Bekijk volle/desktop versie : bekend staan als "een vrolijke mens", maar



Pagina's : [1] 2

23-04-2010, 20:11
je vrienden, je collega's, je familie, iedereen die jou kent, kent jou als een vrolijke mens. allen denken ze dat je een mens bent die niet veel aan zijn hoofd heeft, en in een zalig geluk leeft. en dat straal je ook allemaal wel uit.

maar werkelijk in je hart ben je niet zoals ze denken, en leef je niet zo gelukkig zoals zij denken. sterker nog, je hebt meer aan je hoofd dan zijn hebben, je voelt je ongelukkig, en je dwaalt vaak met je gedachten door de zorgen die jou bezighouden. in je hart is het een duisternis. uiteraard doe je vaak je best om die duisternis te negeren, maar het lukt niet altijd.

zijn er ook hier mensen die dat hebben? mensen die bekend staan als VROLIJK MENS ZONDER ZORGEN, maar diep in het hart zit veel ongeluk verschuild?

23-04-2010, 20:15


Herkenbaar. Het hoeven niet eens zozeer zorgen te zijn, maar bijv. leed dat je nog met je meedraagt en wat mensen na het vertellen ervan alweer zijn vergeten. En jij zelf bent er nog elke dag mee bezig.

23-04-2010, 20:15
Klopt.. Dat is bij mij ook een beetje zo.. Je verschuilt vaak je verdriet achter een glimlach

23-04-2010, 20:21
Dat had ik twee jaar terug maar was toen erg ziek hmdl ben echt blij dat ik over die periode heen ben

23-04-2010, 20:24



Citaat door PaRaSoNiCa:
Herkenbaar. Het hoeven niet eens zozeer zorgen te zijn, maar bijv. leed dat je nog met je meedraagt en wat mensen na het vertellen ervan alweer zijn vergeten. En jij zelf bent er nog elke dag mee bezig.


is het een sterke punt of een zwakke punt? ik bedoel, het feit dat je als mens niet aan anderen laat zien/merken dat je je ongelukkig voelt, en dat je hun vertelt over de dingen die jouw hart bewust/onbewust scheuren


Citaat door Hartendief.:
Klopt.. Dat is bij mij ook een beetje zo.. Je verschuilt vaak je verdriet achter een glimlach


een glimlach die pijn doet, maar de andere ziet zoals een glimlach in het algemeen gezien wordt.

of je zit met een vriend/collega, en diegene begint over de dingen die hem bezig houden, en jij hebt ergere dingen, maar ondertussen probeer je hem gerust te stellen, terwijl jouw shit erger is dan zijn shit.

23-04-2010, 20:32

Citaat door ELmotchou:
is het een sterke punt of een zwakke punt? ik bedoel, het feit dat je als mens niet aan anderen laat zien/merken dat je je ongelukkig voelt, en dat je hun vertelt over de dingen die jouw hart bewust/onbewust scheuren



een glimlach die pijn doet, maar de andere ziet zoals een glimlach in het algemeen gezien wordt.

of je zit met een vriend/collega, en diegene begint over de dingen die hem bezig houden, en jij hebt ergere dingen, maar ondertussen probeer je hem gerust te stellen, terwijl jouw shit erger is dan zijn shit.


klopt ik herken me zelf echt hier in iedereen zegt altijd tegen mij je lacht altijd enzo en dat vinden ze leuk aan mij maar dat is slecht een lach om me verdriet te verbergen

23-04-2010, 20:44

Citaat door ELmotchou:
is het een sterke punt of een zwakke punt? ik bedoel, het feit dat je als mens niet aan anderen laat zien/merken dat je je ongelukkig voelt, en dat je hun vertelt over de dingen die jouw hart bewust/onbewust scheuren



Je kan het als allebei zien, ik hou het ongelukkig/verdrietige of waar ik ook mee zit dan liever voor mezelf. De meelijwekkende blikken, de zogenaamde peptalks zullen toch niet helpen. En uiteindelijk praten mensen toch veel liever over hun eigen sores. Ik luister dan liever dan dat ik zelf aan het woord ben.

