Bekijk volle/desktop versie : Voor eerst naar Maghreb via Almeria Nador! Help us...



Pagina's : [1] 2

25-04-2010, 20:30
Dag lieve mensen,

Mijn man en ik gaan voor het eerst via Almeria Nador naar maghreb. Graag willen we advies vragen...

Welke boot?
Hoe reserveren?
Do's en Dont's ???

Mijn man ziet er tegen op omdat hij alleen slechte rvaringen heeft gehoord... Hij is gewend via Tanger te rijden, maar dit jaar wil ik eerts naar mijn familie vandaar...

Ps we hebben ook een kleine van tegen die tijd 11 maanden InshaAllah.

Wa salam!

25-04-2010, 20:42


Ik zou via Tanger gaan.
Je kan daarna toch nog naar je familie.

Maar ik weet het antwoord niet. Wij gaan altijd via Tanger.

Ik up alleen even voor je mee!

25-04-2010, 20:43
boten heb je comarit, en transmeditare en ferrymaroc, de reistijden zijn meestal 6 a 8uur met de boot, dus ik zou een kamer boeken, kun je lekker uitrusten van de lange reis vooral met een kleine kind.

reserveren kun je gwn bij een marokkaanse reisburo bij jou in de regio.

25-04-2010, 20:48
We gaan meestal voor de Comarit, maar soms heb je niet veel keus door de drukte. Zodra je daar bent kan je boeken, of je kan van te voren hier boeken. Wij boeken pas als we daar zijn, wij nemen altijd een kamer. Kan je die 6-8 uurtjes even lekker douchen en uitrusten.

Wat voor slechte ervaringen heeft hij gehoord? Sinds ik me kan heugen gaan wij via Almeria, nog nooit iets raars, vreemds of wat dan ook gebeurt. Alhamdoelilah.

25-04-2010, 20:49



Citaat door BoraSita:
Ik zou via Tanger gaan.
Je kan daarna toch nog naar je familie.

Maar ik weet het antwoord niet. Wij gaan altijd via Tanger.

Ik up alleen even voor je mee!


Shokran,

Ja vanwege omstandigheden gaan we dit jaar in het noorden starten met de reis.

Citaat door Benisaidgirl:
boten heb je comarit, en transmeditare en ferrymaroc, de reistijden zijn meestal 6 a 8uur met de boot, dus ik zou een kamer boeken, kun je lekker uitrusten van de lange reis vooral met een kleine kind.

reserveren kun je gwn bij een marokkaanse reisburo bij jou in de regio.


Welke boot raad jij aan en als ik een kamer reserveer krijg ik dan ook ECHT een kamer of hebben we de kans dat we worden belazerd...??

25-04-2010, 20:51

Citaat door PaRaSoNiCa:
We gaan meestal voor de Comarit, maar soms heb je niet veel keus door de drukte. Zodra je daar bent kan je boeken, of je kan van te voren hier boeken. Wij boeken pas als we daar zijn, wij nemen altijd een kamer. Kan je die 6-8 uurtjes even lekker douchen en uitrusten.

Wat voor slechte ervaringen heeft hij gehoord? Sinds ik me kan heugen gaan wij via Almeria, nog nooit iets raars, vreemds of wat dan ook gebeurt. Alhamdoelilah.



Shokran lieverd, ja over probelem met tickets daar, kamers die verkeerd waren geboekt, sda3 bij de douane...??

Maareh waarom gaan jullie altijd voor de Comarit?

25-04-2010, 20:52
Met het vliegtuig komen jullie aan in malaga. In malaga pakken jullie de bus naar de boot (ferry almeria, zeg je gewoon tegen die spaanse buschaufeur) er gaat een bus rechtsstreeks daar naar toe. Als jullie geluk hebben dan staat de boot nog te wachten en kun je beneden in het portaal gelijk tickets kopen, maar als die net of al vertrokken is kun je heel makkelijk daar in de buurt een (goedkoop) hotel/kamer huren en dan smorgens vroeg op het gemak naar de boot lopen (want het is echt heel dichtbij het centrum waar die hotels liggen, echt heel gezellig daar trouwens om rond te kijken en souveniertjes te kopen bijv.) en dan op het gemak ontbijten en dan de boot pakken.

