Bekijk volle/desktop versie : België: kamer keurt boerkaverbod goed



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

29-04-2010, 22:04
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid924116/belgie-eerste-europese-land-dat-boerka-verbiedt.aspx
België eerste Europese land dat boerka verbiedt
De Kamer keurde donderdagavond unaniem een wetsvoorstel van de MR goed dat de dracht van de boerka en de nikab in publieke ruimtes bestraft met 7 dagen cel en 137,5 euro boete. Twee sp.a-ers (Bruno Tuybens en Magda Raemaekers) onthielden zich.


Bij de boerka (zie rechterfoto) wordt het hele lichaam verstopt achter kledij, ook de ogen, die achter een gaasnetje verwijnen. Bij de nikab is het hele lichaam verstopt op een klein spleetje voor de ogen na (linkerfoto).

Het goedgekeurde voorstel bestraft evenwel niét het dragen van de boerka en de nikab op zich, maar wel “het dragen van gezichtsversluierende kleding die zover gaat dat betrokkene niet meer kan geïdentificeerd worden”.

De gemeenten kunnen ook zelf een reglement uitvaardigen om de boerka te verbieden in openbare plaatsen en daarop een boete van 250 euro zetten, als het parket overtredingen van het boerkaverbod niet wil vervolgen. Momenteel hebben naar schatting twintig gemeenten al zo’n reglement (o.a. Molenbeek, Antwerpen, Gent, Maaseik&hellip.

29-04-2010, 22:07


De Belgische Tweede Kamer heeft zoals verwacht ingestemd met een verbod op boerka's, maar het kan voorlopig niet worden ingevoerd. De Senaat wil meer tijd om erover te oordelen en daardoor kan het niet meer worden goedgekeurd voor de ontbinding van het parlement.

Sommige senatoren willen grondig laten onderzoeken of een boerkaverbod niet in strijd is met regels van de Europese Unie. Geen enkel land ter wereld kent een verbod op boerka's.

Het Belgische parlement wordt ontbonden omdat er vervroegde verkiezingen komen vanwege de val van het kabinet-Leterme. Mogelijk zijn de verkiezingen in juni.

nos.nl

29-04-2010, 22:09
Dat land zit in een geweldige crisis en zij presteren het om over zo iets onbenulligs hun tijd te verdoen? Waar hebben we het nou over? Max. 500 vrouwen in heel België die een burka dragen. De meeste belgen zullen er nooit één tegenkomen. Dit is gewoon een aanval op de islam.

29-04-2010, 22:12

Citaat door mocro-youssef:
Dat land zit in een geweldige crisis en zij presteren het om over zo iets onbenulligs hun tijd te verdoen? Waar hebben we het nou over? Max. 500 vrouwen in heel België die een burka dragen. De meeste belgen zullen er nooit één tegenkomen. Dit is gewoon een aanval op de islam.



29-04-2010, 22:12



Citaat door mocro-youssef:
Dat land zit in een geweldige crisis en zij presteren het om over zo iets onbenulligs hun tijd te verdoen? Waar hebben we het nou over? Max. 500 vrouwen in heel België die een burka dragen. De meeste belgen zullen er nooit één tegenkomen. Dit is gewoon een aanval op de islam.

Laat ze provoceren. Het land heeft geeneens normale wegen en heeft het over burkas...

29-04-2010, 22:15

Citaat door mocro-youssef:
Dat land zit in een geweldige crisis en zij presteren het om over zo iets onbenulligs hun tijd te verdoen? Waar hebben we het nou over? Max. 500 vrouwen in heel België die een burka dragen. De meeste belgen zullen er nooit één tegenkomen. Dit is gewoon een aanval op de islam.

keihard.

29-04-2010, 22:18
Als iemand gewoon lekker opstapt naar de rechtbank..dan komt het uiteindelijk weer goed.

29-04-2010, 22:21
Belgie hee.

29-04-2010, 22:21
Ik ben voor het verbod; en hoop dat andere landen zullen volgen.

29-04-2010, 22:21
België valt toch een keer uit elkaar!!!

29-04-2010, 22:23

Citaat door worldcitizen:
Ik ben voor het verbod; en hoop dat andere landen zullen volgen.

ik hoop dat andere nooit volgen. Jouw verknipte beeld is het probleem en met jou vele anderen

29-04-2010, 22:25
Niet voor niets al die belgen moppen:

Wat is het verschil tussen een belg en een foto??


De foto is ontwikkeld...

29-04-2010, 22:26



Citaat door worldcitizen:
Ik ben voor het verbod; en hoop dat andere landen zullen volgen.

Je mag je OT ook door plee spoelen.

29-04-2010, 22:26

Citaat door Gener4l:
Laat ze provoceren. Het land heeft geeneens normale wegen en heeft het over burkas...


Zo moet je niet over mijn landje praten hé!
België doet het wel goed anders zouden hier niet zo veel Nederlanders komen wonen, het stikt hier elke keer weer.

29-04-2010, 22:28

Citaat door Mevr_Diktiet:
Zo moet je niet over mijn landje praten hé!
België doet het wel goed anders zouden hier niet zo veel Nederlanders komen wonen, het stikt hier elke keer weer.

sorry sorry

Even serieus, als ik naar Marokko rijd ofzo... het is gewoon zo te merken dat je op Belgische wegen rijdt. Zodra je over de grens komt begint het gerommel.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11