Bekijk volle/desktop versie : Files in Palestijnse smokkeltunnels



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

23-04-2010, 16:54
Files in Palestijnse smokkeltunnels

Palestijnen zijn door geavanceerde tunnels in staat om ongezien complete auto's de Gazastrook binnen te rijden en te verkopen. Eerder konden onderdelen van voertuigen alleen één voor één vanuit Egypte worden binnengesmokkeld, omdat de ondergrondse gangen te nauw of instabiel waren. Dat meldt het Israëlische dagblad Yedioth Ahronoth.

De Egyptische politie wist onlangs 41 voertuigen te onderscheppen, voor zij aan hun ondergrondse rit begonnen. In de krant vertelt een autosmokkelaar over zijn handel. Kopers moeten het geld van te voren overhandigen. Mochten de auto's in beslag worden genomen, dan zijn zij al hun geld kwijt. Prijzen van voertuigen liggen een stuk hoger dan gemiddeld. ''Alleen mensen met geld kunnen zich mijn auto's veroorloven'', aldus Eyad Al-Araeer.


http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/04/file_in_palestijnse_smokkeltun.html

23-04-2010, 17:06


Ik begrijp nog steeds niet hoe de wereld dit blijft toezien.. geen enkel beetje medelijden met de bevolking van Gaza.. ze krijgen via de grens door de joden mondjesmaat het voedsel en medicijnen binnen om net in leven te kunnen blijven. Hoe kun je dit anno 2010 laten gebeuren!!

23-04-2010, 17:10

Citaat door XxTOPPIExX:
Ik begrijp nog steeds niet hoe de wereld dit blijft toezien.. geen enkel beetje medelijden met de bevolking van Gaza.. ze krijgen via de grens door de joden mondjesmaat het voedsel en medicijnen binnen om net in leven te kunnen blijven. Hoe kun je dit anno 2010 laten gebeuren!!

Zolang ze auto's kunnen bestellen (en ook kunnen betalen) hoeven we ons niet druk te maken over die arme hongerende palo's.

23-04-2010, 17:11
Bekijk deze uitzending. Al die hulp en al het geld dat is beloofd aan Gaza om het opbouwen na die gruwelijke oorlog.. er is nooit wat terecht gekomen van die opbouw.

http://www.nioweb.nl/2010/01/14/nioscoop-17-januari/

23-04-2010, 17:14



Citaat door XxTOPPIExX:
Ik begrijp nog steeds niet hoe de wereld dit blijft toezien.. geen enkel beetje medelijden met de bevolking van Gaza.. ze krijgen via de grens door de joden mondjesmaat het voedsel en medicijnen binnen om net in leven te kunnen blijven. Hoe kun je dit anno 2010 laten gebeuren!!



Opent je ogen, niet?

Ik heb de hoop in ieder geval opgegeven dat het ooit goed komt daar.

Kan je nagaan in wat voor xxxwereld we leven.


niemand die wat doet!

23-04-2010, 17:15

Citaat door XxTOPPIExX:
Ik begrijp nog steeds niet hoe de wereld dit blijft toezien.. geen enkel beetje medelijden met de bevolking van Gaza.. ze krijgen via de grens door de joden mondjesmaat het voedsel en medicijnen binnen om net in leven te kunnen blijven. Hoe kun je dit anno 2010 laten gebeuren!!


Onzin, er heerst geen tekort aan voedsel, en als ze auto's naar binnen kunnen rijden, dan is het leven daar op de roxxxxxxxs na niet verkeerd.

Als er echt tekort aan voedsel zou zijn is het de schuld van Hamas, want ipv auto's kunnen ze dan beter voedsel smokkelen.

23-04-2010, 17:16

Citaat door DeGeileGeit:
Wilde ik net zeggen. trouwens met al het geld dat uit de hele westerse wereld naar Palestina is gestroomd zouden alle Palestijnen elke dag Kreeft en champagne moeten kunnen drinken en in weelde moeten leven. Ze hebben miljarden gekregen. Maar ja als je dat geld liever stopt in elke maand 14.0000 raketten op Israël afvuren inplaats van voedsel en kleren voor je volk kopen tja dan moet je ook niet zeiken. Ik kan me toch weinig medelijden opbrengen voor die palestijntjes. Echt zielig vind ik ze namelijk niet.



