Bekijk volle/desktop versie : Kun je Nederland onverzekerd rondlopen?



Pagina's : [1] 2

26-04-2010, 19:44
Dan heb ik het over zorgverzekering? Ik wil namelijk mijn agis zorgverzekering (tijdelijk) stopzetten. Maar agis klantenservice vertelt dat het niet kan(behalve als je in buitenland gaat wonen). Terwijl ik op het internet hen opzegbrief lees:
http://www.abonnementenopzeggen.nl/paginas/categorieen/verzekeringen/Agis/

Of kun je alleen opzeggen als je overstapt? Want ik wil ook niet overstappen maar gewoon compleet stopzetten.
Iemand antwoord?

26-04-2010, 19:48


Gewoon zeggen dat je voor een paar maanden naar het buitenland gaat en dan kan je het zo opzeggen. Ze hebben verder ook geen bewijzen nodig of wat dan ook.

Nadeel is wel dat als je echt ziek wordt en je hulp gaat zoeken in Nederland dat je dan wel zelf de kosten moet gaan betalen.

26-04-2010, 19:52

Citaat door edentifier:
Gewoon zeggen dat je voor een paar maanden naar het buitenland gaat en dan kan je het zo opzeggen. Ze hebben verder ook geen bewijzen nodig of wat dan ook.

Nadeel is wel dat als je echt ziek wordt en je hulp gaat zoeken in Nederland dat je dan wel zelf de kosten moet gaan betalen.


En hoe weet je dat? En hoe geef je dat door?

Want in die bovenstaande link is er ook een agis opzegbrief die je kunt invullen en verder staan er geenverdere beschrijvingen van waarom ofzo. Een beetje te makkelijk dus, terwijl de klantenservice vertelt dat het niet kan(en dit al 2x) dan moet het volgens mij anders ofzo.

26-04-2010, 20:10
Meid niet doen hoor!

Ten eerste iedereen in nl is verplicht een basisverzekering te hebben.!

Ten tweede wat als je nou allah ie ster opeens morgen heel ziek bent?
Of je been breekt?
Of je kies doet dodelijk pijn?
Of wat dan ook iemand rijd je aan?
Je brand je vingers weet ik veel wat

Allah ie ster

Wat ik hiermee wil zeggen is..Dat als jij onverzekerd rondloopt en jij breekt je been? jij alle kosten zelf moet betalen ..dat kan oplopen tot duizenden euro's

Neem een basisverzekering die is meestal ook niet zo duur..je bent dan 70 euro kwijt ongv

je krijgt ook zorgtoeslag 60 euro

Dus je loopt geen risico's en je portomonee word niet lichter..

26-04-2010, 20:28



Citaat door BITE-THE-DUST:
Meid niet doen hoor!

Ten eerste iedereen in nl is verplicht een basisverzekering te hebben.!

Ten tweede wat als je nou allah ie ster opeens morgen heel ziek bent?
Of je been breekt?
Of je kies doet dodelijk pijn?
Of wat dan ook iemand rijd je aan?
Je brand je vingers weet ik veel wat

Allah ie ster

Wat ik hiermee wil zeggen is..Dat als jij onverzekerd rondloopt en jij breekt je been? jij alle kosten zelf moet betalen ..dat kan oplopen tot duizenden euro's

Neem een basisverzekering die is meestal ook niet zo duur..je bent dan 70 euro kwijt ongv

je krijgt ook zorgtoeslag 60 euro

Dus je loopt geen risico's en je portomonee word niet lichter..


Ja klopt je hebt ook gelijk Maar skerre tijden weet je

Maar ik probeer zo positief mogelijk te denken: inschallah zal dat mij niet overkomen Het isnamelijk zo dat ik niet meer geloof in dat zorgverzekering systeem, want als je veel geld moet dokken, dan zul je sowieso moet dokken. Afijn dat is missichien tikkeltje naiviteit

Je brengt mij op het idee om inderdaad een basisverzekering af tesluiten. Maar dat kan ik volgens mij pas voor volgend jaar doen?

