Bekijk volle/desktop versie : Hoe krijgen jullie een smaakvolle saus (voor kip)



23-04-2010, 18:24
Hoe maak je die marokkaanse saus voor één kip? Ik wil een kip marineren en daarbij een marokkaanse saus maken van tqinsat.

Wie oh wie heeft een saus die lekker smaakt, de mijne smaakt helaas niet goed?

23-04-2010, 21:45


Salaaam,

Voor 1 kip heb je
3 uitjes nodig in kleine blokjes snijden. echt heel fijn (niet malen)
kesbor en ma3dnoes lekker veel. heel fijn snijden.
3 teentjes knoflook persen
1 of 2 kip knorr blokjes (marokkaanse)
safraan,zout,zwarte peper,gember en marokkaanse kruiden.
olijf olie en zonnebloem olie.

23-04-2010, 22:18

Citaat door layla86:
Salaaam,

Voor 1 kip heb je
3 uitjes nodig in kleine blokjes snijden. echt heel fijn (niet malen)
kesbor en ma3dnoes lekker veel. heel fijn snijden.
3 teentjes knoflook persen
1 of 2 kip knorr blokjes (marokkaanse)
safraan,zout,zwarte peper,gember en marokkaanse kruiden.
olijf olie en zonnebloem olie.


Bedankt meid, maar dat is niet wat ik bedoel. Een kip marineren kan ik heel goed, maar ik wil een aparte saus maken met tqinsat.

Ik krijg ook vaak te horen van 'doe er gember, peper, garkoum etc in', maar ik begrijp niet hoeveel. Veel of te weinig kruiden kan je saus namelijk verpesten, vandaar dat ik de hoeveelheden graag ook wil.

Kippen marineren is voor mij echt heel makkelijk, maar een pan met aparte, lekkere saus maken met tqinsat is moeilijk voor mij.

23-04-2010, 22:24
wat is tqinsat

23-04-2010, 22:25



Citaat door eenhalfe:
wat is tqinsat


Kippemaagjes.

23-04-2010, 22:27

Citaat door Ballerina:
Kippemaagjes.

danku

23-04-2010, 23:06
Hogedrukreinige ik ga het morgen weer proberen, dus alleen gember en peper en geen andere kruiden?

Gember is nogal scherp van smaak, moet ik daar een halve th van gebruiken?

23-04-2010, 23:36

Citaat door hogedrukreinige:
eerlijk gezegd doe ik zelf of geen gember of echt een snufje in deze saus. ik vind het niet nodig, zout en peper en ik gebruik altijd knoflookpoeder in plaats van verse knoflook, maar weet niet of dat verschil maakt. en natuurlijk bakken in olijfolie he en vergeet de citroen niet

laat het wel weten of het is gelukt


hogedrukreinige


Dank je, ik ga het proberen.

i will

24-04-2010, 10:02
Wij doen het gewoon in dezelfde pan als de kip. Wanneer de kip bijna gaar is, voeg je de maagjes en levertjes toe. Het wordt idd lekker wanneer je er ingemaakt citroen en bouillon bij doet

06-05-2010, 12:46

Citaat door Ballerina:
Bedankt meid, maar dat is niet wat ik bedoel. Een kip marineren kan ik heel goed, maar ik wil een aparte saus maken met tqinsat.

Ik krijg ook vaak te horen van 'doe er gember, peper, garkoum etc in', maar ik begrijp niet hoeveel. Veel of te weinig kruiden kan je saus namelijk verpesten, vandaar dat ik de hoeveelheden graag ook wil.

Kippen marineren is voor mij echt heel makkelijk, maar een pan met aparte, lekkere saus maken met tqinsat is moeilijk voor mij.



Heey meid,

ik weet niet prescies doe hoeveelheid in maar mischien de helft van theelepeltje.

Je gaat eerst kip goed marineren daanra doe je het in de pan.. na een paar min doe je heet water er bij iets van 2 glazen. laat je het goed koken na ongeveer 15 a 30 min doe je kiplevertjes,hart,maagjes en citroen (ingemaakt) snij je in dunne reepjes wel dat witte spul er af halen (ik weet niet hoe je dat noemt wat binnen in ziet hahahah) dan doe je die ook in de pan. met groene olijven zonder pit. als de kip gaar is doe je die in de oven. en laat je de saus dik worden. je haalt die kinsat enzo er uit om in kleine stukjes te snijden. zodra je alles hebt gesnijden doe je ze weer terug in de pan. het moet lekker dikke saus worden.

ik hoop dat het duidelijk is. zo maak ik em altijd je kan altijd gebakken amandelen er bij doen

06-05-2010, 14:31

Citaat door Ballerina:
Bedankt meid, maar dat is niet wat ik bedoel. Een kip marineren kan ik heel goed, maar ik wil een aparte saus maken met tqinsat.

Ik krijg ook vaak te horen van 'doe er gember, peper, garkoum etc in', maar ik begrijp niet hoeveel. Veel of te weinig kruiden kan je saus namelijk verpesten, vandaar dat ik de hoeveelheden graag ook wil.

Kippen marineren is voor mij echt heel makkelijk, maar een pan met aparte, lekkere saus maken met tqinsat is moeilijk voor mij.