Bekijk volle/desktop versie : ff serieus!



Pagina's : [1] 2 3

01-05-2010, 15:31
Salam alikoum,

ik vraag me af waarom wij niet onze stem laten horen !
eerst frankrijk dan belgie en nederland is de volgende over 3jaar is heel europa tegen niqaab en burka
en over 5jaar de hijaab en wij kijken met zn alle dom toe we lezen boos een stukje en laten het daarna rusten!

wat zou er gebeuren als je een boete krijgt voor het dragen van een pet?

of joden voor hun mutsjes zouden ze dan niet opkomen voor hun recht?

of met carnaval mensen die hun gezicht bedekken? of nonnen die in gewaden lopen als ze dat zouden verbieden zullen mensen demonstreren enz enz


en wij kijken met zn alle toe hier moet verandering in komen!

heeft iemand iedeeen?

ik bedoel we moeten dit niet pikken allemaal!

01-05-2010, 15:41



Citaat door OumJamal22:
Salam alikoum,

ik vraag me af waarom wij niet onze stem laten horen !
eerst frankrijk dan belgie en nederland is de volgende over 3jaar is heel europa tegen niqaab en burka
en over 5jaar de hijaab en wij kijken met zn alle dom toe we lezen boos een stukje en laten het daarna rusten!

wat zou er gebeuren als je een boete krijgt voor het dragen van een pet?

of joden voor hun mutsjes zouden ze dan niet opkomen voor hun recht?

of met carnaval mensen die hun gezicht bedekken? of nonnen die in gewaden lopen als ze dat zouden verbieden zullen mensen demonstreren enz enz


en wij kijken met zn alle toe hier moet verandering in komen!
ik bedoel we moeten dit niet pikken allemaal!



Sorry hoor mijn mening:

niqaab en burka vind ik overdreven zo'n mensen maken me bang ik weet niet hoe dat komt als ik een vrouw zie met niqaab of burka ik word echt bang...

Hijaab is heel wat anders je ziet haar gezicht (ik zelf draag hoofddoek)
heeft iemand iedeeen?

01-05-2010, 15:44
up

01-05-2010, 15:48

Citaat door ZijnMeisje:
Sorry hoor mijn mening:

niqaab en burka vind ik overdreven zo'n mensen maken me bang ik weet niet hoe dat komt als ik een vrouw zie met niqaab of burka ik word echt bang...

Hijaab is heel wat anders je ziet haar gezicht (ik zelf draag hoofddoek)
heeft iemand iedeeen?

zo denk ik er ook over.
vorige jaar was ik inmarokko op een afgelegen plek, komt een hele groep met niqaab eb burka's, wallah ik heb nooit zoveel schrik gehad in mijn leven.
Maar een gewoon hijaab (draag ik ook) zal niemand moeilijk over doen.

01-05-2010, 15:50


ik draag ook hoofddoek maar ik vind dat iedereen het recht heeft te dragen wat hij/zij wilt en dat absoluut niemand een ander dat mag afpakken moeten we in marokko dan rokjes gaan verbieden omdat het MIJ (wie ben ik) bang maakt? dat mijn kids beinvloed worden?

en hoezo moet je daar bang van worden er zit een mens onder hoor een vrouw vlees en bloed zoals jij en ik geen alien misschien heb je teveel films gekeken.

wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen moet kunnen dragen wat ze willen.
het is gewoon laf dat mensen die bij de wet staan hun ongenoegen hierover uiten omdat ZIJ (wie zijn zij?)dat geen gezicht vinden. Staan ze iedere dag met jou op. lopen ze iedere dag naast je en zoja maakt het jou ongelukkig? zo ongelukkig dat je niet meer unt functioneren in de samenleving..hierdoor zullen mensen zich ziekmelden en de economie zal hierdoor achteruit gaan of mensen worden zo bang van mensen met een burka dat ze hun huis niet meer durven te verlaten?

nee dit is allemaal niet aan orde !

dat ze de hangjochies aanpakken en daar goede plannen en wetten voor maken maar nee dat durven ze niet omdat die jochies terug happen dan maar de vrouwtjes ergeren

laten wij nu ook terug happen in plaats van te roepen hun straf komt nog wel wat nou als straks hoofddoek wordt verboden? en ook boetes opkomen zou je dan niet wensen dat je eerder actie had ondernomen toen het nog kon?

kom op mensen!

01-05-2010, 15:50

Citaat door gekke_mama:
zo denk ik er ook over.
vorige jaar was ik inmarokko op een afgelegen plek, komt een hele groep met niqaab eb burka's, wallah ik heb nooit zoveel schrik gehad in mijn leven.
Maar een gewoon hijaab (draag ik ook) zal niemand moeilijk over doen.



jaaaa hoor............

sorry hoor maar wat denk je dan aaaaaaaaaa een stel moslim zusters, rennuh!!!!!!!!!!

01-05-2010, 15:51

Citaat door ZijnMeisje:
Sorry hoor mijn mening:

niqaab en burka vind ik overdreven zo'n mensen maken me bang ik weet niet hoe dat komt als ik een vrouw zie met niqaab of burka ik word echt bang...

Hijaab is heel wat anders je ziet haar gezicht (ik zelf draag hoofddoek)
heeft iemand iedeeen?

