Bekijk volle/desktop versie : leuke weetjes! & filmpjes! (religie islam)



02-05-2010, 14:55

بسم الله الرحمن الرحيم

[/SIZE]

[CENTER][SIZE="1"]Ik zal hier hele leuke weetjes en filmpjes plaatsen over de islam!
enjoy it!



pagina 26, medicijn tegen depressie, droevigheid, Somber, kleurloos.
pagina 6, zo verdien je in 10 seconde miljoen hasanaat.
PAGINA,6 BINNEN KANT VAN DE KABBA! (MEKKAH)
pagina 5, Beschrijving van het Paradijs.
pagina 27, biografie van de profeet Mohammed(vzmh)


02-05-2010, 15:01


Wist je dat er in het Paradijs mensen zullen zijn met vleugels?
Citaat:
Overgeleverd van Abu Hurayrah dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Ik zag Ja?far vliegen in het Paradijs met Engelen''.[At-Tirmidhi, 3763 zie ook Saheeh al-Jaami?, 3465 als Saheeh verklaard door al-Albaanie, soortgelijke Hadith in al-Bukhaari, 3506 in deze hadith [die van Bukharie] wel de vleugels genoemd]

Wist je dat in het Paradijs vliegende paarden zullen zijn?

Sulaymaan ibn Buraydah heeft overgeleverd van zijn vader dat een man de Profeet (vrede zij met hem) vroeg: ''O boodschapper van Allah, zullen er paarden zijn in het Paradijs?'' Hij (vrede zij met hem) Antwoorde, ''Als Allah jou zal toelaten om het Paradijs binnen te treden, zul je niet wensen dat je door een paard van robijnen gedragen zal worden welke zal vliegen in het Paradijs waar je het ook wilt, maar het zal gebeuren''.[At-Tirmidhi, 2543 Zie ook Saheeh al-Targheeb, 3/522 als Hasan En van Abu Ayyoob in AT-Tirmidhi, 2544 deze door Albannie Saheeh verklaard 3/423]

02-05-2010, 15:02
Aboe Oemaamah (r) overleverde van de Profeet (s):
“Wie Ayat-oel-Koersi na ieder voorgeschreven gebed reciteert, voor hem is er niets dat hem ervan weerhoudt het Paradijs binnen te gaan, behalve de dood.” (Het enige wat nog moet gebeuren zodat hij het Paradijs binnen kan gaan, is dat zijn dood nog moet komen) (An-Nasa´i, Ibn Hibbaan

Ibn Omar heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: ''Iedereen die duizend verzen reciteert in de nacht, zal Allah ontmoeten met een glimlach op zijn gezicht''. Iemand vroeg, ''O Boodschapper van Allah,wie kan er duizend verzen lezen (in een nacht)''?. De Profeet reciteerde Surah Takathur en zij ''Bij hem in wiens Hand mijn ziel is, dit is gelijk aan duizend verzen''. [Overgeleverd in Al Khatib in Al Muttafaq wal Muftaraq & Dailami in Fath al Qadir 5/487]

02-05-2010, 15:03
mooie nasheed!







http://www.youtube.com/watch?v=cZQ_InPjJ4U&feature=related

02-05-2010, 15:05


Hoe worden al jou zonden vergeven, al is het zoveel als de Zee:
- Herhaal: Soebhana Allah Wa bihamdiehie 100 keer

Hoe krijg je duizend Hasanat en worden duizend van jou zonden weggeveegd:
- Herhaal: Soebhana Allah 100 keer.

Hoe krijg je voor iedere moslim en moslima wa moemien wa moemiena hasana:
- Zeg: Allahoema Igfier Lil moeslimina wal moeslimat wal moemienina Wal moemienat Al ahhyaa min hoem wal amwaat.

Ali vertelde dat de boodschapper (vrede zij met hem) van Allah zei: " Degene die de Qoeran bestudeert en uit zijn hoofd leert en daarbij de geboden en verboden van Allah aanvaardt, zal door Allah worden toegelaten in het Paradijs. Hij zal hem ook voorspraak verlenen voor 10 van zijn familieleden die bestemd zijn voor de hel". [Overgeleverd door At-Tirmidie

02-05-2010, 15:07
Wist je dat de dood geslacht zal worden in het hiernamaals?

