Bekijk volle/desktop versie : Meisje (12) wint zaak scheiding 80-jarige Buraidah



Pagina's : [1] 2 3

22-04-2010, 10:08
Meisje (12) wint zaak scheiding 80-jarige Buraidah - Een 12-jarig meisje uit Saoedi-Arabië heeft de rechtszaak gewonnen om de scheiding van haar 80-jarige man.

De zaak kan ervoor zorgen dat er in het koninkrijk een minimumleeftijd komt voor de leeftijd waarop meisjes worden uitgehuwelijkt. Een mensenrechtencommissie wil dat de minimumleeftijd voor trouwen op 16 jaar komt te staan.
De advocaat van het meisje heeft het gevoel dat de publieke opinie mede door dit proces aan het veranderen is. Steeds meer mensen raken overtuigd van het feit dat kindhuwelijken verboden moeten worden. Het huwelijk van de profeet Mohammed met een 9-jarige wordt in sommige islamitische gebieden gebruikt als rechtvaardiging voor deze praktijken.

De 12-jarige komt uit het conservatieve plaatsje Buraidah, vlakbij de hoofdstad Riyadh. Haar vader dwong haar vorig jaar te trouwen met zijn oudere neef van 80. Daar werd ruim 17.000 euro voor betaald.
Het meisje heeft nu overeenstemming met haar familie bereikt dat de scheiding in de privésfeer wordt voltrokken

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6575508/__Meisje__12__mag_scheiden_van_80-jarige__.html?sn=binnenland,buitenland

22-04-2010, 10:09


Steeds meer mensen raken overtuigd van het feit dat kindhuwelijken verboden moeten worden

22-04-2010, 10:09
ahudhoe billah!

het word als rechtvaardig gezien omdat de profeet saws het ook deed ook prima!

maar ze werd gedwongen om t ehuwen! dat huwelik is nooit geldig geweest.

22-04-2010, 11:14
Ik ben zielsgelukkig voor dit kind. Ik hoop dat de 80-jarige viezerik een eenzame en pijnlijke dood zal ervaren.

22-04-2010, 12:31


jeh viezerikken tegenwoordig

22-04-2010, 12:42
17.000 Euro wordt verdeeld door de familie, neven, nichten , oud neven en oud nichten.............en het 12 jarig meisje wordt gestenigd???

22-04-2010, 12:45
Kindermisbruik, de aard van Jezus Christus. Religie en seksueel misbruik zijn licht ontvlambare zaken. In eerdere blogs stelde ik de vraag over de aard van Jezus Christus: was hij een homo?

Religie en seks. Ze horen bij elkaar zoals de aarde en de zon. Daarom rijst hier, vrij willekeurig, de vraag wat de seksuele geaardheid is van de profeet Mohammed?
De laatste denker die deze vraag probeerde te beantwoorden, in een roman, werd door vele moslims ter dood veroordeeld. Salman Rushdie moet dood, riep de woedende massa. Maar intussen is er het een en ander veranderd.

Erotische objecten

Was Mohammed een homoseksuele figuur? Nee. Uit de verhalen over Mohammed kunnen we niet afleiden dat hij bijzondere belangstelling had in mannen als erotische objecten. Mannen vormden voor hem vrienden, medekrijgsheren en bovenal volgelingen.
Was Mohammed een heteroseksuele figuur? Ja, beslist. Mohammed en vrouwen is een legendarisch onderwerp, moslims zijn er dol op.

Moeder

Laten we beginnen met zijn moeder. Mohammed verloor zijn ouders op jeugdige leeftijd.
Voordat Allah de islam aan Mohammed openbaarde, waren er geen moslims op het schiereiland Arabië. Dat gold ook voor zijn moeder. Zijn moeder was een kafir, een ongelovige. Maar Mohammed hield zoals alle wezens erg veel van zijn moeder.

Leidraad

In een Hadith, de overleveringen van en over Mohammed die de moslim een leidraad voor het leven bieden, lezen we:

‘De Profeet bezocht het graf van zijn moeder; hij huilde en ook de mensen om hem heen werden tot tranen toe geroerd. Hij zei: 'Ik heb mijn Heer toestemming gevraagd om voor haar om vergeving te bidden, maar die is mij niet gegeven. Ik heb mijn Heer om toestemming gevraagd om haar graf te bezoeken en die is mij wel gegeven. Bezoek dus de graven, want die herinneren aan de dood.'