26-04-2010, 20:48
je kan een zorgverzekering wel opzeggen/stoppen maar dan stopt de verzekering pas 31-12-2010 want een zorg verzekering is per jaar opzegbaar en niet per derict je moet wel de verzekering/premie tot 31-12 blijven betalen

je moet gewoon een eigen risco van 650 nemen dan betaal je minder premie
ik heb een verzekering voor 4 personen 2 volwassenen en 2 kids betaal totaal 143 per maand krijg 120 zorgtoeslag betaal maar in werkelijkheid maar 23 euro p/maand heb wel twee keer 650 eigen risico (1300 p/jaar eigen risico)

en nog een ding als je onverzekerd rond loopt voor langere tijd kun je betrapt worden en dan krijg je een boete en plus zorg premie met terugwerkende kracht betalen

26-04-2010, 21:00
+ als je stopt en je wilt weer een verzekering nemen dan moet je al die maanden terug betalen..

26-04-2010, 21:12

Citaat door mv500:
je kan een zorgverzekering wel opzeggen/stoppen maar dan stopt de verzekering pas 31-12-2010 want een zorg verzekering is per jaar opzegbaar en niet per derict je moet wel de verzekering/premie tot 31-12 blijven betalen

je moet gewoon een eigen risco van 650 nemen dan betaal je minder premie
ik heb een verzekering voor 4 personen 2 volwassenen en 2 kids betaal totaal 143 per maand krijg 120 zorgtoeslag betaal maar in werkelijkheid maar 23 euro p/maand heb wel twee keer 650 eigen risico (1300 p/jaar eigen risico)

en nog een ding als je onverzekerd rond loopt voor langere tijd kun je betrapt worden en dan krijg je een boete en plus zorg premie met terugwerkende kracht betalen


Top antwoord

En weet je of je de aanvullende verzekering per direct kunt switchen naar basis?
Maar je 2 kids zijn onder 18 jaar ? En dat eigen risico van 650 dat heb je aan begin van het jaar betaald? En dat is voor hoe lang? Betaal je dan alsnog maandelijks een bepaald bedrag?
Mijn eigen risico is 165 voor aanvullende verzekering agis p.maand.

26-04-2010, 21:15

Citaat door FIFI_ANO:
+ als je stopt en je wilt weer een verzekering nemen dan moet je al die maanden terug betalen..


Dat kon volgens de agis zorgverzekerng niet. Dus tijdelijk stoppen en dan die vorige maanden weer terugbetalen.

Maar volgens mij bedoel als ze er achter komen dat je die maanden ervoor niet verzekerd was...

26-04-2010, 21:15

Citaat door werklozestudent:
En hoe weet je dat? En hoe geef je dat door?

Want in die bovenstaande link is er ook een agis opzegbrief die je kunt invullen en verder staan er geenverdere beschrijvingen van waarom ofzo. Een beetje te makkelijk dus, terwijl de klantenservice vertelt dat het niet kan(en dit al 2x) dan moet het volgens mij anders ofzo.


jij bent vast vandaag 1 jaar geworden, Tuurlijk kan dat niet! iedereen is verplicht om verzekering te betalen ongeacht je huidskleur, je leeftijd. of je nou chinees of marokkaans bent. Jemig mina zeg! je moet gewoon betalen klaar punt uit! en niet te veel zeiken!!!!!!

