Bekijk volle/desktop versie : Verdriet help me ik weet geen raad meer..



Pagina's : [1] 2

27-04-2010, 09:27
SAlaam alekoum..
Dit is al mijn duizedste topic over mijn situatie thuis.
Ik ben 17 jaaar oud..
Ik ben thuis de oudste..
Ik sta altijd voor me ouders in de weg ik doe alles verkeerd voor hun
ZE bedreigen mij ze mishandelen mij al vanaf me 9de jaar..
Ik ben het zat vorige jaar was ik weggelopen van huis.. toen ik in het 3de leerjaar zat.. Nu zit ik inmiddels in mijn 4de leerjaar examenjaar..
Sinds mijn Situatie thuis gaat alles slecht
Het liefst zou ik hier niet eens willen wonen... Ik doe alles verkeerd volgens hun!
Ik doe alles voor me ouders en dat is ook niet genoeg..
Ik ben diegene die slecht is en volgens hun een xxxx is en die hun kinderen verpest...
ze zeiden tegen mij jij moet gewoon weg hier we laten jou in marokko en dan trouw je daar..
Waarom ? wat heb ik hun aangedaan? wollah ik doe niets verkeerd?
VOor hun besta ik niet ze willen liever dat ik dood ben..

me telefoon krijg ik niet hun hebben altijd me telefoon alsof ik iets te verbergen heb maar dat heb ik niet?
Ik word gekk hier ik heb amper tijd om te leren, ik mag nooit alleen boven zitten in me kamer om te leren en dan zegt ze tegen mij kom opruimen leren doe je straks wel ..
als of voor hun me toekomst niet belangerijk genoeg is voor hun ..
DAn moet ik opruimen ben ik kklaar ga ik naar boven op me kamer ga ik beginnen met leren dan zeggen ze ja je moet nu gaan slapen het is al laat genoeg... Ik huil dag en nacht niemand kan me horen, niemand zou me kunnen begrijpen.. ALs ik me gebed aan het bidden ben huil ik gewoon ..
Ze slaan mij zelf met voorwerpen wat doe ik verkeerd..
en dan noemen ze zichzelf we zijn moslims wat doe ik verkeerd??

27-04-2010, 09:41


help me please wat moet ik doen

27-04-2010, 10:00
So dit is heftig!

Met hoeveel zijn jullie thuis?

Je ouders zijn gewoon asociaal!


Wat studeer je? En wat wil je later worden?

27-04-2010, 10:04

Citaat door Itata_:
So dit is heftig!

Met hoeveel zijn jullie thuis?

Je ouders zijn gewoon asociaal!


Wat studeer je? En wat wil je later worden?


we zijn met zn 4n thuis...
Ik zit op het VMBO me examenJaar Handel verkoop doe ik sector economie.
Maar als ik naar het MBO ga wil ik jufvrouw worden...
WOllah meid ik weet niet meer wat ik moet doen

27-04-2010, 10:11



Citaat door lady_diamant:
we zijn met zn 4n thuis...
Ik zit op het VMBO me examenJaar Handel verkoop doe ik sector economie.
Maar als ik naar het MBO ga wil ik jufvrouw worden...
WOllah meid ik weet niet meer wat ik moet doen



Je zegt dat je vorig jaar bent weggelopen, hé? Zou het te maken hebben dat je ouders je niet vertrouwen nu en dat ze je nu zo behandelen?

Heb je broertjes?
Praat je wel met je moeder? Vraag eens waarom ze zo vijandig doen.

Hebben je ouders problemen met elkaar of financiele problemen, werkt je vader?

27-04-2010, 10:17

Citaat door Itata_:
Je zegt dat je vorig jaar bent weggelopen, hé? Zou het te maken hebben dat je ouders je niet vertrouwen nu en dat ze je nu zo behandelen?

Heb je broertjes?
Praat je wel met je moeder? Vraag eens waarom ze zo vijandig doen.

Hebben je ouders problemen met elkaar of financiele problemen, werkt je vader?



