Bekijk volle/desktop versie : 25 Gigolo-bezoeken verloot onder LINDA-lezeressen



25-04-2010, 14:43
AMSTERDAM - De prostitutievakbond Vakwerk is boos op het tijdschrift Linda van deze week. In het blad worden 25 bezoekjes aan gigolo's verloot onder de lezers. Hiermee zou het blad als pooier optreden.

"Ik heb uiteraard geen enkel bezwaar tegen vrouwen die gigolo's bezoeken, maar Linda maakt zich hiermee schuldig aan mensenhandel", zegt woordvoerder Metje Blaak.

"Het blad fungeert nu eigenlijk als een soort pooier, een exploitant van prostitutie", zegt Blaak, medeoprichtster van Vakwerk. "Daarvoor heeft het geen vergunning. Dat kan niet zomaar."



Blaak ziet de aanbieding zelfs als mensenhandel. "Je geeft mensen niet cadeau, ook niet in de prostitutie. Vanwege de grote media-aandacht, maar ook omdat de bezoekster een prijs heeft gewonnen, zal het voor de gigolo in kwestie moeilijker zijn te weigeren. Dat is ook anders dan normaal."


Klachten

Vanwege het grote aantal klachten van mannelijke prostituees is Blaak nu van plan stappen te ondernemen tegen Linda magazine.

"Gerechtelijke stappen is een groot woord, maar we willen wel laten weten dat de prostitutie in Nederland dit niet zomaar accepteert. Het zou het mooist zijn als Linda de aanbieding gewoon zou intrekken. Geef die vrouwen liever een cadeaubon."

Volgens Blaak zou de animo voor de aanbieding overigens nogal gering zijn. "Er waren genoeg mensen die vanuit een soort sensatiezucht contact zochten, maar uiteindelijk maar zeven echte aanmeldingen."


http://www.nu.nl/achterklap/2234095/linda-bedrijft-mensenhandel.html

25-04-2010, 15:20


Ik zie het probleem niet. Ik neem aan dat dit vanuit een respectabele tent geregeld wordt. Zou ik er voor kiezen als blad? Nee.

25-04-2010, 15:22
ik vind het gewoon ziek. Je verloot een gigolo-bezoek. Dat is niet hetzelfde als een Ipod winnen.

25-04-2010, 15:24

Citaat door miss-beauty:
ik vind het gewoon ziek. Je verloot een gigolo-bezoek. Dat is niet hetzelfde als een Ipod winnen.


Nee. Dat lijkt mij inderdaad iets heel anders.