Dodencultuuur

Arme Amina, moeder van Mohammed. Geen vergeving maar wel de doodsherinnering. De dood mag worden herinnerd, niet Amina.
Op zijn 25e trouwde Mohammed met een rijke dame. De bank. Want Mohammed was een arme sloeber. Khadija (40 jaar oud) werd zijn eerste vrouw. Hij werkte voor haar.
Na de dood van Khadija en de migratie van Mohammed van Mekka naar Medina veranderde de wereld van Mohammed. Hij was nu een profeet met politieke en militaire ambities. Hij wilde een revolutie ontketenen in en buiten Arabië. Was hij niet een soort Mao van zijn tijd?

Berlusconi

In Medina veranderde ook het gedrag van Mohammed. Politieke macht verandert de mensen altijd. Hij begon zich meer te interesseren voor vrouwen. Dat heb je vaak met machtige politici, kijk maar naar Ruud Lubbers, Silvio Berlusconi en Bill Clinton (Jan Peter Balkenende kennelijk niet).

Hij gaf allerlei adviezen over seksualiteit, dus hij was ook een soort seksuoloog. Mohammed was ernstig bezig om het seksuele verkeer te regelen.
Lees bijvoorbeeld deze Hadith: ‘Er kwam een man bij de profeet en die zei: ik heb een slavin die ons bedient en water voor ons haalt. Ik heb omgang met haar, maar ik zou niet graag willen dat ze zwanger werd. Toen zei de profeet: pas de coïtus interruptus toe als je wilt, want ze krijgt wat voor haar is voorbeschikt. De man bleef een tijd weg en kwam toen zeggen: mijn slavin is zwanger. Heb ik het je niet gezegd, zei de profeet, ze krijgt wat voor haar is voorbeschikt.’ Het zijn wel bijzonder doordachte adviezen.

Nichterig

Terwijl Jezus erg nichterig overkomt, is Mohammed een mannelijke, nee een echte machofiguur. Hierop zijn de moslims vaak heel trots – bij hen wordt machismo nog heel erg gewaardeerd.
Mohammed was niet zoals Christus een feminien type. Weer een Hadith: 'De profeet was gewend in één keer de ronde te maken langs zijn vrouwen, 's nachts of overdag, en hij had er elf! Katada vroeg Anas: 'Kon hij dat wel aan?' En Anas antwoordde: 'Jazeker; wij zeiden altijd: hem is de kracht van dertig mannen gegeven.''

Imago

Kijk naar het imago van Mohammed: een slimme politicus, een militair strateeg, een veroveraar, een superrechter, en ook nog een seksueel superman die met gemak in één nacht elf vrouwen kon bevredigen.
Om het verhaal over zijn potentie kracht bij te zetten, trouwde hij met veel, echt veel vrouwen. Na elke rooftocht of oorlog, die jihad werden genoemd, ging Mohammed een nieuw huwelijk aan.
Volgens de berekeningen moet hij naar alle waarschijnlijkheid 24 vrouwen hebben gehad. De vriendinnen en concubines heb ik niet bijgeteld, want dan zijn we de tel echt kwijt.

Kleurrijk

De vrouwencollectie van Mohammed was kleurrijk: veroverde vrouwen (ook een paar joodse vrouwen), slavinnen (een christelijke) en Aisja.
Die ene, Aisja was het oogappeltje van Mohammed. Maar zij was ook een doorn in het oog van Mohammed. Aisja was de enige maagdelijke vrouw van Mohammed. Wat was en is hier het probleem?
Laten we voor alle duidelijkheid en eerlijkheid het verhaal horen van Aisja zelf! In een Hadith vertelt zij:

Onopgemaakt

‘De profeet is met mij getrouwd toen ik zes jaar oud was, en hij had gemeenschap met mij toen ik negen was. Toen wij in Medina waren aangekomen, was ik een maand lang zwak geweest en had ik mijn haar verloren, maar het hing alweer tot mijn schouders. Mijn moeder kwam naar mij toe terwijl ik aan het spelen was met mijn vriendinnetjes. Ze riep iets naar me en ik liep op haar af, zonder dat ik wist wat zij wilde. Ze pakte me bij de hand en liet me even bij de deur staan totdat ik wat op adem was gekomen, want ik hijgde helemaal. Daarna bracht ze me naar binnen, en daar trof ik een paar vrouwen aan die mij feliciteerden en alle goeds toewensten. Bij hen werd ik achtergelaten: zij wasten mijn hoofd en maakten mij in orde. De profeet heeft mij nooit onopgemaakt verrast, behalve een keer voor de middag. Toen gaven ze mij aan hem over.’

