Bekijk volle/desktop versie : Cruijff vs Mourinho



27-04-2010, 20:45
Johan Cruijff, kortgeleden benoemd tot erevoorzitter van Barcelona, is geen liefhebber van Internazionale-coach José Mourinho. De Verlosser meent tevens dat Barça-spits Zlatan Ibrahimovic nog veel te leren heeft.

'Hij is een goede coach, maar ik houd niet van zijn manier van coachen', vertelde Cruijff aan de vooravond van de return van Barcelona tegen Internazionale, waar de Italianen een 3-1 voorsprong verdedigen. 'Ik zie wat dat betreft liever Frank Rijkaard of Pep Guardiola aan het werk. Zij gedragen zich als gentlemen. Voor mij draait sport niet alleen om winnen.'

Mourinho lag al eerder onder vuur bij Cruijff en reageerde zoals alleen The Special One dat kan. 'Het enige wat ik van Cruijff heb geleerd, is hoe je dingen niét moet doen. Dan denk ik vooral aan de finale die Barcelona, onder zijn leiding, speelde tegen AC Milan en met 4-0 verloor. Dat was een wijze les.'

Cruijff verwacht wel dat Barcelona de achterstand ongedaan kan maken, maar is kritisch op Ibrahimovic, spits van de Catalanen. 'Zlatan zal meer uit zijn kwaliteiten moeten halen. Het gaat om rendement in het voetbal. Als je vanuit een ander land naar een grote club komt, moet je in mentaal opzicht de belangrijkste stappen zetten.'

'Eén van de dingen die Zlatan nog moet leren is de omschakeling van aanval naar verdediging', doceert Cruijff. 'Als je in Italië de bal verliest als spits, maakt dat verder niet veel uit. Dan hoef je weinig te doen. Maar als je als aanvaller van Barcelona de bal verspeelt, zul je als eerste moeten reageren. Dat zit er nog niet in bij Zlatan.'

27-04-2010, 20:48


ahahahah ik hou van Mourinho!
Een paar jaar geleden had hij ook kritiek op Cruiyf.
Hij zei; Wie is Cruiuf??? Ik heb meer gewonnen dan hem!

27-04-2010, 22:50
Het is typisch zo'n trainer die je niet tegen je wilt hebben
Mondig en hersenspoelend altijd bezig is hij.

Hij heeft zijn eigen stijl en heeft schijt aan wat andere over hem denken.
Maar soms mist hij een Gentleman's uitstraling in woord en gebaar.

27-04-2010, 22:52

Citaat door S.Cartier:
ahahahah ik hou van Mourinho!
Een paar jaar geleden had hij ook kritiek op Cruiyf.
Hij zei; Wie is Cruiuf??? Ik heb meer gewonnen dan hem!



hahhahahahah die is goeddd

27-04-2010, 22:57



Citaat door S.Cartier:
ahahahah ik hou van Mourinho!
Een paar jaar geleden had hij ook kritiek op Cruiyf.
Hij zei; Wie is Cruiuf??? Ik heb meer gewonnen dan hem!

meer dan cruijff gewonnen? wat heeft mongool gewonnen?

wie is mourinho?
dat is toch die vertaler van barcelona, zonder barcelona was hij nergens

27-04-2010, 23:23

Citaat door S.Cartier:
ahahahah ik hou van Mourinho!
Een paar jaar geleden had hij ook kritiek op Cruiyf.
Hij zei; Wie is Cruiuf??? Ik heb meer gewonnen dan hem!

Alfabet wedstrijden misschien

28-04-2010, 00:53
Mourinho vs Johan Cruijff
“Cruijff leeft in het verleden. Ik heb alle Europese trofeeën gewonnen. Als Cruijff denkt me nog iets te kunnen leren, mag hij het proberen.''

Mourinho vs Arsene Wenger“Volgens mij is Wenger een voyeur. Hij houdt ervan om naar andere mensen te gluren. Sommige mannen rennen, als ze thuiskomen, direct naar hun telescoop om te kijken wat er bij de buren gebeurt. Hij praat altijd maar over Chelsea, Chelsea, Chelsea en nog eens Chelsea.”

28-04-2010, 00:56

Citaat door Voetbaleria:
Mourinho vs Johan Cruijff
“Cruijff leeft in het verleden. Ik heb alle Europese trofeeën gewonnen. Als Cruijff denkt me nog iets te kunnen leren, mag hij het proberen.''

Mourinho vs Arsene Wenger“Volgens mij is Wenger een voyeur. Hij houdt ervan om naar andere mensen te gluren. Sommige mannen rennen, als ze thuiskomen, direct naar hun telescoop om te kijken wat er bij de buren gebeurt. Hij praat altijd maar over Chelsea, Chelsea, Chelsea en nog eens Chelsea.”



WHAHWAHWAHWAHAHAHWHAHAHAWH!!!

AaHAhahahahah!

28-04-2010, 01:37
Mourinho vs. Ancelotti en Abrahmovic; They are going forward, I'm going forward, I keep winning importanted prices ....
They win something.
But we all goin' forward. I'm the special one and he isn't, I don't lose on Standfort Bridge, he did.