Bekijk volle/desktop versie : Nodig uit naar Allaah met zekere kennis - Shaych Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan



22-04-2010, 01:43

Nodig uit naar Allaah met zekere kennis [/FONT][/SIZE]



[SIZE="2"][FONT="Century Gothic"]Geschreven door Shaych Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan

Dus de onwetende is niet geschikt om een uitnodiger te zijn. Allaah, de Meest Verhevene, zegt tegen Zijn Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem):

{Zeg (O Mohammed): “Dit is mijn weg, ik nodig uit naar Allaah met zekere kennis (basierah). Ik, en degenen die mij volgen (doen dat ook).} (Soeraah Yoesef 12:108)

Basierah is kennis. En het is zeker dat de uitnodiger tegenover diegenen komt te staan die geleerden van de dwaling zijn, diegenen die hem aan zullen vallen met twijfels en lege argumenten om de waarheid te weerleggen.

Allaah, de Meest Verhevene, zegt:

{En redetwist met hen op de juiste manier.} (Soeraah An-Nahl 16:125)

Verder zei de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) tegen Moe’aadh (radiallaahoe ta'alla 'anhoe):

“Jij gaat naar een volk van de Mensen van het Boek.”

Overgeleverd door Al-Boechaarie (nr. 7372) en Moslim (nr. 29) van ‘Abdoellaah bin ‘Abbaas.

Dus als de uitnodiger niet bewapend is met voldoende kennis, dan zal hij al in de eerste fase verslagen worden, en hij zal aan het begin van de weg gestopt worden.


Bron: De introductie van de shaych in het boek: Manhadjiel Anbieyaa fie Da’wattie illa Allaah, fiehiel-Hiekmah wal-‘Aql (blz.11) door Shaych Rabie’ bin Haadie al-Madkhalie