Bekijk volle/desktop versie : Met spoed tijdelijk onderdak gezocht!



Pagina's : [1] 2 3 4

21-04-2010, 17:49

Bismillaahir Rah’maanir Rah’eem
As-Salaamu ‘Alaykum Wa Rah’matullaahi Wa Barakaatuh


Moslimanetwerk zoekt met SPOED


TIJDELIJK ONDERDAK MÉT INSCHRIJFADRES
(bij voorkeur in Amsterdam)




Het is voor een zuster die voor haar jonge leeftijd al veel heeft meegemaakt. Op dit moment heeft zij behoefte aan contact met praktiserende zusters met een stabiel leven waaraan zij een voorbeeld kan nemen, inshaa-e Allaah.

Vandaar ook zoeken wij voor haar onderdak bij het liefst zusters die met elkaar samenwonen, of een alleenstaande moeder met oudere (praktiserende) dochters, opdat deze zuster begeleid kan worden en emotionele ondersteuning vindt binnen de moslimgemeenschap zelf inshaa-e Allaah. Maar ook zusters die alleen wonen worden gevraagd te reageren, inshaa-e Allaah.

Wij zijn ook bezig andere oplossingen te zoeken, zoals reguliere opvang, echter gaat de voorkeur, zoals begrijpelijk, uit naar een Islamitisch huishouden waarbij zij voorlopig terecht kan.


Wij zullen ondertussen (ook) bezig gaan met:

Ø Het regelen van een inkomen;

Ø Het oppakken van haar studie;

Ø Het regelen van haar schulden en administratie;

Ø Het zorgen voor emotionele begeleiding.


I.v.m. haar privacy willen wij niet te diep ingaan op haar privé-situatie. Indien je openstaat voor een kennismaking/gesprek, of je wil wat meer informatie. Dan kun je dit laten weten via hulpaanbod@moslimanetwerk.nl o.v.v. “Oproep tijdelijk onderdak”.

Wij hopen dat zusters deze oproep, omwille van Allaah, serieus zullen nemen en beseffen dat je hiermee een zuster die onze hulp hard nodig heeft, werkelijk helpt. Denk er alsjeblieft serieus over na en geef het op z’n minst een kans om kennis te maken eventueel.


--
Met vriendelijke groet -
Was-Salaamu 'Alaykum,

Stichting Moslimanetwerk
http://www.moslimanetwerk.nl
http://forum.moslimanetwerk.nl
http://moslimanetwerk.hyves.nl
_________________

21-04-2010, 17:51


Neem jij haar dan in huis.

21-04-2010, 18:00

Citaat door MoslimaNetwerk:

Bismillaahir Rah’maanir Rah’eem
As-Salaamu ‘Alaykum Wa Rah’matullaahi Wa Barakaatuh


Moslimanetwerk zoekt met SPOED


[B][SIZE="4"]TIJDELIJK ONDERDAK MÉT INSCHRIJFADRES[/SIZE][/SIZE][/B]
(bij voorkeur in Amsterdam)




Het is voor een zuster die voor haar jonge leeftijd al veel heeft meegemaakt. Op dit moment heeft zij behoefte aan contact met praktiserende zusters met een stabiel leven waaraan zij een voorbeeld kan nemen, inshaa-e Allaah.

Vandaar ook zoeken wij voor haar onderdak bij het liefst zusters die met elkaar samenwonen, of een alleenstaande moeder met oudere (praktiserende) dochters, opdat deze zuster begeleid kan worden en emotionele ondersteuning vindt binnen de moslimgemeenschap zelf inshaa-e Allaah. Maar ook zusters die alleen wonen worden gevraagd te reageren, inshaa-e Allaah.

Wij zijn ook bezig andere oplossingen te zoeken, zoals reguliere opvang, echter gaat de voorkeur, zoals begrijpelijk, uit naar een Islamitisch huishouden waarbij zij voorlopig terecht kan.


Wij zullen ondertussen (ook) bezig gaan met:

Ø Het regelen van een inkomen;

Ø Het oppakken van haar studie;

Ø [SIZE="5"]Het regelen van haar schulden en administratie;

Ø Het zorgen voor emotionele begeleiding.