Zo hebben wij het gedaan.

25-04-2010, 20:53

Citaat door ambitiontje:


Shokran lieverd, ja over probelem met tickets daar, kamers die verkeerd waren geboekt, sda3 bij de douane...??

Maareh waarom gaan jullie altijd voor de Comarit?


Oh echt? Ja, als je je papieren niet goed invult kunnen ze moeilijk doen. Dus alert blijven bij het invullen. Wij boeken altijd een kamer en klopt ook altijd. Douane, tja Marokkaanse douane is nooit een pretje. Tegenwoordig verloopt het erg rustig doordat de douaniers in de gaten worden gehouden.

Comarit, omdat het ( volgens mij ) een Spaanse boot is en is vele malen sneller dan de Ferry

25-04-2010, 21:01

Citaat door ambitiontje:

Shokran,

Ja vanwege omstandigheden gaan we dit jaar in het noorden starten met de reis.


Welke boot raad jij aan en als ik een kamer reserveer krijg ik dan ook ECHT een kamer of hebben we de kans dat we worden belazerd...??



Je krijgt waar je voor betaald, dat is mijn ervaring!

25-04-2010, 21:21

Citaat door ambitiontje:
Dag lieve mensen,

Mijn man en ik gaan voor het eerst via Almeria Nador naar maghreb. Graag willen we advies vragen...

Welke boot?
Hoe reserveren?
Do's en Dont's ???

Mijn man ziet er tegen op omdat hij alleen slechte rvaringen heeft gehoord... Hij is gewend via Tanger te rijden, maar dit jaar wil ik eerts naar mijn familie vandaar...

Ps we hebben ook een kleine van tegen die tijd 11 maanden InshaAllah.

Wa salam!



Ga maar gwn via Tanger.... Tenminste 1 gezin minder via Nador

25-04-2010, 21:27
6 a 8 uurtjes varen. Pfff respect hoor. Ik word na 40 minuten varen al duizelig.

Up voor jou.

25-04-2010, 21:33

Citaat door ambitiontje:

Shokran,

Ja vanwege omstandigheden gaan we dit jaar in het noorden starten met de reis.


Welke boot raad jij aan en als ik een kamer reserveer krijg ik dan ook ECHT een kamer of hebben we de kans dat we worden belazerd...??



comarit en de rest van de boten zijn allemaal het zelfde, nee als je hebt geboekt dan heb je ook echt geboekt voor een kamer wij zijn althans nooit belazerd en reizen al meer als 20jaar via almeria.. ja het zijn kleine kamers met stapelbedden met een kleine douche/wc en een spiegel met wasbak..

25-04-2010, 21:34


Wij gaan altijd via Almeria-Nador en hebben altijd de kamers gekregen die wij reserveerden. Eén keer hadden we een kamer gekregen zonder douche, terwijl we er altijd één mèt douche hebben. Maar nadat we de tickets terug bekeken, bleek dat mijn papa een foutje had gemaakt. Dus ja ... [Maar dat vonden we niet echt erg, aangezien we toen van Nador naar Almeria gingen en dus thuis al gedoucht hebben.]

25-04-2010, 21:34

Citaat door Qamra:
Met het vliegtuig komen jullie aan in malaga. In malaga pakken jullie de bus naar de boot (ferry almeria, zeg je gewoon tegen die spaanse buschaufeur) er gaat een bus rechtsstreeks daar naar toe. Als jullie geluk hebben dan staat de boot nog te wachten en kun je beneden in het portaal gelijk tickets kopen, maar als die net of al vertrokken is kun je heel makkelijk daar in de buurt een (goedkoop) hotel/kamer huren en dan smorgens vroeg op het gemak naar de boot lopen (want het is echt heel dichtbij het centrum waar die hotels liggen, echt heel gezellig daar trouwens om rond te kijken en souveniertjes te kopen bijv.) en dan op het gemak ontbijten en dan de boot pakken.

Zo hebben wij het gedaan.



volgens mij heeft topicstarter het over om met de auto te reizen

25-04-2010, 21:36

Citaat door Benisaidgirl:
volgens mij heeft topicstarter het over om met de auto te reizen



kom ik met mijn hele verhaal voor niets dan

Pagina's : [1] 2