Bekijk volle/desktop versie : zwangeren/ moeders met een 2ling



23-04-2010, 10:51
willen jullie mij jullie ervaringen delen, over de 2ling zwangerschap en moederschap van een 2ling.. en hoe pak je dat aan als je al een klein kindje hebt

23-04-2010, 10:53


Ik heb zelf geen tweeling, maar ik ben wel een tweeling. Ik vroeg me ook altijd af hoe je alles moet regelen maar mijn moeder roept altijd dat alles vanzelf gaat.. Meer zinnigs kan ik er niet over zeggen!

23-04-2010, 10:54
Uuuuuuuuuuuuh t gaat allemaal automatisch..

23-04-2010, 10:55
hoe je dat aanpakt wel, je hebt een hoop geduld nodig en elkaar samen helpen. In het begin is het erg moeilijk vooral als de tweeling te veel huilt. maar daarvoor ben je met twee

23-04-2010, 10:56


denk dat het zo moeilijk is om een ritme te vinden, want heb nu ook een kindje die nu ruim 9 maanden is.. weet wel dat het wel went en je zelf wel je eigen weg zal vinden.. maar tips zijn altijd welkom..

bijv, hoe ga je dat met autostoeltje en maxicosi doen in de auto?? want in het midden van de achterbank heb je maar zo halve gordel en daar is het niet veilig voor een autostoeltje

23-04-2010, 11:10
Ja, het is echt zo hoor. Je groeit erin en je hebt het voordeel al een kindje te hebben dus ben je al niet meer zo onervaren wat baby's en kinderen betreft.

Ik heb ook een tweeling maar ze waren mijn eerste kindjes en ik had echt nauwelijks ervaring met baby's dus die eerste maanden waren best wel moeilijk maar inderdaad, het went snel en na een tijdje is het net alsof je niets anders gewend bent.

Een ritme hebben is wat mij betreft toch wel erg belangrijk met een tweeling. Ik ben echt vroeg begonnen met een vaste structuur te brengen. als ze echt nog klein zijn is dat moeilijk maar vanaf 3-4 maanden hadden ze toch al wel vaste slaap -en eettijden en dat heeft mij en hen en echt geholpen. Ze leerden vanzelf ook op elkaar wachten en geduldig zijn.

Hulp van je man is ook zeker nodig bij een tweeling en al zeker als je nog een kindje hebt rondlopen.

Schaam je zeker niet om hulp in te roepen van familie als het even niet meer lukt. Het is echt belangrijk om af en toe wat tijd voor jezelf te nemen. Is helemaal niets mis mee.

Inderdaad, 2 maxi cosi's + 1 autozitje krijg je niet samen op één achterbank in de meeste wagens volgens mij. Ik vrees dat je zal moeten uitkijken naar een grotere wagen

Ik ga zeker niet ontkennen dat het soms moeilijk is. Je hebt echt geduld nodig maar een tweeling hebben is echt fantastisch. Ik zou ze echt niet meer kunnen missen. Je krijgt er zoveel liefde van terug

Er is zo'n uitspraak 'It's double the trouble, twice the fun, having two babies instead of one.'
Klopt echt als een bus

23-04-2010, 11:12

Citaat door couscousje1:
denk dat het zo moeilijk is om een ritme te vinden, want heb nu ook een kindje die nu ruim 9 maanden is.. weet wel dat het wel went en je zelf wel je eigen weg zal vinden.. maar tips zijn altijd welkom..

bijv, hoe ga je dat met autostoeltje en maxicosi doen in de auto?? want in het midden van de achterbank heb je maar zo halve gordel en daar is het niet veilig voor een autostoeltje



hoezo in het midden? je zet gewoon autostoeltjes aan de linker en rechter kant. het went wel hoor.

23-04-2010, 11:14
oh nu lees ik het beter. je bedoelt twee maxicosistoeltjes een kinderautostoel. wel kijk je kan het perfect in het midden zetten. er bestaat een soort verlenggordel

23-04-2010, 16:19
Bij mij was het precies zo...ik had een dochtertje van 3 en was zwanger van een 2 ling. Het beste wat je kunt doen is met vaste tijden werken. Vaste tijden voor voeding en slapen. In een keer voeden niet een voor eeen. Gewoon laten liggen en niet optillen voor het voeden. Je doet een (lange) handdoek oprollen en legt die in de lengte tussen de knietjes en een flesje er tegen aan. Ze leren zo drinken terwijl ze blijven liggen. Mijn kinderen heb ik zelden gedragen tijdens het voeden.

Na het flesje vallen ze vaak in slaap en heb jij rust. Ik weet dat vaste tijden voor alle kinderen gelden maar dit vooral voor de 2ling. Wens je veel suc-6 het is een mooie ervaring machaAllah.

23-04-2010, 18:38
bedankt voor jullie reacties dames.. ik ben natuurlijk super blij maar soms denk ik van help een 2ling.. maar wat jullie al zeggen is een ritme erg belangrijk..

en uitstapjes lijkt me wel haast onmogelijk als je alleen thuis bent met de kids..

23-04-2010, 19:01

Citaat door couscousje1:
bedankt voor jullie reacties dames.. ik ben natuurlijk super blij maar soms denk ik van help een 2ling.. maar wat jullie al zeggen is een ritme erg belangrijk..

en uitstapjes lijkt me wel haast onmogelijk als je alleen thuis bent met de kids..




Gefeliciteerd meid

23-04-2010, 19:05

Citaat door missillie:
Gefeliciteerd meid



dankje

23-04-2010, 21:28


het is moeilijik maar Alhamdoelilah het went inderdaad ja.

ritme en regelmaat dat is het enige wat ik kan zeggen!!

23-04-2010, 21:34

Citaat door couscousje1:

en uitstapjes lijkt me wel haast onmogelijk als je alleen thuis bent met de kids..


Ja dat is een hele onderneming. Ik vond het makkelijker toen het nog babietjes waren, toen bleven ze gewoon lekker rustig (meestal dan toch) in de wagen liggen en maar nu? Sinds ze kunnen lopen is niets meer veilig. Ze zijn bijna 2j en het is gewoonweg onmogelijk om met hen op m'n eentje ergens naartoe te gaan. De winkel, of de speeltuin, maakt niet uit. De ene rent die richting uit, de andere weer ergens anders heen en voor je het weet hebben ze wel iets gesloopt of zijn ze gevaarlijke toeren aan het uithalen.

Dus ja uitstapjes die houden we voor tijdens het weekend als mijn man vrij is of ik vraag gewoon iemand van de familie mee