Bekijk volle/desktop versie : Izz ad-Din Ruhulessin versus Hassnae Bouazza



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

23-04-2010, 17:33
Een waarlijk vrij burger eist zijn rechten, dus moslims ook

De focus van het neopaternalistische integratiedebat, lijkt de laatste tijd te verschuiven van de vermeende radicalisering van jongeren, naar de zichtbare islam. Met name de hoofddoek (niet te verwarren met hijab) is hierin onderwerp van gesprek. Dit debat kent helaas een aantal uitgangspunten die vooral berusten op onwetendheid, Herrenmentaliteit en slavenmentaliteit.

Lapje
Om te beginnen verlaagt dit debat de hoofddoek tot niets meer dan een lapje stof, een kopvod, zoals Wilders het beschrijft. Een vorm van persoonlijke expressie, een modeartikel, zoals een neuspiercing of tatoeage, dat je naar believen kan doen of laten.

Voor moslims is een hoofddoek natuurlijk veel meer dan een lapje stof. Het is onderdeel van een zedennorm die ons is voorgeschreven door Allaah middels de Profeet Muhammad . Moslima’s worden in de Quran expliciet opgedragen om hun haren te bedekken(24:31). Dat is een vastgesteld feit, en de enige onduidelijkheden die bestaan zijn over het wel of niet verplicht zijn van het bedekken van het gezicht (niqab).

Aanrandingen
Maar het respect voor onze zeden lijkt niet echt van de grond te komen. Het komt regelmatig voor dat een moslima aan haar hoofddoek wordt getrokken. Autoriteiten nemen dit niet eens serieus. Er zijn verhalen bekend van gevallen waar leraren lachend toekeken en de ernst van deze aanrandingen bagatelliseerden.

En het gaat nog verder. Prominenten in het publieke debat nemen zelfs de brutaliteit om te roepen dat ze de haren van moslimvrouwen graag zien wapperen. Hoe zullen zij reageren als iemand zegt dat hij de borsten van blanke meisjes graag ziet bungelen? Dan zouden ze wel snappen hoe beledigend en respectloos zulke uitspraken zijn. Ondanks dat dit een geheel andere discussie is, laat dit niettemin zien hoe diepgeworteld het gebrek aan respect voor de Islamitische zeden zit.

In het kielzog van het lapjestof-uitgangspunt, zie je vaak het 'het is een vrije keuze'-uitgangspunt. Een argument dat totaal geen binding heeft met de realiteit. De hoofddoek is voor moslimvrouwen verplicht gesteld door Allah. Daarom is het per definitie al geen vrije keuze.

Izz

Meer:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5658/Hoezo_geen_hoofddoek%3F

Fijn, die mannen die precies weten wat God heeft bedoeld voor vrouwen
Wanneer mannen zich beginnen te bemoeien met het hoofddoekendebat kun je als vrouw net zo goed je biezen pakken. Neem nou student politicologie Izz ad-Din Ruhulessins kolderiek aandoende bijdrage van 22 april: 'Hoezo geen hoofddoek?'

Feit
Ruhulessin is niet van het geven en nemen, niet van de twijfel of sterfelijke nederigheid. Nee, hij weet precies wat God bedoeld heeft en hij vertelt het ons wel eens even. Volgens hem is de hoofddoek een verplichting, geen vrije keuze, daarover kan dus geen discussie bestaan, want het is gewoon een feit.

Zo gortig maken zelfs de meest prominente geestelijken het niet. Die houden nog altijd een slag om de arm dat ze het mis kunnen hebben, want: Allahu A’lam - Allah weet het beter. Zoniet Ruhulessin. Hij vindt dat híj het beter weet. Of hij heeft, in navolging van handenweigeraar Mohamed Enait, goed door dat je als moslim iets raars moet doen of zeggen om in de aandacht te komen.

Net als Nora Kasrioui in haar stuk 'Vrees ons niet' haalt Ruhulessin uit naar Femka Halsema die vorig jaar in een interview met De Pers haar mening gaf over de hoofddoek. Ruhulessin vindt het 'brutaal' dat Halsema zei dat ze de haren van moslimvrouwen graag in de wind zou zien wapperen.

