Bekijk volle/desktop versie : een ongelovige lulde mij uit.. zie gesprek...



21-04-2010, 12:42

Citaat:
we hadden het een beetje over cultuur etc etc.. van de hak op de tak kwamen we bij religie uit?

het gesprek...

hij: "ik geloof niet in god... en als hij bestaat... dan is hij een klootzak... als ik kijk naar wat er allemaal gaande is op de wereld"

Ik: God die is daar niet verantwoordelijk voor, dat is shaytan... als men in hem (god) zou geloven, dan zouden ditsoort dingen niet plaats vinden... sterker nog... als iedereen aan zijn eigen geloof zou houden... christendom, jodendom en islam, dan zou het prima werken, er is immers geen enkel geloof die deze slechte dingen accepteren nog goedkeurt.

Hij: toch blijf ik geloven dat hij niet bestaat.

Ik: dat is je goedrecht, maar waarom?

Hij: nou kijk.... jij bent moslim toch?

Ik: Ja?

Hij: je gelooft dus in alla (Allah subhana wa taála)

Ik: Ja, elhamdoulileh

Hij: Kan alla (Allah zubhana wa taála) alles?

Ik: alles!!....

Hij: weet je dat zeker?

Ik: ik durf daar mijn leven voor te geven.

Hij: kan hij een steen maken, die hij zelf niet kan optillen?

ik: .......
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Misschien wel handig om te weten, misschien kan ik hem een vonkje geven.

21-04-2010, 12:44


Het is gewoon een woordspelletje dat niets bewijst hoor.

21-04-2010, 12:48
Allah zegt: dat hij overal in staat is, en de vraag klopt niet, is geen logica,
want je moet kijken wat de eigenschappen zijn van een schepper en een schepper kan niet scheppen totdat hij de mogelijkheid bezit om te scheppen en de schepsel kan niet superieurder zijn aan de schepper

http://www.youtube.com/watch?v=eb4HkOSk6Pk

21-04-2010, 12:52

Citaat door hoofdzaak:
Allah zegt: dat hij overal in staat is, en de vraag klopt niet, is geen logica,
want je moet kijken wat de eigenschappen zijn van een schepper en een schepper kan niet scheppen totdat hij de mogelijkheid bezit om te scheppen en de schepsel kan niet superieurder zijn aan de schepper

http://www.youtube.com/watch?v=eb4HkOSk6Pk


daar gaat het niet om, hij stelde me een vraag... en als ik eerlijk ben vind ik het een hele goede vraag ook..

is allah subhana wa taála in staat om eem object zo groot te maken dat zelfs hij deze niet kan optillen?


Citaat door Chimpansee:
Het is gewoon een woordspelletje dat niets bewijst hoor.


waar slaat dat op, het is een discussie, dan kom je met zulke vragen.

21-04-2010, 13:01


Ja allaah soubhana wata'ala is in
staat om een steen te kunnen maken
die Hij, de barmartige alsnog
wel kan optillen..

Twijfel daar niet aan, allah is in staat om alles te kunnen doen & verrichten. Twijfel daar niet aan

Hoewa 3afoeroen Rahiem!

21-04-2010, 13:04
Ik wet hier ook geen antwoord op, maar het is toch wel logisch (in mijn oren dan) dat Degene die de hemelen en de aarde, en alles wat er om heen zit, heeft geschapen, dat ook kan?

Een rare vraag, echt nooit van gehoord.
Maar twijfel niet, laat jouw imaan niet door deze kaafir dalen!

21-04-2010, 13:06
luister meneertje de moslim

de vraag klopt niet!!

lees mijn reactie goed!!

Allah kan alles schapen waarom?
omdat hij machtig is toch?
ok dus als hij een steen schaapt kan hij die ook tillen, want een steen was niks en daar is ie iets, dus de vraag klopt niet
of je zegt kan Allah schapen? dan zeg ik ja!
en daarna zeg je jkan Allah die tillen?
dan zeg ik ja?

maar jij vraagt kan een goede zwemmer verdrinken?
en dan hebben het in dit gevcal nog over een schepsel, laat staan de Schepper!!

dus of jij bent een Atheist die zich voordoet als moslim om twijfels te zaaien of je bent een zwakke moslim die twijfels heeft en zijn heer onderschat!!

dus als jij al in je hoofd hebt dat er geen antwoord is(omdat jij niet gelooft in een almachtige heerser) dan zal je nooit een antwoord vinden

begrijp je?

moge Allah de plannen van de plannensmeders op hen zelf laten vallen!




