Bekijk volle/desktop versie : oproep voor onze kids..



24-04-2010, 21:23
Assalaamoe aleikoem Vrede zij met u السلام عليك



Mijn beste zusters in de Islaam,

InshaALLAH verkeren jullie allemaal in een goede staat van Imaan, Taqwa en Gezondheid, en ik vraag ALLAH swt ons allen te leiden, te beschermen, ons sterk en standvastig te maken en ons meer geduld te laten hebben met alles wat ons overkomt alhamdoelillah, AMIEN!

Ik mail jullie omdat ik een heel erg belangrijke oproep wil doen aan iedere moslim- moslima met een hart voor een ander!!!

Het is namelijk zo dat er een enorm groot tekort is aan Islamitische pleeggezinnen. Natuurlijk horen wij als moslims goed te zorgen voor onze kinderen en deze zelf op te voeden, maar het kan altijd voorkomen dat ouders (op een bepaald moment) niet zelf voor hun kinderen kunnen zorgen of dat kinderen (tijdelijk) niet thuis kunnen wonen om welke reden dan ook.

En daarom zijn er Islamitische pleeggezinnen nodig, omdat de kinderen anders terecht komen in ongelovige gezinnen en dit willen wij toch niet!!!

Kinderen die niet thuis kunnen wonen of zelfs geen ouders meer hebben, hebben het al zo moeilijk! Ze hebben vaak al veel verdriet gehad in hun jonge leventje en hebben vaak ook weinig liefde gekend!

Deze kinderen zijn onschuldig en kunnen er niets aan doen wat hen is overkomen, daarom moeten wij deze kinderen helpen inshaALLAH!!!

Wij moslims horen er te zijn voor onze (wees)kinderen, en ze de zorg, liefde ,genegenheid en Islamitische opvoeding te bieden die zij verdienen!
Ze verdienen ook een stabiel en liefdevol gezinsleven net als ieder ander kind. Als wij er niet zijn voor deze kinderen, wie leren hen dan het geloof, de Islamitische normen en waarden, de weg naar het paradijs?

En daarbij komt ook nog dat als je de zorg van zo´n kindje op je neemt, ALLAH swt jou rijkelijk zal belonen hiervoor! Dus je helpt het kind en je helpt jezelf!!

Er zijn veel vooroordelen en er heerst veel onwetendheid over het pleegouderschap, vooral wat betreft de vergoeding die men hiervoor zal ontvangen! Deze vergoeding wordt niet gezien als inkomen en heeft dus ook geen invloed op jouw verdere inkomen, er wordt dus niets afgetrokken van je uitkering of zo!!!

Mijn beste zusters, mochten jullie na het lezen van deze mail bereidt zijn en de mogelijkheid hebben om voor een of meerdere kindjes te zorgen neem dan a.u.b. z.s.m. contact op met Xonar en meldt je nu aan want er zijn op dit moment ook Islamitische kinderen die nergens anders terecht kunnen dan bij een ongelovig gezin!

Xonar voor zuid Limburg
Rubicon voor midden Limburg

Voor verdere vragen kunnen jullie mailen naar

a.mourchid@home.nl

In de naam van ALLAH swt vraag ik jullie om goed na te denken over onze situatie, want ook dit behoort tot het geloof!!! Wij praten en klagen veel te veel en praktiseren veel te weinig.
Als wij willen dat er rekening gehouden wordt met onze Islamitische normen en waarden, dan moeten wij zelf ook laten zien dat wij het waard zijn en dat wij zelf ook ons best doen om wat te beteken voor de samenleving!!!


Moge ALLAH swt jullie rijkelijk belonen voor jullie naar jullie intentie!

Wa salaamoe aleikoem
wa rahmatullahi
wa barakatuh

Jullie zuster in Islaam

24-04-2010, 22:45


Geldt dit alleen voor Limburg en midden Limburg?

25-04-2010, 00:23
Dit is ZO ONTZETTEND belangerijk!

Islamitische kinderen komen soms in christelijke families waar ze bv varkensvlees moeten eten en had gehoord van een geval waar het kind een kruis moest dragen.

Daarom ook ouders:
Bij scheiding ga elkaar nooit beschuldigen in rechtzaal en wordt het u heet onder de voeten met bv kinderbescherming ga dan weg uit nederland voordat ze je kids afpakken!!

zoek nooit hulp bij instanties voor opvoedkundige zaken
klaag niet over je kids
etc

25-04-2010, 00:30

Citaat door keltoemti:
Dit is ZO ONTZETTEND belangerijk!

Islamitische kinderen komen soms in christelijke families waar ze bv varkensvlees moeten eten en had gehoord van een geval waar het kind een kruis moest dragen.

Daarom ook ouders:
Bij scheiding ga elkaar nooit beschuldigen in rechtzaal en wordt het u heet onder de voeten met bv kinderbescherming ga dan weg uit nederland voordat ze je kids afpakken!!

zoek nooit hulp bij instanties voor opvoedkundige zaken
klaag niet over je kids
etc


Je hebt echt gelijk. Ik ken een geval, waarbij een broeder werd beschuldigd door zijn buurman van geluidsoverlast. De broeder probeerde dit netjes uit te spreken, want volgens hem was dit niet waar. Al gauw kwamen er hele rare verhalen uit de mond van deze buurman en voor deze broeder het wist stond de politie voor zijn deur. Het is helemaal uit de hand gelopen, gevolg: zijn kinderen zijn van hem afgepakt en tot op heden weet hij niet waar zij verblijven. Enige wat hij weet is dat ze bij een ongelovig gezin hun tijd moeten doorbrengen en zijn dochtertje en zoontje op een openbare school zitten en zijn dochtertje haar hijaab moest af doen. Ook krijgen zij varkensvlees voorgeschoteld.