I.v.m. haar privacy willen wij niet te diep ingaan op haar privé-situatie. Indien je openstaat voor een kennismaking/gesprek, of je wil wat meer informatie. Dan kun je dit laten weten via hulpaanbod@moslimanetwerk.nl o.v.v. “Oproep tijdelijk onderdak”.

Wij hopen dat zusters deze oproep, omwille van Allaah, serieus zullen nemen en beseffen dat je hiermee een zuster die onze hulp hard nodig heeft, werkelijk helpt. Denk er alsjeblieft serieus over na en geef het op z’n minst een kans om kennis te maken eventueel.


--
Met vriendelijke groet -
Was-Salaamu 'Alaykum,

Stichting Moslimanetwerk
http://www.moslimanetwerk.nl
http://forum.moslimanetwerk.nl
http://moslimanetwerk.hyves.nl
_________________



Pas daarmee op, straks mag de hoofdbewoonster ook mee gaan betalen in de schulden.

21-04-2010, 18:02

Citaat door BoraSita:
Neem jij haar dan in huis.




21-04-2010, 18:06


Hoe oud is ze?

21-04-2010, 18:09

Citaat door Chaimav:
Pas daarmee op, straks mag de hoofdbewoonster ook mee gaan betalen in de schulden.


Wil net zeggen! Schulden en wil zich ook nog eens inschrijven. Straks doe je Lkheer en zit je met de gebakken peren. Ik weet zeker dat er genoeg dames zijn die haar zouden willen helpen en haar tijdelijk in huis zouden willen nemen maar de inschrijving vormt een probleem.

Waarom zoek je niet gewoon tijdelijk onderdak voor haar en als ze haar administratieve zaken op orde heeft en een woning heeft kunnen vinden dan kan ze zo verhuizen.

21-04-2010, 18:12
Trouwens, hoe gaan jullie haar inkomen regelen?

laat me raden, een inzamelactie op M.nl

ppfftttt, als ze zich in de schulden kan werken dan moet ze zich maar

letterlijk en figuurlijk UIT die schulden werken.

21-04-2010, 18:14

Citaat door benverliefd:
Wil net zeggen! Schulden en wil zich ook nog eens inschrijven. Straks doe je Lkheer en zit je met de gebakken peren. Ik weet zeker dat er genoeg dames zijn die haar zouden willen helpen en haar tijdelijk in huis zouden willen nemen maar de inschrijving vormt een probleem.

Waarom zoek je niet gewoon tijdelijk onderdak voor haar en als ze haar administratieve zaken op orde heeft en een woning heeft kunnen vinden dan kan ze zo verhuizen.



juist!

Je bent verplicht elkheir te doen voor je naasten, maar buitenstaanders in je huis nemen, en dan ook nog met zo'n bagage? hell no.
Niemand is te vertrouwen op de dag van vandaag.

21-04-2010, 19:06
de bitches zijn weer actief, ik zou nog liever op straat leven (wat nooit zal gebeuren inschaallah) dan bij sommige krengen hier.

21-04-2010, 19:18

Citaat door BoraSita:
Neem jij haar dan in huis.


Sorry dat was grappig

21-04-2010, 19:19

Citaat door orientelqueen:
de bitches zijn weer actief, ik zou nog liever op straat leven (wat nooit zal gebeuren inschaallah) dan bij sommige krengen hier.


Bied je aan zou ik zeggen

24-04-2010, 11:31
Bismillaah
As-Salaamu 'Alaykum Wa Rah'matullaah,

Aan degenen onder ons met achterdocht en het niet uit WILLEN gaan van het goede, daar niet eens de kans aan willen geven, moge Allaah jullie en ons leiden naar hetgeen enkel en alleen Hem tevreden maakt.

Zoals in het bericht staat kan men zich met vragen wenden tot het emailadres. Maar ik kan me zo voorstellen dat er enkelen onder ons zijn die het prettig vinden hun gal te spuwen in het openbaar, wa inshaa-e Allaah khayr.