Het is al vanaf me 9de bezig...
ik heb 2 broertjes en 1 zusje..
Me broertje van 5 is ook heel erg bang geworden al word ik geslagen enso dat vind ik het meest zielig hij heeft angst over alles, kijk hoeveel hij moet zien, dan verstopt hij zich altijd onder de tafel...

ALs ik met me ma wil praten heeft ze nooit tijd voor mij ..
ze werken allebei...
EN al vraag ik hun geld krijg ik nooit al wil ik gaan werken mag dat ook nie twat voor leven heb ik...

27-04-2010, 10:21

Citaat door lady_diamant:
Het is al vanaf me 9de bezig...
ik heb 2 broertjes en 1 zusje..
Me broertje van 5 is ook heel erg bang geworden al word ik geslagen enso dat vind ik het meest zielig hij heeft angst over alles, kijk hoeveel hij moet zien, dan verstopt hij zich altijd onder de tafel...

ALs ik met me ma wil praten heeft ze nooit tijd voor mij ..
ze werken allebei...
EN al vraag ik hun geld krijg ik nooit al wil ik gaan werken mag dat ook nie twat voor leven heb ik...


Werken ze allebei fulltime? Hoelang werkt je moeder en wanneer is ze thuis?

Sorry voor de vragen maar ik probeer te kijken waar het probleem juist zit.

Echt zielig voor je jongere broertje meskien...
Krijgen de andere kinderen in het gezin ook een pak slaag? of is het alleen jij?

27-04-2010, 10:24

Citaat door Itata_:
Werken ze allebei fulltime? Hoelang werkt je moeder en wanneer is ze thuis?

Sorry voor de vragen maar ik probeer te kijken waar het probleem juist zit.

Echt zielig voor je jongere broertje meskien...
Krijgen de andere kinderen in het gezin ook een pak slaag? of is het alleen jij?



Nee me ma werkt parrtime...
Me pa werkte fulltime nu vanwegen de crisis moet hij parttime werken en verdient 400 euro minder en hij werkt niet meer om zaterdag omdat dat niet meer mag..

Hun krijgen een tikje gewoon...

27-04-2010, 10:27

Citaat door lady_diamant:
Nee me ma werkt parrtime...
Me pa werkte fulltime nu vanwegen de crisis moet hij parttime werken en verdient 400 euro minder en hij werkt niet meer om zaterdag omdat dat niet meer mag..

Hun krijgen een tikje gewoon...



Hebben jullie financiele problemen?
Want het kan een oorzaak zijn dat ze dat gestressed zijn en dat ze het op jou afreageren. Ja dat is inderdaad dat tikje. Een tik om iemand te mishandelen.
Bidden je ouders beiden?

27-04-2010, 10:33

Citaat door Itata_:
Hebben jullie financiele problemen?
Want het kan een oorzaak zijn dat ze dat gestressed zijn en dat ze het op jou afreageren. Ja dat is inderdaad dat tikje. Een tik om iemand te mishandelen.
Bidden je ouders beiden?



eeen beetje hebben ze financiele problemen..
ME ouders bidden beiden

27-04-2010, 10:44

Citaat door lady_diamant:
eeen beetje hebben ze financiele problemen..
ME ouders bidden beiden



Ik geloof dat het dan met vertrouwen te maken heeft. Wellicht was je al op je 9 een beetje de wereld aan het verkennen en konden ze er niet tegen dat je een grote meid wordt. Ik zie het vaak gebeuren dat zodra het meisje groter wordt dat er dan problemen ontstaan. Ergens is het de angst van je ouders. Alleen kunnen ze het niet normaal oplossen en gaan ze je slaan. Heel erg! Want zo voel je je niet meer veilig bij hen.
Ik zou zeggen, probeer eens eerst wat aan het vertrouwen te doen. Dat je die wint. Misschein gaan ze inzien dat je niets verkeerds doet of denkt.