Allaahu Musta'aan, moge Allaah ons ervoor behoeden. Ameen!!

@topicstarter of iemand anders die het antwoord hierop weet: geldt dit alleen voor Limburg en midden Limburg???? Ik wil dit graag weten.

25-04-2010, 00:38



Citaat door Bi-Idhnillaah:
Je hebt echt gelijk. Ik ken een geval, waarbij een broeder werd beschuldigd door zijn buurman van geluidsoverlast. De broeder probeerde dit netjes uit te spreken, want volgens hem was dit niet waar. Al gauw kwamen er hele rare verhalen uit de mond van deze buurman en voor deze broeder het wist stond de politie voor zijn deur. Het is helemaal uit de hand gelopen, gevolg: zijn kinderen zijn van hem afgepakt en tot op heden weet hij niet waar zij verblijven. Enige wat hij weet is dat ze bij een ongelovig gezin hun tijd moeten doorbrengen en zijn dochtertje en zoontje op een openbare school zitten en zijn dochtertje haar hijaab moest af doen. Ook krijgen zij varkensvlees voorgeschoteld.

Allaahu Musta'aan, moge Allaah ons ervoor behoeden. Ameen!!

@topicstarter of iemand anders die het antwoord hierop weet: geldt dit alleen voor Limburg en midden Limburg???? Ik wil dit graag weten.



ik wordt steeds zieker van deze verhalen zo verschrikkelijk. zoveel mensen van wie de kids worden afgepakt. kafr land ow safi.

25-04-2010, 00:45

Citaat door keltoemti:
ik wordt steeds zieker van deze verhalen zo verschrikkelijk. zoveel mensen van wie de kids worden afgepakt. kafr land ow safi.


Deze man is overigens ook gearresteerd (de vader) omdat hij weigerde om te stoppen met zoeken naar zijn kinderen (dit zou een ''gevaar'' voor de kinderen zijn). Klinkt vast heel raar in de oren van vele, maar het is toch echt zo. Alleen omdat hij niet deed wat de politie zei werd hij een paar weken achter slot en grendel gegooid.

Dit is nu al ruim 3 jaar bezig.

25-04-2010, 00:54

Citaat door Bi-Idhnillaah:

Deze man is overigens ook gearresteerd (de vader) omdat hij weigerde om te stoppen met zoeken naar zijn kinderen (dit zou een ''gevaar'' voor de kinderen zijn). Klinkt vast heel raar in de oren van vele, maar het is toch echt zo. Alleen omdat hij niet deed wat de politie zei werd hij een paar weken achter slot en grendel gegooid.

Dit is nu al ruim 3 jaar bezig.



nee hoor klinkt niet raar. danben je idd een crimineel. mensen moeten slim zijn vind ik en vooral niet de KB in hun leven toelaten. deze man het is zoo erg dat die buurman dit voor elkaar heeft gekregen. maar tja, kay kerhouna hna el muselmien he. 3 jaar is verschrikkelijk veel. hij m oet ook via de advocaat blijven vechten. wat een ramp voor deze mensen

25-04-2010, 10:17

Citaat door Bi-Idhnillaah:
Geldt dit alleen voor Limburg en midden Limburg?
Zover ik weet is het voor geheel NL. voor de zekerheid raad ik je aan om te mailen Inshaa-e Ilaah.

25-04-2010, 10:34

Citaat door Bi-Idhnillaah:
Je hebt echt gelijk. Ik ken een geval, waarbij een broeder werd beschuldigd door zijn buurman van geluidsoverlast. De broeder probeerde dit netjes uit te spreken, want volgens hem was dit niet waar. Al gauw kwamen er hele rare verhalen uit de mond van deze buurman en voor deze broeder het wist stond de politie voor zijn deur. Het is helemaal uit de hand gelopen, gevolg: zijn kinderen zijn van hem afgepakt en tot op heden weet hij niet waar zij verblijven. Enige wat hij weet is dat ze bij een ongelovig gezin hun tijd moeten doorbrengen en zijn dochtertje en zoontje op een openbare school zitten en zijn dochtertje haar hijaab moest af doen. Ook krijgen zij varkensvlees voorgeschoteld.

Allaahu Musta'aan, moge Allaah ons ervoor behoeden. Ameen!!

@topicstarter of iemand anders die het antwoord hierop weet: geldt dit alleen voor Limburg en midden Limburg???? Ik wil dit graag weten.


Wat een nachtmerrie voor die man zeg.
Lijkt me zo erg om je kinderen op deze manier te verliezen zeg. Klinkt heel erg cru maar dan zou ik liever willen ze bij Allah zijn, dan dat ze bij een ongelovig gezin terechtkomen met alle gevolgen van dien.

Moge Allah hem sabr geven en incha' allah zijn kinderen.

27-04-2010, 06:23
Bismillaah!

27-04-2010, 06:25

Citaat door hayatie:
Zover ik weet is het voor geheel NL. voor de zekerheid raad ik je aan om te mailen Inshaa-e Ilaah.


Barakalaahu fieki!



Citaat door HoneyBee:
Wat een nachtmerrie voor die man zeg.
Lijkt me zo erg om je kinderen op deze manier te verliezen zeg. Klinkt heel erg cru maar dan zou ik liever willen ze bij Allah zijn, dan dat ze bij een ongelovig gezin terechtkomen met alle gevolgen van dien.

Moge Allah hem sabr geven en incha' allah zijn kinderen.


Ja, het is tot de dag van vandaag een nachtmerrie voor hem. Hij ziet er ook zo ontzettend slecht uit door de stress en gebrek aan rust.

Ameen op jouw Doua ukht!