De opmerking: Neem jij haar dan in huis. Is die serieus bedoeld? Wil er eigenlijk niet eens op in gaan, maar om twijfel bij anderen weg te halen: Zou ik niet getrouwd zijn, dan zou ik dat zeker hebben gedaan, met de wil en toestemming van Allaah en Allaah is daarbij mijn Getuige. En vanwege de emotionele steun, vragen wij dan bij voorkeur ook niet voor niets naar het liefst min. 2 zusters die met elkaar samenwonen.

Wat betreft het in huis nemen van iemand met schulden. Ik weet niet of je enigszins zelf bekend bent met de juridische procedures, maar het is een groot misverstand te denken dat als jij iemand in huis neemt die schulden heeft, al lopen deze al bij een deurwaarder, dat jijzelf dan gelijk de pineut bent. Integendeel, hier kunnen hele goede afspraken over worden gemaakt en er bestaat ook nog zoiets als 'briefadres', waarbij je de zuster dan 3 maanden de tijd zou geven om haar zaken sowieso op orde te brengen. En al zou iemand zich bij jou inschrijven, dan nóg zal een deurwaarder je niet 1,2,3 iets kunnen maken. Daarnaast gaat er ook nog es een hele tijd over zo'n procedure heen. Al met al, het gaat erom dat dit meisje een kans wordt geboden. Tegen de tijd dat iemand het, bij wijze van, zelf niet zou vertrouwen kan iemand altijd nog uitgeschreven worden en een eventuele deurwaarder daarvan op de hoogte worden gebracht. Maar goed, dit is in het ergste scenario. We zullen er vanzelfsprekend alles aan doen wat binnen onze macht ligt om het niet eens zover te laten komen. Absurd eigenlijk dat ik dit nog moet schrijven hier. Maar khayr, ik heb inmiddels geleerd dat openheid van zaken hét verschil kan maken. Walh'amdulillaah.

Wat betreft dat op orde brengen van alles, dat is dus juist het hele probleem. Het is een kip en het ei-verhaal; zonder adres geen inkomen, en zonder inkomen geen adres/mogelijkheid om je schulden weg te werken. Ze zal dus ergens moeten beginnen!

Nu is er natuurlijk de mogelijkheid voor haar om in een crisisopvang te verblijven, of andere opvangtehuizen (jongens en meisjes samen), tussen ex-verslaafden, meiden met nog zwaardere problemen, etc. Is dit wat we onze zuster moeten gunnen? Moge Allaah ons behoeden om in hetzelfde te vervallen!

Tenslotte, een aantal uitspraken van degene die wij als voorbeeld horen te nemen, sallallaahu 'alayhi wa sallam:

"Benijd elkaar niet. Bied niet tegen elkaar op. Haat elkaar niet. Wend jullie niet af van elkaar. Verkoop niet ten laste van elkaar. En wees broeders, o dienaren van Allaah. De moslim is de broeder van een andere moslim. Hij doet hem geen onrecht aan, laat hem niet in de steek, liegt hem, niet voor en veracht hem niet. Godsvrucht beindt zicht hier - hij wees tot drie keer toe naar zijn borst. Het is erg genoeg voor iemand om zijn moslimbroeder te verachten. Alles van een moslim is onschendbaar voor een andere moslim: zijn bloed, zijn bezittingen en zijn eer." (Muslim)

"Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allaah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allaah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie (de fouten van) een moslim bedekt, Allaah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allaah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt ... " (Muslim)

En de bekende h'adeeth sah'eeh':

"Niemand van jullie gelooft (volledig) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Bukhaari en Muslim)

Dus onderzoek je intentie en vraag jezelf af of jij daadwerkelijk datgene voor jouw zuster wenst wat je voor jezelf wenst. En zoja, hoe je dit dan kunt uiten, door bijvoorbeeld op z'n minst du'aa-e te doen en achterdocht achterwege te laten. Vraag jezelf wie jij dan wel niet bent in de ogen van Allaah. Kan het niet zo zijn dat dit een dienares is van Allaah die door Hem wordt beproefd omdat Hij veel van haar houdt en dat dit een test voor ons zal zijn hoe wij hiermee om zullen gaan? Wa Allaahul Musta'aan.