Wat kan het volk daar aan doen dan ??

23-04-2010, 17:17

Citaat door DeGeileGeit:
Wilde ik net zeggen. trouwens met al het geld dat uit de hele westerse wereld naar Palestina is gestroomd zouden alle Palestijnen elke dag Kreeft en champagne moeten kunnen drinken en in weelde moeten leven. Ze hebben miljarden gekregen. Maar ja als je dat geld liever stopt in elke maand 14.0000 raketten op Israël afvuren inplaats van voedsel en kleren voor je volk kopen tja dan moet je ook niet zeiken. Ik kan me toch weinig medelijden opbrengen voor die palestijntjes. Echt zielig vind ik ze namelijk niet.


Was dat maar waar.. zie onderstaande uitzending van Cordaid;

http://www.nioweb.nl/2010/01/14/nioscoop-17-januari/

23-04-2010, 17:20

Citaat door DeGeileGeit:
Stoppen met hamas te steunen en hulp vragen aan de joden om hamas aan te pakken en de joden vragen te helpen hun land op te bouwen. Joden willen wel hoor alleen palestijnen willen niet.


Volgens mij leef jij wel erg in een fantasie wereld.. zie je niet hoe de joden bezig zijn om nog meer land in te nemen van de palastijnen.. zij zijn echt niet bereid tot vredesoverleggen als ze niet nog meer land in mogen nemen. Toont niet echt een vorm van goodwill in mijn ogen..

23-04-2010, 17:20

Citaat door DeGeileGeit:
Stoppen met hamas te steunen en hulp vragen aan de joden om hamas aan te pakken en de joden vragen te helpen hun land op te bouwen. Joden willen wel hoor alleen palestijnen willen niet.



Ja tuurlijk, je hebt daar natuurlijk gezeten en je weet precies hoe het in elkaar zit..

waarom hulp vragen aan de Joden? Ik heb geen problemen met ze maare.... wat doen ze daar?

23-04-2010, 17:22

Citaat door DeGeileGeit:
Nou alselke maand elke moslim 1 euro zou sturen als steun voor hun palestijnse broeders zouden het goed hebben. Vooral het westen stuurt doekoe.


Het probleem is.. dat het geld nooit bij de palastijnen terecht komt, hoeveel je ook stuurt.. dat probeer ik je al een tijd duidelijk te maken. De joden houden alles tegen. Hoe moeten de palastijnen in Gaza dan een humaan bestaan opbouwen?

23-04-2010, 17:24

Citaat door DeGeileGeit:
Wie de palestijntjes. ik heb geen idee wat die daar doen. Als ik hun was zou ik weer terug gaan naar Jordanie.



Nee de Joden geitje. Waren die niet uitgespuwd hier door onder andere Nederlanders en overige Europeanen??

Om het probleem maar op te lossen worden ze maar tussen de arabieren gedumpt. Dat dat voor andere problemen zorgt dat maakt natuurlijk niets uit...

23-04-2010, 17:24


Ben nog steeds aan het wachten op de dag dat Gretta Duisenberg komt vast te zitten in zon tunnel.

23-04-2010, 17:25

Citaat door DeGeileGeit:
Ach die palestijntjes moeten niet zo zeuren als ze nou gewoon teruggaan naar Jordanie. Scheelt een hoop gezeur.


Dat vind ik nou jammer, deze reactie. Als we het echt willen oplossen dan terug naar de geschiedenis.. hoe het allemaal begonnen is daar moet het ook eindigen.

23-04-2010, 17:25

Citaat door DeGeileGeit:
Nou alselke maand elke moslim 1 euro zou sturen als steun voor hun palestijnse broeders zouden het goed hebben. Vooral het westen stuurt doekoe.



en wat moeten ze dan met al dat geld als ze de nodige vrijheid niet hebben om hun economie op terug op te bouwen en te behouden?
als de grenzen enzo niet openstaan om op een normale manier producten in te voeren om ze vervolgens te verhandelen,dan houdt het op.
veel handel valt er dan niet te drijven.


genoeg organisatie's die geld inzamelen maar de middelen zijn gewoon TE beperkt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7