Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid GEZONDE tussendoortjes...



20-04-2010, 21:30
Zal misschien wel tig x eerder zijn gevraagd,mar anywaysss;

Weten jullie nog meer gezonde tussendoortjes?Ik kom niet verder dan liga evergreen,mueslireep(zit alsnog veel calorieen in vind ik)fruit,rijstwafels,ontbijtkoek...wat is nog meer verantwoord??

Kortom ik wil meer variatie in mn tussendoortjes;dit verveelt zo snel en kans is groot dat ik dan iets ongezonds neem.

Barst maar los allemaal

21-04-2010, 00:38


■Een plak ontbijtkoek.
■Een mueslireep.
■Een evergreen of een sultana.
■Een eierkoek.
■Een mueslibol of een krentenbol.
■Vers fruit zoals een appel, banaan, druiven, aardbeien, peer, kiwi, ananas, mandarijn etc.
■Diverse soorten groente zoals, komkommer, kerstomaatjes, mini wortelen, radijsjes etc.
■Een bruine boterham met halvarine en mager beleg, zoals kaas 30+, kipfilet, rookvlees, jam, stroop.
■3 (volkoren)biscuitjes.
■2 rijstwafels.
■Een glas melk of karnemelk.

21-04-2010, 09:51
Heb iets lekkers ontdekt vorige week. Zag het in de allerhande staan.

Men neme 1 volkorencracker of craccotto en daarop smeer je een dun laagje mayo met yoghurt of halfvolle mayo. Dan pak je 1 surimistick en de haal je uit elkaar en leg je op de cracker. Heel lekker..

Verder heb je ook die opkikkers, van die soepjes met weinig kcal.

21-04-2010, 13:00
ik wou zeggen cracotte maar je hebt t al ontdekt

21-04-2010, 21:43


een croissantje
een patatje met ketchup
een appelkruimel taart

21-04-2010, 21:53

Citaat door Rammetje:
Zal misschien wel tig x eerder zijn gevraagd,mar anywaysss;

Weten jullie nog meer gezonde tussendoortjes?Ik kom niet verder dan liga evergreen,mueslireep(zit alsnog veel calorieen in vind ik)fruit,rijstwafels,ontbijtkoek...wat is nog meer verantwoord??

Kortom ik wil meer variatie in mn tussendoortjes;dit verveelt zo snel en kans is groot dat ik dan iets ongezonds neem.

Barst maar los allemaal


Die zijn alsnog niet gezond, maar wel ''verantwoord'' zo word je misleid. HEt enige wat echt gezond is, is wat puur natuur is, zoals fruit, peulvruchten en noten. Ik raad je aan om dadels te eten, vooral die dikke medjoul dadels. Zie zijn lekker en bevatten alle stoffen die je nodig hebt.

Mja dat zeg ik die net een merci'tje met pralinesmaak naar binnen werkt