Bekijk volle/desktop versie : Zelfmoord na 200 slechte sollicitaties



02-05-2010, 20:33


Een jonge, hoogopgeleide vrouw van 21 stapte uit het leven nadat ze ondanks 200 sollicitaties nog geen job te pakken kreeg.

Vicky Harrison droomde van een carrière als leerkracht of als tv-producer, maar gaf de moed na 200 sollicitaties op. Een dag na haar laatste teleurstellende sollicitatie schreef ze hartverscheurende briefjes naar haar ouders en vriend waarin ze zei niet meer te willen zijn wie ze was. Uiteindelijk nam de Britse een overdosis.

Volgens haar ouders dreef de eindeloze zoektocht naar een job Vicky tot het uiterste. "Ik raakte de tel kwijt voor hoeveel verschillende jobs ze solliciteerde. Het was erg zwaar om haar zelfvertrouwen te zien krimpen na elke afwijzing. Ze wilde enkel werken en wat geld verdienen. Ik besefte niet hoe moeilijk het zou zijn om een baan te vinden", zegt vader Tony in The Daily Mail.

Ondanks een diploma hoger onderwijs op zak, solliciteerde Vicky de twee jaar na haar afstuderen voor meer dan 200 jobs. "Dat bracht haar op zo'n punt dat ze geen toekomst meer voor haar zag", zegt haar vader.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=JOBAT_2486

02-05-2010, 20:37


Aansteller.

02-05-2010, 20:38

Citaat door Martijn:
Aansteller.



Da's wel erg hé

02-05-2010, 20:58
Persoonlijk vind ik het wel hartverscheurend, maar dit moet niet een reden zijn om een einde aan je leven te maken. Ze had ook even langs een maatschappelijke werkster kunnen gaan om het probleem te aankaarten. 200 sollicitaties zijn wel erg veel, maar je leven was het niet waard om het zo te beëindigen wie weet had je na 200ste sollicitatie wel een baan gekregen, al bij al is het een risico die je neemt.

02-05-2010, 21:03


ze had toch ook gewoon een korte cursus sollicitatietraining kunnen volgen?


al je na 200x solliciteren niets hebt gevonden doe je IETS verkeerd.