Onbeschoft
Heel onbeschoft inderdaad van Halsema, om het recht te verdedigen van iedere moslimvrouw om een hoofddoek te dragen. Dat interesseert moslims als Kasroui en Ruhulessin helemaal niet, Halsema moet van de hoofddoek hóuden. Ze had moeten zeggen dat ze de hoofddoekjes bééldig vindt, zo beeldig dat ze er zelf ook een overweegt.
Anders dan Halsema zul je Ruhulessin geen pleidooi voor de rechten van andersdenkenden zien houden
Dan had ze de islamitische stempel van goedkeuring gekregen, zoals voorgeschreven door Kasrioui en Ruhulessin.

Anders dan Halsema zul je Ruhulessin geen pleidooi voor de rechten van andersdenkenden zien houden. Integendeel: op de site van de islamitische studentenvereniging van Nijmegen (MSV Nijmegen) somt hij een hele rits moslims op (ondergetekende inbegrepen) die in zijn ogen verderfelijk zijn (bijvoorbeeld wegens het dragen van een bikini op het strand) en die hij uitscheldt voor 'wolven in schaapskleren'.

Gods plaatsvervanger
Ruhulessin is niet alleen een scherpslijper, hij ziet zichzelf ook als Gods plaatsvervanger op aarde die beslist wie wel en niet deugt als moslim. Voor het gemak vergeet hij hiermee de vele koranverzen waarin staat dat God alleen oordeelt, dat het niet aan de mensen is, en dat er geen dwang mag zijn in het geloof.

Hassnae

Meer:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5666/Plaatsvervanger_van_God

23-04-2010, 18:11


Who cares...

23-04-2010, 18:22
hassnae...

23-04-2010, 19:36

Citaat door atropos:
hassnae...


Inderdaad heeft die mijn voorkeur boven de potentiële plofmoslim.

24-04-2010, 13:38



Citaat door atropos:
hassnae...


Citaat door Bookie:
Inderdaad heeft die mijn voorkeur boven de potentiële plofmoslim.


Waarom vinden jullie haar 'goed'; een duim waard? :/

24-04-2010, 14:11
ah, we gaan ons drukmaken over een ruk aan een hoofddoek, maar zwijgen en kijken weg naar h oersissende mocro´s.

24-04-2010, 14:43

Citaat door smile1234:
Waarom vinden jullie haar 'goed'; een duim waard? :/


ik ben het letterlijk en volledig en totaal met haar eens.

heb er niets aan toe te voegen.

24-04-2010, 15:37

Citaat door atropos:
ik ben het letterlijk en volledig en totaal met haar eens.

heb er niets aan toe te voegen.


Nee? Ze zegt dat prominente geleerden het niet 100% weten of hoofddoek verplicht is in de islam. Wie zijn die 'prominente geleerden' die nogal eens twijfelen? Weet jij het? Of zuigt ze dingen uit haar duim. Ik denk de laatste.

24-04-2010, 17:28

Citaat door smile1234:
Nee? Ze zegt dat prominente geleerden het niet 100% weten of hoofddoek verplicht is in de islam. Wie zijn die 'prominente geleerden' die nogal eens twijfelen? Weet jij het? Of zuigt ze dingen uit haar duim. Ik denk de laatste.


o, maar dat boeit mij helemaal niet. ik erken geen enkele 'geleerde' als het gaat om religieuze zaken, want god bestaat nu eenmaal niet in mijn boekje.

wat ik constateer is dat hassnae een uitstekend onderbouwd betoog afsteekt tegen de weerzinwekkende tyrannie van bepaalde gelovigen en dat ze een fantastisch pleidooi houdt voor de vrijheid, waarbij ze de hypocrisie van kwezel ruhulessin perfect blootlegt.

hassnae heeft alles wat ruhulessin zo node mist en met haar een groot deel van de zogenaamde 'vrome gelovigen'.

24-04-2010, 23:24

Citaat door atropos:
o, maar dat boeit mij helemaal niet. ik erken geen enkele 'geleerde' als het gaat om religieuze zaken, want god bestaat nu eenmaal niet in mijn boekje.

wat ik constateer is dat hassnae een uitstekend onderbouwd betoog afsteekt tegen de weerzinwekkende tyrannie van bepaalde gelovigen en dat ze een fantastisch pleidooi houdt voor de vrijheid, waarbij ze de hypocrisie van kwezel ruhulessin perfect blootlegt.

hassnae heeft alles wat ruhulessin zo node mist en met haar een groot deel van de zogenaamde 'vrome gelovigen'.