21-04-2010, 13:18
een zware steen hoeft niet zwaar te zijn om te tillen!!

waar zal Allah de steen schapen?

Op aarde zal hij zwaar zijn maar in de ruimte is ie licht en mischien is er een planeet waar die een veertje zal zijn
dus hij klopt voor geen meter!

21-04-2010, 13:18

Citaat:
Wa yamkouroena wa yamkouroe Allaah, wa Allaahu ghayru l'maakirien.
.

21-04-2010, 13:25
A third example: One day one of the disbelievers asked me: Can your Lord create a rock that is so huge that He would be unable to move it? And he added in a sarcastic manner: If you say, yes He can, you will have stated that your Lord is unable to move the rock, and this indicates that He is not a god, but if you tell me, No, He cannot, you will have admitted that He is not able to do all things, therefore He is not a god.

I answered this disbeliever simply: Yes, it is not part of the power of Allaah that He is able to create a rock that He is unable to move, because everything that Allaah creates He is able to move, but the fact that it is impossible for the power of Allaah to be connected to the creation of this supposed rock does not indicate that He is lacking in power. Rather – on the contrary – it is indicative of His complete power, because this question of yours is like asking: Can Allaah be unable to do something that may be rationally possible? No doubt, if we say no, this does not mean that the power of Allaah is limited, rather it is an affirmation of the completeness of His power, because not being incapable means having power. If we say that Allaah cannot be unaware of or forget anything, saying that does not mean that He is incapable or is lacking, rather it is an affirmation of His perfection and complete power and knowledge.

The Four Gospels and the Epistles of Paul and John deny the divinity of Christ as it is denied by the Qur’aan, by Sa’d Rustam.

And Allaah knows best.
__________________

21-04-2010, 13:27

Citaat door hoofdzaak:
een zware steen hoeft niet zwaar te zijn om te tillen!!

waar zal Allah de steen schapen?

Op aarde zal hij zwaar zijn maar in de ruimte is ie licht en mischien is er een planeet waar die een veertje zal zijn
dus hij klopt voor geen meter!


21-04-2010, 13:35
God staat voor mij boven alle materie en boven elk menselijke voorstellingsvermogen dus ik vind het een non-vraag.

Ook die zogenaamde "waarom"-vragen die altijd aan Gelovigen (in welke richting dan ook) gevraagd worden:

- waarom is er dan zoveel ellende en slechtheid in de wereld
- waarom zijn er dan natuurrampen
- waarom zijn er zoveel godsdiensten en richtingen die elkaar het leven zuur maken
- waarom zijn er oorlogen
- waarom is er armoede
- waarom is er ziekte

enz.

Allemaal irrelevante vragen over God, menselijke issues vanuit het menselijke verstand
Een Gelovige weet dat God altijd groter is dan alle wetmatigheden als tijd ruimte, zwaartekracht en groter is dan het menselijk verstand zou kunnen bevatten en dat is voor hem/haar genoeg.

Het zijn niet-Gelovigen die denken alles in de materie te kunnen vinden en het Godsbesef van de Gelovige in het materiele te kunnen vatten, maar ze vinden er niks op dat gebied.

Ook al denken ze dat ze prachtige ontdekkingen doen met hun menselijke verstand, God zullen ze nooit op die manier kunnen vatten.

21-04-2010, 14:13



Citaat door maryam_elh:
Ik wet hier ook geen antwoord op, maar het is toch wel logisch (in mijn oren dan) dat Degene die de hemelen en de aarde, en alles wat er om heen zit, heeft geschapen, dat ook kan?

Een rare vraag, echt nooit van gehoord.
Maar twijfel niet, laat jouw imaan niet door deze kaafir dalen!


Ik heb die vraag wel eerder op dit forum gezien, maar ik heb nooit gehoord dat een ingelovige die echt stelde, of verdedigde dat die vraag niet raar is.

Zo ken ik er ook nog een paar:

"Kan de Schepper het woord "tafel" correct spellen met vier letters?"
"Kan de Schepper een pinguin scheppen, die tegelijkertijd de Eiffeltoren is?"

Zie voor meer hierover http://en.wikipedia.org/wiki/Omnipotence_paradox

21-04-2010, 14:19

Citaat door Elberfeld:


Zie voor meer hierover http://en.wikipedia.org/wiki/Omnipotence_paradox


interessante link
ga ik eens een andere keer op mijn gemak bekijken