Abu Sa'eed al-Khudri heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zij: ''Op de Dag Des Oordeels zal dood in een vorm van een zwart, witte Ram komen, en er zal gevraagd worden ''O mensen van het Paradijs, herkennen jullie dit?'' En zij zullen zeggen ''Ja dat is de dood''. Daarna zal het zelfde worden gevraagd aan de mensen van de Hel en zij zullen de zelfde antwoord geven, Daarna zal er een bevel worden gegeven om het te slachten, En er zal gezegt worden ''O mensen van het Paradijs het is nu eeuwig er is geen dood meer, O mensen van de Hel het is nu eeuwig, er is geen dood meer'' En daarna reciteerde de Profeet (vrede zij met hem) ''En waarschuw hen voor de Dag der Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet'' (Koran 19:39.) [Overgeleverd door Muslim, 5087 & al-Bukhaari, 4453 Zie ook Muslim 2827, Bukhaari 6178, En ook Muslim, 2849

02-05-2010, 15:09
Wist je dat een man samen met zijn vrouw het paradijs zal binntreden?
Koran 43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

Koran 13:23. Tuinen der eeuwigheid. Zij en degenen van hun vaderen en hun echtgenoten en hun kinderen rechtvaardig zijn zullen deze binnengaan.

Koran 36:56. Zij en hun echtgenoten zullen zich in de schaduw op tronen nedervlijen

Wist je dat de vrouw met haar laatste man zal zijn in het Paradijs?

De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegt: ''Van ieder vrouw wanneer haar echtgenoot sterft en zij trouwt opnieuw, zal zij zijn met de laatste van haar echtgenoot''.[Saheeh verklaard door Al-Albaani in Saheeh Al-Jaami', 2704 En in Al-Silsilah al-Saheehah, 1281. De mening van de grote meerderheid van de geleerden]

'Ikrimah heeft gezegt: ''Asmaa' bint Abi Bakr was getrouwd met al-Zubayr ibn al-'Awwaam en hij was te Strikt met haar. Zij ging bij haar vader klagen, en zijn vader zij tegen haar ''O mijn dochter, heb geduld, want als vrouw een rechtvaardige man heeft, en als hij dan dood gaat, en de vrouw van hem niet met een andere man zal trouwen, Dan zullen zij samen in het Paradijs zijn''. [Overgeleverd in Ibn 'Asaakir 19/193/1, Shaykh al-Albaani zij over deze hadith ''De overleveraars van deze hadith zijn allemaal thiqaat (Betrouwbaar) maar er is een Irsaal (een breuk in de overleveraars) in deze hadith omdat, 'Ikrimah nooit Abu Bakr heeft ontmoet, Maar het kan wel zo zijn dat zij het gehoord heeft van Asmaa' bint Abi Bakr''in Al-Silsilah al-Saheehah, 3/276]

02-05-2010, 15:11
mooie nasheed







http://www.youtube.com/watch?v=ytG-rmx4X3E

02-05-2010, 15:22
Wist je dat iedereen met een imaan ter groote van die van een graankorrol (Mosterd zaadje) ooit het paradijs zal binnentreden?

Abu Sa'eed al-Khudri heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zij: ''Allah zal ieder die Hij wilt het Paradijs laten binnetreden en daarna zal Hij de mensen van de mensen van de Hel naar de Hel sturen, Daarna zal Hij zeggen ''Kijk of iemand imaan heeft tergrote van een mosterd zaadje in zijn hart en breng hem uit de Hel''[Overgeleverd door Saheeh Muslim, Kitaab al-Imaan, Baab Ithbat ash-Shafa'ah wa Ikhraaj al-Muwwahhadeen, 1/172]

Anas ibn Maalik heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegt: ''De voorspraker zal voorspraak doen, en ieder die zegt Laa ilaaha illa Allaah en heeft een imaan tergrote van een graankorrel zal uit de hel worden gehaald. En zij zullen in het Binnenhof van het Paradijs staan en de mensen van het Paradijs zullen dan water op hun gooien, Totdat ze zullen groeien als zaatjes zullen groeien na een vloed. Al de sporen van vuur zullen verdwijnen''[Overgeleverd in Sahih Muslim, Baab adna Ahl al-Jannah Manzilatan, 1/178 Zie ook Sahih Muslim, Kitaab al-Imaan, Baab adna Ahl al-Jannah Manzilatan, 1/182]

02-05-2010, 15:24
Wist je dat het 70 jaar duurt voordat je de bodem van hel hebt bereikt?

