Bekijk volle/desktop versie : Opvoeders(vaders)



Pagina's : [1] 2 3 4

27-04-2010, 10:32
salaam alaikoum

als jonge vader ben ik al een tijdje bezig met opvoeden. ik vind het een zeer belangrijke taak die goed vervuld dient te worden. vaak word er gezegd dat opvoeden de taak van de moeder is, maar waar blijft de vader? waarom wordt de vader niet in één adem genoemd met opvoeden?
dit is geen verwijt of kleinering van de moeders. ik heb veel respect voor de moeders. zij zijn de gene die het kind op de wereld brengen en veel tijd insteken.

deze topic wil ik wijden aan de vader. hoe ga jij met je kind om en hoe belangrijk is opvoeden voor je? wat is je rol binnen je gezin?

hoe zie jij opvoeden? heb je daar over nagedacht of doe je maar wat en hopen dat het goed komt?

welke rol neemt islaam in het opvoeden van je kind en hoe vertaal je dat?

stel dat je kind een kind is die moeilijk op te voeden is. zul je hulp/advies kunnen vragen aan een persoon die van opvoeden zijn beroep heeft gemaakt. een moslim?

zou je snel de stap maken naar een bureau die bezig houdt met opvoeden. denk daarbij een bureau jeugdzorg/ kind loket? zo nee, waarom niet dan?

ik weet dat het de wereld van de marokkaanse vrouw is, maar die heeft ook een man neem ik aan. ik wil de moeder vragen om, wanneer het mogelijk, haar man te vragen om te reageren. je mag ook namens je man reageren.
ik ben oprecht benieuwd naar de rol van de vader hierin.

praten jullie als gezin wel eens hierover??

alvast bedankt.

wassalaam alaikoum

27-04-2010, 10:34


Een goede topic, dit is wat ik ook vaak zeg. De pa speelt een hele grote rol in het leven van zo een kleintje..

27-04-2010, 10:37
welke rol is dat?
zou je op de vragen kunnen antwoorden. geeft mij een duidelijk beeld

27-04-2010, 14:05
Up.

Ik zie in mijn omgeving juist dat de vaders ook een actieve rol hebben bij de opvoeding. Vooral als het om islamitische zaken gaat. De vader leert de kinderen arabisch en vervolgens verzen uit de quraan. Hij neemt ze mee naar lessen en naar de moskee.

Ik merk juist in mijn omgeving dat de kinderen opkijken naar hun vader. Het is altijd: Abie, abie, abie

27-04-2010, 14:11


Sorry dat ik het zeg hoor maar deze hele topic riekt naar overheidsbemoeienis.

27-04-2010, 14:14

Citaat door Sabrun_Jameel:
Sorry dat ik het zeg hoor maar deze hele topic riekt naar overheidsbemoeienis.



27-04-2010, 14:15

Citaat door Sabrun_Jameel:
Sorry dat ik het zeg hoor maar deze hele topic riekt naar overheidsbemoeienis.



Zou best kunnen...

27-04-2010, 14:17

Citaat door Sabrun_Jameel:
Sorry dat ik het zeg hoor maar deze hele topic riekt naar overheidsbemoeienis.


Waarom zo argwanend?

27-04-2010, 14:21
Ja sorry hoor maar kijk eens naar die vragen? Zou je het vragen aan een Moslim, wat voor rol speelt de Islaam en dan de klapper: Zou je hulp willen van Jeugdzorg?

Wat heeft dat te maken met de rol van de vader binnen de opvoeding van het kind?

Ze willen gewoon weer eens weten hoe het ervoor staat met de Moslims in Nederland en wat voor hen de aandachtspunten zouden moeten zijn.


Citaat door Bullit_:


Citaat door Bellefleur:
Waarom zo argwanend?

27-04-2010, 14:23

Citaat door tetouani79:
salaam alaikoum

als jonge vader ben ik al een tijdje bezig met opvoeden. ik vind het een zeer belangrijke taak die goed vervuld dient te worden. vaak word er gezegd dat opvoeden de taak van de moeder is, maar waar blijft de vader? waarom wordt de vader niet in één adem genoemd met opvoeden?
dit is geen verwijt of kleinering van de moeders. ik heb veel respect voor de moeders. zij zijn de gene die het kind op de wereld brengen en veel tijd insteken.

deze topic wil ik wijden aan de vader. hoe ga jij met je kind om en hoe belangrijk is opvoeden voor je? wat is je rol binnen je gezin?

hoe zie jij opvoeden? heb je daar over nagedacht of doe je maar wat en hopen dat het goed komt?

welke rol neemt islaam in het opvoeden van je kind en hoe vertaal je dat?

stel dat je kind een kind is die moeilijk op te voeden is. zul je hulp/advies kunnen vragen aan een persoon die van opvoeden zijn beroep heeft gemaakt. een moslim?

zou je snel de stap maken naar een bureau die bezig houdt met opvoeden. denk daarbij een bureau jeugdzorg/ kind loket? zo nee, waarom niet dan?

ik weet dat het de wereld van de marokkaanse vrouw is, maar die heeft ook een man neem ik aan. ik wil de moeder vragen om, wanneer het mogelijk, haar man te vragen om te reageren. je mag ook namens je man reageren.
ik ben oprecht benieuwd naar de rol van de vader hierin.

praten jullie als gezin wel eens hierover??

alvast bedankt.

wassalaam alaikoum


Deze denkwijze stamt af van vroeger, en gaat verder van generatie op generatie, (ik hoor nu nog steeds dat moeders de verantwoordelijke zijn wbt opvoeding) vroeger werkten de man buitenshuis en thuis zorgde de moeder voor de kinderen. Tegenwoordig is dat niet zo, dus kan paps best zijn steentje bijdragen binnenshuis.

Wanneer mensen uit elkaar gaan, krijgt ma t meestal voor t zeggen, erg spijtig

De vader hoort hier nog steeds zijn rol als vader op zich te nemen, ook al wonen de kinderen niet by hem, maar vaak laten ze t afweten, omdat ze zich onteerd voelen

27-04-2010, 14:24
Ow, en dat komen ze pijlen op m.nl

27-04-2010, 14:24
Hahaha nou goed, ik beschuldig niemand ergens van maar dit is hoe het op mij overkomt.


Citaat door Goudlokje78:


Zou best kunnen...

27-04-2010, 14:25


Dat is mijn bescheiden theorie ja.


Citaat door Bullit_:
Ow, en dat komen ze pijlen op m.nl

27-04-2010, 14:29

Citaat door Sabrun_Jameel:
Ja sorry hoor maar kijk eens naar die vragen? Zou je het vragen aan een Moslim, wat voor rol speelt de Islaam en dan de klapper: Zou je hulp willen van Jeugdzorg?

Wat heeft dat te maken met de rol van de vader binnen de opvoeding van het kind?

Ze willen gewoon weer eens weten hoe het ervoor staat met de Moslims in Nederland en wat voor hen de aandachtspunten zouden moeten zijn.



Waarom reageer jy zo

De vragen die hij stelt zjin nuttig en zeker wel van belang, ze hebben betrekking op ons als Moslims binnen onze gezinnen, tis goed om daar eens over na te denken.

Als het jou niet aanstaat, niet reageren

27-04-2010, 14:32

Citaat door Bellefleur:
Waarom zo argwanend?


echt he

Die jongen stelt gewoon wat vragen, niks mis mee. Meteen politiek erbij halen

Mocht t zo zijn, so what

Pagina's : [1] 2 3 4