Bekijk volle/desktop versie : Smoesjes van zusters over de hijab:



02-05-2010, 18:09
"Ik ben er nog niet klaar voor"

Nog niet klaar ervoor?Voor wat zuster?Voor jou verplichting die Allah aan jou stelt?Wat maakt het dat je er nog niet klaar voor bent?Hoe kan je niet klaar zijn voor iets wat Allah van je verlangt??
Allah is het mensen....Jah.. zusters het is Allah die jou deze verplichting opdroeg en opdraagt,en jij zegt dat je er niet klaar voor bent?
Vertel's zuster,als jij nu 's een baantje zou krijgen bij Dirk Van Den Broek en je van je werkgever zoals gewoonlijk een werkuniform zou moeten aantrekken tijdens je werk,wat zou je zeggen???
"Ah jah sorry ik ben er niet klaar voor"? Zou je dat kunnen?Neen!Je weet dat je op zo een moment dat je zoiets zegt,er een grote kans bestaat dat je je baas boos maakt en wel's je baan zou verliezen....
Soubhana'allah,dat zou jou wel kunnen schelen,als een mede dienaar boos zou worden en je je baan ontneemt,maar als je je Schepper teleurstelt en boos maakt is dat niet zo een grote zaak?Ah jah welliswaar weet je wel dat het een verschrikkelijke uniform is,maar je zal sabr hebben...het is toch maar tijdelijk deze baantje..en by the way,who cares?Het is maar voor een aantal uurtjes per dag,en je weet dat je beloning,je salaris je aan het einde van het maand staat te w8en...dus why not?Gek..joh...Zo kunnen we wel over onze baantjes denken,maar niet over het leven...terwijl het op zich niet zveel verschilt...je werkt er hard voor,hebt sabr met het zware werk en je beloning staat je aan het eind vn de maand te w8en...zo is het ook met het leven..je werkt er hard voor,hebt sabr met het zware werk en je beloning kan je elke moment komen...Zo zit het ook met de hijab en het voorbeeld die ik hierboven noemde..wat is het verschil?zo is het ook met de hijab,je hebt sabr,dat je hijab draagt is maar voor de aantal uurtjes dat je buiten bent en je weet waar je het voor doet.Om Allah tevreden te stellen en voor de beloning die je insha'allah te wachten staat.
Verder komt de uitspraak : " Ik ben er nog niet klaar voor" overeen met de uitspraak het heeft tijd nodig ,omdat het moeilijk is...maar zuster...zou Allah ons iets vragen,oftwel verplicht stellen,wat te moeilijk voor ons zou zijn?Iets wat we niet gelijk zouden aankunnen?Nee zusters Allah is rechtvaardig.

02-05-2010, 18:13




Moge Allah jouw belonen voor het plaatsen van deze tekst

02-05-2010, 18:20
graag gedaan zuster.

02-05-2010, 18:28
Moge Allah jou belonen voor het plaatsen.

Vele meiden willen eerst van binnen aan zichzelf werken/verbeteren; (intentie gedrag bidden etc.),
en dat pas de stap willen zetten van hijaab..
Maarja!

02-05-2010, 18:30


graag gedaan zusters.

02-05-2010, 19:06
moge Allah ons leiden ameen

02-05-2010, 19:32
ameen op je doua zuster.

02-05-2010, 20:32
Ah wat Mooi..Moge Allaah jou belonen...

Levend: "te vroeg om Allaah swt gehoorzaam te zijn"( komt nog wel denken de meesten, wanneer het hun uitkomt..hoe meer je zo denkt..des te meer je wordt verwijderd van het pad van allah)
Dood: "te laat om Allah gehoorzaam te zijn".

04-05-2010, 23:27
je hebt gelijk bedankt

05-05-2010, 12:49
zeker, de waarheid.