Aboe Hurayrah zij: "Wij waren met de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) toen wij een vallend geluid hoorden, waarop de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Weten jullie wat dat is?" Wij antwoordden: ''Allah en Zijn Boodschapper weten het beter." Hij zei: ''Dit is een steen die zeventig jaar geleden in het Hellevuur is gegooid en sindsdien aan het vallen is, tot nu." [Overgeleverd door Muslim, Kitaab al-Jannah, Baab fi shiddat haar an-naar, 4/2184 no. 2844]

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegt: ''Als er een gigantische steen in de hel zou worden gegooid ter groote van zeven khalifaat stenen, Dan zou het zeventig jaar duren voor dat het de bodem raakt''[Overgeleverd door Al-Hakiem en door Tabaraani van Mu'aadh & Abu Umamah Zie ook Saheeh al-Jaami' as-Sagheer, 5/58, no. 5124, Isnaad is Saheeh]

02-05-2010, 15:27
mooie dua




02-05-2010, 15:30
Wist je dat gehoorzaamheid aan je ouders een van de beste daden is?

Ibn 'Abbaas heeft gezegt: ''De boodschapper van Allah was gevraagd welke daad het beste was, En hij zei: ''Geloven in Allah en zijn Boodschapper, Daarna gehoorzaamheid aan je ouders...''[Overgeleverd door Muslim & Bukharie]

Wist je dat je vernietiging tegemoet zal gaan als je niet naar je ouders luistert?

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Hij is vernietigd, Hij is vernietigd, Hij is vernietigd'' Waarop iemand vroeg ''Wie is verietigd, O boodschapper van Allah?'' En hij antwoorde ''Een persoon wanneer één of beide van zijn ouders een hoge leeftijd hebben bereikt tijdens zijn leven, en dat die persoon niet naar het Paradijs zal gaan''[Overgeleverd door Saheeh Muslim, 4627]

Wist je dat je je ouders niet moet gehoorzamen als zij Allah tegenwerken?

De Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Er is geen gehoorzaamheid aan een geschapen wezen, Als het ongehoorzaamheid met zich mee brengt aan de Schepper''[Overgeleverd door Al-Bukhaari, 4340, Muslim, 1840 En Ahmad, 1098]

Koran 29:8. En Wij hebben de mens geboden zijn ouders goed te doen; en indien zij trachten u er toe te brengen dat gij iets met Mij vereenzelvigt waarvan gij geen kennis hebt, gehoorzaam hen dan niet. Tot Mij is uw terugkeer, en Ik zal u vertellen wat gij deedt.


Wist je dat het Paradijs onder de voeten van je moeder ligt?

De Profeet heeft gezegt: ''Het Paradijs ligt onder de voeten van je Moeder'' [Overgeleverd door Tirmidh ,Ahmad, Ibn Majah, Nasa'i, Bukharie en Al Tabarani, sahih verklaard door al-Hakim, al-Dhahabi & al-Mundhiri. Zie ook Kashf al-Khafa', no. 1078; Al-Da'ifah, no. 593. Door veel metgezellen overgeleverd, maar met andere verwoordingen


Wist je dat je niet eens "Foei/oeff" tegen je ouders mag zeggen?

Koran 17:23. Uw Heer heeft u bevolen, zeggende: "Aanbidt niemand anders dan Mij en betoont vriendelijkheid jegens de ouders. Indien één hunner bij u een hoge leeftijd bereikt of beiden doen dit, zeg dan nimmer tot hen "Foei" noch stoot hen af, doch spreek tot hen een welgevallig woord.