26-04-2010, 21:19

Citaat door islam-4_Everboy:
jij bent vast vandaag 1 jaar geworden, Tuurlijk kan dat niet! iedereen is verplicht om verzekering te betalen ongeacht je huidskleur, je leeftijd. of je nou chinees of marokkaans bent. Jemig mina zeg! je moet gewoon betalen klaar punt uit! en niet te veel zeiken!!!!!!


haha tja ik hoor vaak dat er veel mensen onverzekerd rondlopen en dan denk je van 'Goh why not try '

Daarom dat de zorgplan(iedereen zorgverzekering) van Obama zoveel heisa en demonstratie levert bij de bevolking. Want nu zul je standaard maandelijks geld overmaken ook al wil en kan je dat niet altijd

26-04-2010, 21:28

Citaat door werklozestudent:
Top antwoord

En weet je of je de aanvullende verzekering per direct kunt switchen naar basis?
Maar je 2 kids zijn onder 18 jaar ? En dat eigen risico van 650 dat heb je aan begin van het jaar betaald? En dat is voor hoe lang? Betaal je dan alsnog maandelijks een bepaald bedrag?
Mijn eigen risico is 165 voor aanvullende verzekering agis p.maand.

nee eigen risico betaal je pas als je zorgkosten maakt dan pas moet ik de 650 betalen maak je geen zorgkosten dan betaal je niks
mijn 2 kids zijn nog onder de 18
eigen risico is per jaar in 2011 beging je weer met nieuwe eigen risico bijvoorbeeld je hebt in 2010 50 euro aan eigen risico betaald in 2011 ben je niet verplicht om de rest van de 165 euro van 2010 te betalen maar dan begin je weer met een eigen risico van 165 of meer eigen risico
premie die ik p/maand betaal is 142 p/maand
je kunt voor 31-12 niet switchen van aanvullend naar basis als je het nu aanvraagt gaat het pas met ingang van 1-1-2011 in alle aanvragen van opzeggen of switchen moeten trouwens altijd voor 31-12 gedaan/ingediend
te worden

26-04-2010, 21:41



Citaat door mv500:
nee eigen risico betaal je pas als je zorgkosten maakt dan pas moet ik de 650 betalen maak je geen zorgkosten dan betaal je niks
mijn 2 kids zijn nog onder de 18
eigen risico is per jaar in 2011 beging je weer met nieuwe eigen risico bijvoorbeeld je hebt in 2010 50 euro aan eigen risico betaald in 2011 ben je niet verplicht om de rest van de 165 euro van 2010 te betalen maar dan begin je weer met een eigen risico van 165 of meer eigen risico
zonder de eigen betaal ik 142 p/maand
je kunt voor 31-12 niet switchen van aanvullend naar basis als je het nu aanvraagt gaat het pas met ingang van 1-1-2011 in alle aanvragen van opzeggen of switchen moeten trouwens altijd voor 31-12 gedaan/ingediend


worden


Ok het kwartje is gevallen

Voor nu is het gewoon dokken, ik zal kijken bij agis wat de regeling is voor geleidelijk betalen, want ik heb wel eerder 50/50 betaald. Wellicht dat het weer mogelijk is.

In iedergeval tnx voor de uitleg

26-04-2010, 22:08

Citaat door werklozestudent:
Ok het kwartje is gevallen

Voor nu is het gewoon dokken, ik zal kijken bij agis wat de regeling is voor geleidelijk betalen, want ik heb wel eerder 50/50 betaald. Wellicht dat het weer mogelijk is.

In iedergeval tnx voor de uitleg


egenlijk is het ook haram he, het is net alsof je op een brug loopt, maar er dreigt gevaar langs de brug. en je weet dat. maar toch doe je het. het zelf als onverzekerd rond lopen. maar moet jij weten, als jij van risico´s houd en boete´s betalen. l wish you a good luck!

26-04-2010, 22:15

Citaat door islam-4_Everboy:
egenlijk is het ook haram he, het is net alsof je op een brug loopt, maar er dreigt gevaar langs de brug. en je weet dat. maar toch doe je het. het zelf als onverzekerd rond lopen. maar moet jij weten, als jij van risico´s houd en boete´s betalen. l wish you a good luck!


Wat is haram? 50/50 betalen? Dat mag bij agis. Hoe bedoel je gevaar bij brug, svp concreet zijn, want mysterieus doen dat is niet bestemd voor mij
Ik zal gewoon blijven dokken maar rustig aandoen.

Well thanks islamic brother

Pagina's : [1] 2