25-04-2010, 00:06

Citaat door PaRaSoNiCa:
Je kan het als allebei zien, ik hou het ongelukkig/verdrietige of waar ik ook mee zit dan liever voor mezelf. De meelijwekkende blikken, de zogenaamde peptalks zullen toch niet helpen. En uiteindelijk praten mensen toch veel liever over hun eigen sores. Ik luister dan liever dan dat ik zelf aan het woord ben.


ik zie het zelf als een sterke punt. behalve natuurlijk gevallen waarbij je weet dat mensen je kunnen helpen. maar als het omstandigheden zijn waarbij geen enkel mens jou mee kan helpen is het een sterke punt als je het voor jezelf houdt. vaak toevlucht zoeken bij de mens is niet goed voor je hart, noch voor je geest. ik trek me liever terug, en deel mijn verdriet met me eigen ik

25-04-2010, 00:23

Citaat door ELmotchou:
je vrienden, je collega's, je familie, iedereen die jou kent, kent jou als een vrolijke mens. allen denken ze dat je een mens bent die niet veel aan zijn hoofd heeft, en in een zalig geluk leeft. en dat straal je ook allemaal wel uit.

maar werkelijk in je hart ben je niet zoals ze denken, en leef je niet zo gelukkig zoals zij denken. sterker nog, je hebt meer aan je hoofd dan zijn hebben, je voelt je ongelukkig, en je dwaalt vaak met je gedachten door de zorgen die jou bezighouden. in je hart is het een duisternis. uiteraard doe je vaak je best om die duisternis te negeren, maar het lukt niet altijd.

zijn er ook hier mensen die dat hebben? mensen die bekend staan als VROLIJK MENS ZONDER ZORGEN, maar diep in het hart zit veel ongeluk verschuild?


Herkenbaar wat je hier verteld.
Bij mij is het niet zozeer ongelukkig, maar meer de zorgen, stress en in de knoop zitten. Ik ben zelf super spontaan en vrolijk. Als ik even stil ben denken mensen dat ik ziek ben. Ik kan goed naar andere luisteren en advies geven, maar over mij gevoel praat ik nooit.

25-04-2010, 00:28

Citaat door MocroGirl00:
ik ben zo iemand kom altijd vrolijk en spontaan over naar anderen...mensen denken altijd dan die zit vast lekker in haar vel...terwijl het er in me hart toch anders aan toe gaat dan ik me op dat moment voor doe..maar je hoeft niet aan iedereen te laten zien hoe je je voelt..het is al erg genoeg dat jij je zo voelt...



dat vet gedrukt zinnetje zal ik goed onthouden

25-04-2010, 00:32
Dat komt me inderdaad wel bekend voor

25-04-2010, 00:41
'' Maar je hoeft niet aan iedereen te laten zien hoe je je voelt..het is al erg genoeg dat jij je zo voelt''.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik dacht hier wel altijd zo over.
Als je met iemand praat die je echt kan vertrouwen, lucht het op. Je kan advies of hulp krijgen, die je een handje helpen.

25-04-2010, 00:44



Citaat door -GEKKENHUIS:
'' Maar je hoeft niet aan iedereen te laten zien hoe je je voelt..het is al erg genoeg dat jij je zo voelt''.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik dacht hier wel altijd zo over.
Als je met iemand praat die je echt kan vertrouwen, lucht het op. Je kan advies of hulp krijgen, die je een handje helpen.



dat zijn twee verschillende dingen. aan iedereen laten zien is toch heel anders dan het laten zien aan iemand die je vetrouwt

25-04-2010, 00:48
het heeft zijn voordelen, maar de nadelen zijn groter > op een dag kan het je teveel worden. een mens kan ook maar zoveel hebben.

probeer daarom toch met iemand te praten die je kunt vertrouwen.

wat sowieso helpt is je richten tot Allah. Hij kan je pijn verzachten, verdriet en de last van je wegnemen.

25-04-2010, 00:53

Citaat door MocroGirl00:
juist jij begrijp me


wij begrijpen elkaar


Citaat door Angelinah:
het heeft zijn voordelen, maar de nadelen zijn groter > op een dag kan het je teveel worden. een mens kan ook maar zoveel hebben.

probeer daarom toch met iemand te praten die je kunt vertrouwen.

wat sowieso helpt is je richten tot Allah. Hij kan je pijn verzachten, verdriet en de last van je wegnemen.


maar hoe vaak moet je het gaan delen iemand? vooral als je vaak dat gevoel hebt? het is daarom het beter om je tot ALLAH te richten, HIJ staat er altijd klaar voor je, en HIJ wordt nooit moe van je geklaag en beklaag, integendeel, HIJ is blij als je je tot HEM richt

Pagina's : [1] 2