02-05-2010, 15:40


Wist je dat de Dag Des Oordeels 50.000 jaar zal innemen?

Shaykh Muhammad ibn 'Uthaymeen heeft gezegt:''De Dag Des Oordeels zal een dag zijn maar de
lengte ervan zal 50.000 jaar zijn''. [Zie Majmoo' Fataawa Ibn 'Uthaymeen, 2/40]

Koran 70:1. Men vraagt naar de straf, die straks zal vallen

Koran 70:2. Over de ongelovigen, die niemand kan weerhouden,

Koran 70:3. Van God, de Heer der wegen die omhoog leiden.

Koran 70:4. De engelen en de geest gaan tot Hem op, in een Dag waarvan de maat vijftig duizend jaren is.

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei:''Er is geen eigenaar van Goud of Zilver en dat het het niet weggeeft als zakaah, Of het zal voor hem op de Dag Des Oordeels platen van vuur bereid worden die op zijn voorhoofd de zijde en aan de rug geplaatst zal worden. Elke keer als het afkoelt zal het weer warm gemaakt worden. De Dag zal 50.000 jaar duren totdat iedereen klaar is met de berechting''.
[Overgeleverd in Saheeh Muslim]

02-05-2010, 15:41
Wist je dat je in het Graf ondervraagd zal worden door Twee Engelen en dat je te zien krijgt wat je eindbesteming (Hel/Paradijs) is?

Het is overgeleverd dat al-Bara' ibn 'Aazib gezegd heeft, 'We gingen met de Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, naar de begrafenis van een man van de xxxxxx. We kwamen bij het graf en toen de overledene in de grond was geplaatst, ging de Boodschapper van Allah zitten en wij gingen rondom hem zitten alsof er vogels op onze hoofden zaten, [met andere woorden stil en onbeweegelijk].

In zijn hand had hij een stok waarmee hij in de grond kraste. Toen hief hij zijn hoofd en zei, 'Ik zoek toevlucht tot Allah voor de kwelling van het graf'. Toen zei hij, 'Wanneer de gelovige slaaf op het punt staat om deze wereld te verlaten en het Hiernamaals te betreden, komen er engelen uit de hemel tot hem neer met witte gezichten als de zon en ze gaan om hem heen zitten voor zover als het oog kan zien. Ze brengen doodskleden van het Paradijs en parfums van het Paradijs met zich mee.

Dan komt de Engel des doods bij zijn hoofd zitten en zegt, 'O goede ziel, kom naar voren voor Allah's vergiffenis en zijn tevredenheid'. Dan komt het net zo gemakkelijk naar buiten als een water druppel uit een waterzak. Wanneer hij het grijpt, laten ze het nog geen seconde in zijn hand voordat ze het pakken en in dat doodskleed met dat parfum doen en er komt een geur vanaf als de beste muuskus van de hele aardbodem. Dan stijgen ze op en elke groep engelen die ze passeren vraagt, 'Wie is deze goede ziel?' En zij zeggen, 'Het is die en die, de zoon van die en die' en ze noemen hem met de beste namen waarmee hij bekend stond in deze wereld totdat ze de laagste hemel bereiken.

Ze vragen om het voor hen te openen en het wordt geopend en de ziel wordt verwelkomd en verzegeld tot de volgende hemel door degenen die het dichtst bij Allah staan, totdat ze de zevende hemel hebben bereikt. Dan zegt Allah, 'Teken het boek van Mijn slaaf op in Illiyoen in de zevende hemel en breng hem terug naar de aarde want daarvan heb ik hen geschapen en daarheen zal ik hen terugbrengen en daarvan zal ik hen weer naar voren brengen'.

