

Als IK hem was geweest had ik mijn vriendin niet eens de huiskamer in genomen en al helemaal niet LATEN VOORSTELLEN ALS DE VRIENDIN..

WAT VINDEN JULLIE HIERVAN :schok:

Vinden jullie het ook niet kunnen of ben ik nu verkeerd aan het denken?

Blijkbaar vinden mijn vader en moeder het normaal want ik heb ze er helemaal niet over horen praten

Greetz
xx SouSouxx

08-12-2002, 02:04


Zijn jouw ouders moslims?
Als je die vraag beantwoordt, weet ik welke kant ik op moet.

08-12-2002, 02:09
ja maar best wel vrij

08-12-2002, 02:14

Citaat:
Origineel gepost door al_hamka
ja maar best wel vrij
Ja heeeeeeeeeeeel erg vrij moet ik zeggen.
Als zij hun zoon de JUISTE islamitische opvoeding zouden geven, dan zouden ze tegen hem zeggen dat een relatie voor het huwelijk haram is. Dan zouden ze dus nooit accepteren dat zij zomaar kan komen binnenhuppelen en zich mengen onder het bezoek. Dus wees niet boos op jouw broer. Hem is blijkbaar niks bijgebracht door de ouders. Neem me niet kwalijk dat ik het zo verwoordt, maar zo is het wel gewoon. Jouw ouders zijn de schuldigen hiervan. Inchallah zullen ze worden vergeven door Allah, want het is de plicht van iedere ouder om je kinderen de islam bij te brengen.

08-12-2002, 02:14


Ewa welterusten...

Ik lees morgen de reacties wel





xx SouSou xx

PS: nog 2 posts en dan heb ik er 1000

08-12-2002, 02:15

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Ja heeeeeeeeeeeel erg vrij moet ik zeggen.
Als zij hun zoon de JUISTE islamitische opvoeding zouden geven, dan zouden ze tegen hem zeggen dat een relatie voor het huwelijk haram is. Dan zouden ze dus nooit accepteren dat zij zomaar kan komen binnenhuppelen en zich mengen onder het bezoek. Dus wees niet boos op jouw broer. Hem is blijkbaar niks bijgebracht door de ouders. Neem me niet kwalijk dat ik het zo verwoordt, maar zo is het wel gewoon. Jouw ouders zijn de schuldigen hiervan. Inchallah zullen ze worden vergeven door Allah, want het is de plicht van iedere ouder om je kinderen de islam bij te brengen.
Het ligt echt niet aan mijn ouders believe me



Welterusten

08-12-2002, 02:17

Citaat:
Origineel gepost door al_hamka
Het ligt echt niet aan mijn ouders believe me



Welterusten
Het ligt niet aan jouw ouders? Zij zijn toch de baas in hun eigen huis? Als ik vader zou zijn, denk je dan echt dat ik een jongen binnenlaat die voor mijn dochter komt?

08-12-2002, 12:13

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Het ligt niet aan jouw ouders? Zij zijn toch de baas in hun eigen huis? Als ik vader zou zijn, denk je dan echt dat ik een jongen binnenlaat die voor mijn dochter komt?
He's got a point

08-12-2002, 12:32
najib heeft zeker wel gelijk, als je ouders hem echt hadden bijgebracht dat het niet normaal is wat hij doen volgens de islam dan denk ik dat hij dat zelf wel opgevolgd zou hebben.

En je zegt zelf al dat je ouders wel moslim zijn, maar heeelll vrij!!

08-12-2002, 14:02
Hey Sousssa a hamka

Je hebt me dit nog niet verteld a gekkerd!

Kifesh?!

Kijk zelf vind ik het wel oke dat die vriendin bij de vrouwen ging zitten. Maar dan had je broer wel ff zo slimpie moeten wezen om bij de mannen te zitten.
Dat is in ieder geval beter dan dat ze beiden de huiskamer uit sluipen, want dan gaan die mensen al helemaaaaaal denken

Wat zei je broer erover trouwens, toen je hem erop aansprak?

08-12-2002, 14:16

Citaat:
Origineel gepost door Kenitrya
Hey Sousssa a hamka

Je hebt me dit nog niet verteld a gekkerd!

Kifesh?!

Kijk zelf vind ik het wel oke dat die vriendin bij de vrouwen ging zitten. Maar dan had je broer wel ff zo slimpie moeten wezen om bij de mannen te zitten.
Dat is in ieder geval beter dan dat ze beiden de huiskamer uit sluipen, want dan gaan die mensen al helemaaaaaal denken

Wat zei je broer erover trouwens, toen je hem erop aansprak?
Jij vind het wel oke? Is dat het antwoord van een praktiserende moslima? Zou jij de vriendin van jouw broer ook binnenlaten? Zou jij jouw vriendje, als je die zou hebben, ook meenemen naar huis? Als jouw ouders een beetje de islam in hun hart zouden hebben, dan zouden ze zowel de vriendin als hun eigen zoon de deur hebben gewezen. Ze zouden al in eerste instantie al gezegd hebben dat het haram is.

Maar misschien komt het omdat je Arabisch bent. De meesten denken toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vrij.

08-12-2002, 14:21
Najib staat dit dan in de Quran...............................vrouwen en mannen gescheiden...........?

(sorry....maar dat weet ik niet)

08-12-2002, 14:22


mijn broer heeft een relatie van 9jaar met een puur belgische
mijn broer stelde ze ook voor toen hij zogezegd met vrienden naar turkije ging zehma.
mAAAR men ouders zeiden totaal niks .waren blij dat het maar 1 was dat hij voorstelde en nog steeds dezelfde .
waarom zou dit niet kunnen ze kan toch moslim worden ofzo
ja ik zeg nou iets .
als je broer van haar houdt,moet je haar maar aanvaarden heeeeeeee.
ik heb er geen problemen mee krijg alles van die tweeeee gekkies

08-12-2002, 14:25
vind ik ook................................eigenlijk

08-12-2002, 14:26

Citaat:
Origineel gepost door EMIEN
Najib staat dit dan in de Quran...............................vrouwen en mannen gescheiden...........?

(sorry....maar dat weet ik niet)
Daar gaat het even niet om, het gaat erom dat een jongen iemands onwettigs meeneemt naar het huis van de ouders.
Deze jongen heeft wel respect voor zijn ouders (want die hebben hem niks bijgebracht, die kan het kennelijk niks schelen). Maar hij heeft geen respect voor Allah. Maar dat is voor een groot deel de schuld van de ouders.

Pagina's : [1] 2