Nogmaals, bij oprechte interesse en vragen kun je mailen naar het emailadres dat staat genoemd in de oproep inshaa-e Allaah.

Subh'aanaka Allaahumma wa bih'amdika, ashhadu an laa ilaaha illa Ant, astaghfiruuka wa atuubu ilayk.

Oumaima Umm Youssef namens Stichting Moslimanetwerk

24-04-2010, 11:39



Citaat door Chaimav:
Trouwens, hoe gaan jullie haar inkomen regelen?

laat me raden, een inzamelactie op M.nl

ppfftttt, als ze zich in de schulden kan werken dan moet ze zich maar

letterlijk en figuurlijk UIT die schulden werken.


Bismillaah

Is er iets wat je kwijt wil zuster? Zit het je dwars dat wij zo nu en dan eens een inzameling doen wanneer dit nodig is? Mocht het nodig zijn, ook voor deze zuster, ja, dan zul je ongetwijfeld een oproep voorbij zien komen. Maar vooralsnog is ons motto, eerst zélf alle handen uit de zakken en de armen uit de mouwen en bezien wat iemand zélf kan doen.

Bij on- en/of overmacht is het bij ons idd zo dat wij voor sommige zusters, die onder onze doelgroep vallen, inzamelen walh'amdulillaah.

We zagen uiteraard zelf liever ook dat dit niet nodig was. Maar helaas vandaag de dag is de toestand van de Ummah zo triest, dat je de komende jaren (vermoed ik) nog wel heel wat inzamelingsacties voorbij zal zien komen (dan heb ik het niet over ons overigens). En die toestand waarin wij dan verkeren, ik weet niet, ik heb zo'n vermoeden dat dat dus ook een beetje begint bij de houding die ik hier ervaar op het forum. Makkelijke praat en vooral niet je best doen om uit te vissen hoe de wérkelijke situatie is, zodat je misschien op een andere manier je steentje kunt bijdragen.

Walh'amdulillaah, Allaah is Alziend en Alhorend en Hij weet wat het beste voor ons is.

24-04-2010, 12:04
Sub7anaAllaah, wat een trieste opmerkingen zeg. Ga je in een hoekje schamen en vergeving vragen voor jullie slechte vermoedens, bah! En jullie beweren in Allaah en de laaste dag te geloven? Laa 7awlaa wala quwata illa billaah.

Ik hoop echt voor jullie dat het jezelf nooit overkomt en als het jullie overkomt, dat iemand wél bereid is om jullie te helpen en in huis te nemen.

Echt triest dit en dit moet één Ummah voorstellen?! Als je je vingers niet in bedwang kunt houden, klik het schermpje even weg en kom tot bezinnen in 10 seconden, want dit soort reacties zijn alles behalve islamitisch.

@MoslimaNetwerk: Doe je ding, zet zulke mensen in je negeerlijst, hoef je je ook niet te storen aan dit soort walgelijke reacties.

Moge Allaah deze zuster een goed verblijf schenken en haar problemen doen wegnemen, Ameen.

24-04-2010, 12:12
jullie kunnen al het eea regelen wat betreft inkomsten
bijvoorbeeld door gebruik te maken van de daklozen regeling en zo een uitkering aan te vragen, de dame in kwestie kan via een instantie een postadres krijgen

de hoogte van de uitkering is weliswaar niet gelijk aan die van iemand met een inschrijfadres, echter iets is nog altijd beter dan niets en een begin is dan gemaakt

de zorgen die geuit zijn mbt de schulden en inschrijving op een adres zijn overigens niet uit de lucht gegrepen, in het verleden is gewoon gebleken dat mensen hiervan de dupe zijn geworden
dit wil uiteraard niet zeggen dat we er vanuit moeten gaan dat zoiets in dit geval ook zal gebeuren, echter wellicht is een optie van een postadres in combinatie met verblijf bij iemand die welwillend is het overwegen waard

iig heel veel sterkte voor deze dame en incha Allah zal alles goed komen voor haar

Pagina's : [1] 2 3 4