Het gaat niet om wat je overdreven vindt .het g aat om respecteren van mensenrechten.

elke mens mag zelf bepalen wat hij of zij wilt dragen

01-05-2010, 15:52

Citaat door gekke_mama:
zo denk ik er ook over.
vorige jaar was ik inmarokko op een afgelegen plek, komt een hele groep met niqaab eb burka's, wallah ik heb nooit zoveel schrik gehad in mijn leven.
Maar een gewoon hijaab (draag ik ook) zal niemand moeilijk over doen.



jammer dat je daar bang van wordt ze bijten niet..

en al helemaal jammer dat je zo naief bent! er zijn genoeg mensen hier in nl die jou hoofddoek liever af dan op hebben..

en zelfs mensen die aan de macht zijn kwestie van tijd en stap voor stap werken voordat de hijab aan de beurt is!

01-05-2010, 15:52

Citaat door cheguevara:
Het gaat niet om wat je overdreven vindt .het g aat om respecteren van mensenrechten.

elke mens mag zelf bepalen wat hij of zij wilt dragen



Jaa elk mens bepaalt wat hij of zij draagt daar heb je gelijk in. Maar ook iedereen zijn eigen mening.. Ik vind het er over

01-05-2010, 15:53

Citaat door OumJamal22:
jammer dat je daar bang van wordt ze bijten niet..

en al helemaal jammer dat je zo naief bent! er zijn genoeg mensen hier in nl die jou hoofddoek liever af dan op hebben..

en zelfs mensen die aan de macht zijn kwestie van tijd en stap voor stap werken voordat de hijab aan de beurt is!



Hijaab is heel wat anders dan burka en niqaab...

01-05-2010, 15:56
Het gaat er niet om om mensen hun vrijheid af te nemen, maar vooral in frankrijk wordt er misbruik van gemaakt.
mannen die dingen dragen en dan banken overvallen enzo.
en omdat het over de vrijheid gaat van iemand, daarom is het zo moelijk.
want anderen mensen die zeggen ook en mijn vrijheid dan, want ik voel me niet veilig als mensen zo bij lopen.
voor mij persoonlijk maakt het niets uit, ik zou zeggen allemaal aan de niqaab.

01-05-2010, 15:57

Citaat door ZijnMeisje:
Hijaab is heel wat anders dan burka en niqaab...



kijk dat vind jij !

weet niet of jij het nieuws een beetje volgt maar dezelfde mensen die een verbod op de boerka willen noemen jou geliefde hijab een voddendoek

slaap rustig door zal ik zeggen

01-05-2010, 15:58


wat kunnen we doen, vraag ik me af

ik denk mischien een soort van conferentie met allemaal niqaab zusters wat gefilmd wordt(er valt toch niets te zien) en dan op een nette en beleefde manier zusters het woord geven zonder bang te zijn dat je onderbroken wordt door sjakie of wie dan ook en onze stem laten horen.
"zijn we onderdrukt? Nee" "is dit onze keuze Ja" enz enz

Nederland een ander beeld geven van de gesluierde vrouw, we zijn geen onderdrukte, niet-nederlands sprekende, zielige vrouwen.

Integendeel!!!!!!

een ander idee is bijv oproep aan alle niqaab-dragende een eigen verhaal op papier te zetten en dit aan te bieden in een boekvorm en uitbrengen of zo iets.


iets anders weet ik niet, ik zie mezelf niet op straat staan demonstreren of zo, geen zin in

01-05-2010, 15:59

Citaat door OumJamal22:
kijk dat vind jij !

weet niet of jij het nieuws een beetje volgt maar dezelfde mensen die een verbod op de boerka willen noemen jou geliefde hijab een voddendoek

slaap rustig door zal ik zeggen



Oké elhamdolilah dat ik niet zoals jou ben, zo opjagen enz so what als ze zeggen voddendoek wie heeft het aan? Ik of zij? Wie heeft er problemen mee ik of zij? wie maakt zich druk ik of zij? So i dont care wat ze denken.

01-05-2010, 16:00
Weetje iedereen moet doen waar die zin in heeft. Het oordelen is bij Allah.

Ik heb wel een nasmaak bij een Niqaab. Allereerst ik scheer niet iedereen over één kam. Maar sommige mongolen verpesten het echt voor een ander.
Een vriendin heeft een pistool tegen der kop aangehad. Overval van een Blokker.. door wie? Twee meisjes die een nikaab droegen.

Ik weet zeker dat die meiden de niqaab niet droegen uit Taqwa voor Allah, maar ze hebben dat kind wel voor der leven getekend.
Dat zou een reden om Niqaab te verbieden, omdat die mongolen het verpesten, maar dan kan ik mezelf weer tegen spreken, want dan zouden op andere gebieden ook andere moeten opdraaien voor acties die door iemand zijn verricht en aan dezelfde kenmerken voldoen.

Een ander losstaand reden waarom Niqaab niet verboden moet worden is omdat het je recht is en als je die kuffaaar terrein gaat geven.. zullen ze elke keer een stapje zetten. zij denken nu ook

Éen voet tussen de deur.. teen voor teen..

Maar wat kan je als een idee aandragen om te demonstreren. Een online petitie tekeken? en digitale handtekeningen verzamelen?

Schrijven naar kranten? (zet vast geen zoden aan de dijk.)
Demonsteren? (Dat levert ook niets op..)

Pagina's : [1] 2 3