Bekijk volle/desktop versie : NAVO wil kernwapens behouden



20-04-2010, 10:43
Een geloofwaardige afschrikking door kernwapens moet deel uitmaken van het NAVO-beleid, vindt secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen van de NAVO.

De NAVO-topman liep daarmee vooruit op een bespreking donderdag en vrijdag van de ministers van Buitenlandse Zaken in de Estse hoofdstad Tallinn. Die praten over een brief van Nederland en vier andere landen met het verzoek om werk te gaan maken van de ontmanteling van kernwapens.

"We moeten uitgaan van de werkelijke wereld. En dat is dat een aantal landen kernwapens heeft en dat enkele andere landen die willen verwerven", zei Rasmussen vandaag in zijn maandelijkse persconferentie. (anp/sps)

Bron

20-04-2010, 11:36


De wereld klopt voor geen meter. 1 land mag het hebben, de ander land niet, maar samen willen ze het behouden terwijl er ook net wat getekend is dat ze kernwapens willen verminderen en misschien zelfs ook vernietigen.

Het is hypocriet. Amerika is slim, iets tekenen zodat alle landen hun kernwapens vernietigen, zodat zij stiekem nog wat hebben opgeslagen.

Trap er nooit in.

20-04-2010, 11:46
Daarom mag de navo van mij oprotten

20-04-2010, 12:00

Citaat door TYGER:
De wereld klopt voor geen meter. 1 land mag het hebben, de ander land niet, maar samen willen ze het behouden terwijl er ook net wat getekend is dat ze kernwapens willen verminderen en misschien zelfs ook vernietigen.

Het is hypocriet. Amerika is slim, iets tekenen zodat alle landen hun kernwapens vernietigen, zodat zij stiekem nog wat hebben opgeslagen.

Trap er nooit in.
Mag ik uit je OT concluderen dat je in Augustus op vakantie gaat naar Amerika? Dat mag ik toch niet hopen. Dat zou pas hypocriet zijn.

20-04-2010, 12:30



Citaat door Immanuel:
Mag ik uit je OT concluderen dat je in Augustus op vakantie gaat naar Amerika? Dat mag ik toch niet hopen. Dat zou pas hypocriet zijn.


Hoezo is dat hypocriet?

20-04-2010, 12:33
Hoe meer landen over kernwapens gaan beschikken, hoe groter de kans dat er een gebruikt gaat worden. De machten die nu zulke wapens hebben zijn over het algemeen stabiel: VS, Rusland, China, Engeland, Frankrijk, Israel, India. Pakistan, hoewel minder stabiel, zal ook wel geen gekken dingen doen.