Eh, een uitstekend betoog bestaat niet uit fouten. En vanuit mijn optiek bluft ze teveel met woorden. Niet bepaald om 't uitstekend te noemen. :/

Weerzinwekkende tirannie. Zo zo. En wat is er exact weerzinwekkend aan de betreffende gelovigen? En over welke beperking van de vrijheid gaat het hier eigenlijk over? En waar staat dat?

24-04-2010, 23:32
hassnae weet alleen maar te praten over de persoon zelf en totaal niet over de inhoud, hassnae, uw mening doet er niet toe, dat is mijn mening, plus, het maakt de moslim gemeenschap niets uit dat jij je hijaab onderdrukt door het te weigeren, aandachtszoekster. Hassnae, het is uw recht om uw hoofddoek niet te dragen, onderscheid je lekker van mensen die dat wel willen. Onderdrukking van de vrouw is inderdaad fout, vrouwen die onder dwang de hijaab dragen keur ik af, vanwege het feit dat zij daar de keuze toe moeten hebben.

Hassnae, er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden omdat de Profeet (vrede zij met hem) in de volgende overlevering waarschuwt voor een strenge bestraffing voor de vrouwen die hun aantrekkelijkheden openlijk tonen, hij (vrede zij met hem) zei: “Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim)

Tracht dat maar is te verdraaien. Maar gezien uw liefde voor de profeet Mohammed vrede zij met hem nul komma nul is, weet ik dat je het niet eens zal proberen.

24-04-2010, 23:43

Citaat door smile1234:
Waarom vinden jullie haar 'goed'; een duim waard? :/




Omdat zij met haar betoog de vrijheid verdedigt, ook die van jou, terwijl die Izz dat totaal niet doet.

Hij legt zijn wil op aan anderen in zijn stuk "De hoofddoek is voor moslimvrouwen verplicht gesteld door Allah. Daarom is het per definitie al geen vrije keuze."

terwijl Hassnae de vrijheid van moslims zeer goed beargumenteert " Voor het gemak vergeet hij hiermee de vele koranverzen waarin staat dat God alleen oordeelt, dat het niet aan de mensen is, en dat er geen dwang mag zijn in het geloof."


Ik ben voor vrijheid. En jij?

24-04-2010, 23:45



Citaat door Slaz:
hassnae weet alleen maar te praten over de persoon zelf en totaal niet over de inhoud, hassnae, uw mening doet er niet toe, dat is mijn mening, plus, het maakt de moslim gemeenschap niets uit dat jij je hijaab onderdrukt door het te weigeren, aandachtszoekster. Hassnae, het is uw recht om uw hoofddoek niet te dragen, onderscheid je lekker van mensen die dat wel willen. Onderdrukking van de vrouw is inderdaad fout, vrouwen die onder dwang de hijaab dragen keur ik af, vanwege het feit dat zij daar de keuze toe moeten hebben.

Hassnae, er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden omdat de Profeet (vrede zij met hem) in de volgende overlevering waarschuwt voor een strenge bestraffing voor de vrouwen die hun aantrekkelijkheden openlijk tonen, hij (vrede zij met hem) zei: “Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim)

Tracht dat maar is te verdraaien. Maar gezien uw liefde voor de profeet Mohammed vrede zij met hem nul komma nul is, weet ik dat je het niet eens zal proberen.



Hassnae is niet tegen de hoofddoek, zij is tegen het (zacht) gedwongen worden van het dragen van een hoofddoek. Net zoals jij nu ook doet met het aanhalen van je hadith (waar praktisch niks staat over de hoofddoek maar dat terzijde).

24-04-2010, 23:47

Citaat door DarkAngel:
Hassnae is niet tegen de hoofddoek, zij is tegen het (zacht) gedwongen worden van het dragen van een hoofddoek. Net zoals jij nu ook doet met het aanhalen van je hadith (waar praktisch niks staat over de hoofddoek maar dat terzijde).


Citaat:
En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend.
En over wie gaat het hier dan? Leeuwinnen? Houd jezelf niet voor de gek.

24-04-2010, 23:49

Citaat door Slaz:
En over wie gaat het hier dan? Leeuwinnen? Houd jezelf niet voor de gek.



"Gekleed doch naakt" = hoofddoekloos. Knap. Kon God dat dan niet gewoon zeggen? Sneu.


Ik ben niet voor of tegen de hoofddoek, voor mijn part draag je m onder de douche, je moet mensen alleen niet proberen te overtuigen dat het "moet" anders ga je naar de "hel". Zoiets heet psychische mishandeling.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9