Deze ziel wordt terug gebracht naar zijn lichaam en er komen twee engelen naar hem die hem rechtop laten zitten en ze vragen hem, 'Wie is jou Heer?' hij zegt, 'Allah'. Ze vragen, 'Wat is jou religie?' hij zegt, 'Mijn religie is Islam'. Ze vragen, 'Wie is de man die naar jullie gezonden was?' hij zegt, 'Hij is de Boodschapper van Allah'. Ze vragen, 'Wat heb je gedaan?' hij zegt, 'Ik heb het boek van Allah gelezen en erin geloofd'. Dan roept een stem uit de hemel, 'Mijn slaaf heeft de waarheid gesproken dus maak een bed van het Paradijs voor hem klaar en kleed hem van het Paradijs en open een poort voor hem naar het Paradijs'. Dan komt er iets van de geur naar hem toe en zijn graf is wijd gemaakt, zover als hij kan zien. Dan komt er een man met een knap gezicht, mooie kleding en een lekkere geur naar hem toe die zegt, 'Ontvang de blijde tijding die je deze dag vreugde zullen brengen'. Hij vraagt, 'Wie bent u? Uw gezicht is een gezicht die blijde tijdingen brengt'. hij zegt, 'Ik ben jou goede daden'. Hij zegt, 'O Heer, verhaast het Uur zodat ik snel bij mijn familie en zijn rijkdom terug kan komen'.

Maar wanneer de ongelovige slaaf op het punt staat om deze wereld te verlaten en het Hiernamaals te betreden, komen er engelen met zwarte gezichten tot hem neer met jute en ze gaan om hem heen zitten voor zover het oog kan zien. Dan komt de Engel des doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt, 'O slechte ziel, kom naar voren voor Allah's toorn en woede'. Dan verspreidt zijn ziel zich in zijn lichaam en komt dan naar buiten, de aders en zenuwen doorsnijdend als een vleespen die door natte wol gaat.

Wanneer hij het grijpt laten ze het nog geen seconde in zijn hand voordat ze het pakken en in de jute stoppen en er komt een stank vanaf als de vuilste stank een dood lichaam op de bodem van de aarde. Dan stijgen ze op en elke groep engelen die ze passeren vraagt: 'Wie is deze slechte ziel?' En zij zeggen, 'Het is die en die, de zoon van die en die' en zij noemen hem bij de slechtste namen waarmee hij bekend stond in deze wereld totdat ze de laagste hemel bereiken. Ze vragen om het voor hen te openen en het wordt niet geopend'. Toen reciteerde de Profeet: 'De Poorten van de hemel zullen voor hen niet worden geopend, en zij zullen het Paradijs niet binnengaan, totdat de kameel door het oog van de naald gaat'. [Koran 7:40].

Hij zei, 'Dan zegt Allah, 'Teken het boek van mijn slaaf op in Sijjien in de laagste aarde en breng hem terug naar de aarde want daarvan heb Ik hen geschapen en daarheen zal ik hen terugbrengen en daarvan zal Ik hen weer naar voren brengen'. Dus wordt zijn ziel neer geworpen. Toen reciteerde de Boodschapper van Allah het vers: 'En wie iets met Allah vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wergrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plaats'. [Koran 22:31].

Hij zei, 'Dan wordt deze ziel teruggebracht naar zijn lichaam en er komen twee engelen bij hem die hem rechtop laten zitten en ze hem vragen, 'Wie is jou Heer?' hij zegt, 'Oh, ik weet het niet'. Ze vragen, 'Wat is jou religie?' Hij zegt, 'Oh, ik weet het niet'. Dan roept een stem uit de hemel, 'Maak een bed van de Hel voor hem klaar en kleed hem van de Hel en open een poort naar de hel voor hem'. Dan komt er iets van de hitte en hete winden tot hem en zijn graf vernouwd en perst hem samen totdat zijn ribben in elkaar schuiven.

Dan komt er een man met een lelijk gezicht, lelijke kleding en vuile stank naar hem toe die zegt, 'Ontvang het slechte nieuws, dit is de dag die je beloofd is'. Hij vraagt, 'Wie bent u? Uw gezicht is een gezicht dat kwaad voorspelt'. Hij zegt, 'Ik ben jou slechte daden'. Hij zegt, 'O Heer, laat het Uur niet komen, laat het Uur niet komen'. [Overgeleverd door Abu Dawud 27453, Ahmad 18063. Zie ook Ahmad 17803 & Abu Dawood 4753 als Saheeh verklaard door Al-Baanie in Ahkaam al-Janaa'iz, Blz. 156]

02-05-2010, 15:51
Up ga verder insha Allah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79