Normaal

Dit lijkt verdacht veel op een pedoseksuele scène. Misschien moeten we ervan uitgaan dat het toen heel normaal was.
Maar als dit het geval zou zijn, deed Mohammed vrolijk mee aan een pedoseksuele cultuur. Is dat zo? Waarom is in de vrouwencollectie van Mohammed Aisja het enige meisje dat op haar zesde werd uitgehuwelijkt en met wie op haar negende de liefde werd geconsummeerd?
Als haar leeftijd er niet toe deed, waarom is het dan zo vaak in verschillende verhalen verteld? Waarom hebben de belangrijke vrienden of apostelen van Mohammed niet een negenjarig meisje geconsumeerd? Mag je hieruit afleiden dat het echt niet normaal was?

Richtsnoer

De leeftijd van Aijsa is van belang. Omdat het leven van profeet Mohammed een richtsnoer is voor alle moslims. Zij moeten trachten te leven zoals Mohammed heeft geleefd.

Daarnaast zijn de verhalen over zijn leven de bron voor de wetgeving en rechtspraak, de sharia. Daarom zien we in de meeste handboeken van de sharia dat een meisje op haar negende kan worden uitgehuwelijkt.
Ayatollah Khomeini veranderde de leeftijdsgrens naar negen nadat hij aan de macht kwam. Door burgerlijke protesten is die verhoogd naar vijftien jaar. Dit verhaal heeft dus juridische consequenties.

Maatstaven

Was Mohammed een pedoseksueel? Dat weten we niet. Het is niet uit te sluiten.
Wat we wel weten is dat als mannelijk moslims het verhaal de Profeet letterlijk volgen, dit gelet op onze maatstaven tot pedoseksualiteit in onze tijd kan leiden.

Wat een spannend verhaal, vindt u niet?

22-04-2010, 12:49

Citaat door aplat:
Steeds meer mensen raken overtuigd van het feit dat kindhuwelijken verboden moeten worden

...en dat computers handig zijn, kunnen lezen en schrijven normaal is, pijl en boog voor jacht of oorlog achterhaald is, kortom: dat het in 2010 geen goed idee is proberen net te doen als iemand die 1300 jaar geleden leefde. En dat regels en gewoonten van 1300 jaar geleden in het hier en nu gewoon niet passen.

Maar nog niet iedereen is zover....

22-04-2010, 12:57

Citaat door -Conner-:
Lul niet zo dom............alsof normaal meisjes van 12 wel willen huwen met een oude gore vent.


daarom zeg ik tochdat ze werd gedwongen! wel begrijpend lezen.

mensen denken dat Alles wat de profeet saws deed dat zij dat ook mogen doen., meskina 8 jaar.

22-04-2010, 12:58

Citaat door bombom:
...en dat computers handig zijn, kunnen lezen en schrijven normaal is, pijl en boog voor jacht of oorlog achterhaald is, kortom: dat het in 2010 geen goed idee is proberen net te doen als iemand die 1300 jaar geleden leefde. En dat regels en gewoonten van 1300 jaar geleden in het hier en nu gewoon niet passen.

Maar nog niet iedereen is zover....






22-04-2010, 13:01

Citaat door b_karima:
daarom zeg ik tochdat ze werd gedwongen! wel begrijpend lezen.

mensen denken dat Alles wat de profeet saws deed dat zij dat ook mogen doen., meskina 8 jaar.

Nou ja, alles...

Alleen wat uitkomt, he? Alle moslims die ik ken rijden auto, maar geen een eist ook met de kameel de snelweg op te mogen omdat Mohammed daar ook hun voorbeeld in is.

22-04-2010, 13:02

Citaat door bombom:
Nou ja, alles...

Alleen wat uitkomt, he? Alle moslims die ik ken rijden auto, maar geen een eist ook met de kameel de snelweg op te mogen omdat Mohammed daar ook hun voorbeeld in is.



het ging van kindhuwelijken naar kamelen.


22-04-2010, 13:43



Citaat door aplat:
Steeds meer mensen raken overtuigd van het feit dat kindhuwelijken verboden moeten worden



Ja en dat zal ook tijd worden!

22-04-2010, 13:45
ik ken een meisje van een 9 en die is verliefd op mij. wat moet ik doen?

22-04-2010, 13:46

Citaat door Ave_Shaitan:
ik ken een meisje van een 9 en die is verliefd op mij. wat moet ik doen?



Verderop is onzinhoekje, forumvervuiler!

Pagina's : [1] 2 3