Laat vooral je studie niet los meid want die heb je het hardst nodig. Straks ben je volwassen en heb je tenminste wat in je handen waar je terug op kunt vallen.
Je heb nog veel werk voor de boeg. Probeer vol te houden. Concentreer je je op je studie. Laat slechte vriendinnen los en probeer thuis rustig te zijn en geen rare acties te ontlokken. Je ouders zijn onrustig en je bent vorig jaar weg gelopen. Ze zullen nu heel weinig vertrouwen hebben in jou. Dat is natuurlijk heel erg. Maar zoals ik al zei, probeer je studie nu af te maken. Als je straks HBO gaat doen dan probeer je misschien op jezelf te gaan wonen. Als je nu wegloopt gaat er veel mis en kun je je studies niet afmaken enz...Dus geduld en probeer rustig te zijn meid!

Waar woon je ergens? Misschien dat je naar een vereniging kunt gaan en lezingen meemaakt en even de ellende thuis vergeet!

27-04-2010, 10:47

Citaat door Itata_:
Ik geloof dat het dan met vertrouwen te maken heeft. Wellicht was je al op je 9 een beetje de wereld aan het verkennen en konden ze er niet tegen dat je een grote meid wordt. Ik zie het vaak gebeuren dat zodra het meisje groter wordt dat er dan problemen ontstaan. Ergens is het de angst van je ouders. Alleen kunnen ze het niet normaal oplossen en gaan ze je slaan. Heel erg! Want zo voel je je niet meer veilig bij hen.
Ik zou zeggen, probeer eens eerst wat aan het vertrouwen te doen. Dat je die wint. Misschein gaan ze inzien dat je niets verkeerds doet of denkt.

Laat vooral je studie niet los meid want die heb je het hardst nodig. Straks ben je volwassen en heb je tenminste wat in je handen waar je terug op kunt vallen.
Je heb nog veel werk voor de boeg. Probeer vol te houden. Concentreer je je op je studie. Laat slechte vriendinnen los en probeer thuis rustig te zijn en geen rare acties te ontlokken. Je ouders zijn onrustig en je bent vorig jaar weg gelopen. Ze zullen nu heel weinig vertrouwen hebben in jou. Dat is natuurlijk heel erg. Maar zoals ik al zei, probeer je studie nu af te maken. Als je straks HBO gaat doen dan probeer je misschien op jezelf te gaan wonen. Als je nu wegloopt gaat er veel mis en kun je je studies niet afmaken enz...Dus geduld en probeer rustig te zijn meid!

Waar woon je ergens? Misschien dat je naar een vereniging kunt gaan en lezingen meemaakt en even de ellende thuis vergeet!




Schatt ik mag amper naar lezingen gaan...
Ik zelf heb geen vrindinnen ...
Ik ga met niemand om...

27-04-2010, 10:54



Citaat door lady_diamant:
Schatt ik mag amper naar lezingen gaan...
Ik zelf heb geen vrindinnen ...
Ik ga met niemand om...



Probeer je bezig te houden thuis meid. Ik weet dat het heel moeilijk is. Maar je hebt nog school. Probeer thuis leuke boeken te lezen, je huiswerk goed te maken.
Je mag nu niets omdat ze je nu helemaal niet vertrouwen. Wees nu rustig want met weglopen los je echt niets op, de problemen gaan dan alleen erger worden.
Ik zie dat je in Delft woont. waar ergens in Delft want ik heb daar toevallig ook heel lang gewoond.

28-04-2010, 22:45
het is moeilijk voor je meid, maar heb sbar.
als het egt jou fout niet is ziet allah s.w.t het
hij zal je helpen, probeer gewoon de perfecte
dochter tte spelen en keep smiling.
als ze zien dat je na alles tog kan lachen
dan zien ze tog ergens dat je pijn hebt..
ouders houden van hun kinderen..
want als je ziek bent dan is je mama der tog
gewoon voor je neem ik aan!

STERKTE MEID(W)

02-05-2010, 22:42

Citaat door lady_diamant:
Het is al vanaf me 9de bezig...
ik heb 2 broertjes en 1 zusje..
Me broertje van 5 is ook heel erg bang geworden al word ik geslagen enso dat vind ik het meest zielig hij heeft angst over alles, kijk hoeveel hij moet zien, dan verstopt hij zich altijd onder de tafel...

...



Dit breekt echt mijn hart! Heb je geen opa of een oom aan wie jij je verhaal kan doen, en die met jou ouders kan praten?

Pagina's : [1] 2