Bekijk volle/desktop versie : de makkelijkste manier



19-04-2010, 19:33
het lijkt misschien iets kleins, maar de hasanaat die je ervoor krijgt zijn ontelbaar, dus probeer het zo veel mogelijk te zeggen:


Zal ik jullie vertellen welke de beste van jullie daden is, welke de zuiverste is in de achting van jullie Koning, de daden die het hoogst en nobelst van jullie daden zijn en die beter voor jullie zijn dan het uitgeven van goud en zilver en die beter voor jullie zijn dan dat als jullie jullie vijanden zouden bevechten en hun nekken eraf zouden slaan en zij die van jullie zouden afslaan (dit betekent hen ontmoeten in Djihaad). De metgezellen zeiden: "0, boodschapper van Allah. vertel het ons. " De profeet zei:"Het is de Herinnering aan Allah, de Hoogste." (at- Tirmidhie)

we kennen allemaal de bekende 33 keer zeggen van Allahu akbar, sub7anaLaah en Alhamdulilaah,

daarom heb k een simpele manier van tellen voor jullie, die k ook onlangs heb geleerd terwijl k het eerder heel anders deed en daardoor vaak in de war raakte en de tel kwijt raakte, en waarschijnlijk zijn er heel wat mensen die het ook op deze makkelijke manier tellen maar voor hen die niet precies weten hoe te tellen:

je begint met je wijsvinger die de punt van je duim aanraakt, das 1, daarna ga je naar het volgende streepje en das twee, zo werk je dat af totdat je weer bij de punt van je duim bent, op dat moment druk je twee keer achter elkaar je duim en wijsvingers tegen elkaar, (je moet het zien alsof je wijsvingers je duim aantikt en telt en dat telt voor 1 keer en daarna dat je duim je vingers aantikt en dat is de tweede keer) en dan tel je door met je duim, steeds omhoog en omlaag totdat je bij het puntje van je pink bij 33 bent.

k heb een kleine voorbeeldje voor jullie gemaakt zodat het wat duidelijker is




als je klaar bent, rond het dan af naar 100 keer door een keer ''Laa ilaha illa Laah wa7dahu laa sharieka lah, laHoel moelk wa laHoel 7amd wa huwa 3ala kulli shajin qadier'' te zeggen en te hopen dat we dan door Allah als een van de mufaradun worden beschouwd

dus gooi weg die tasbieh en maak gebruik van deze ezelsbruggetje die je van Allah helemaal gratis hebt gehad: je gewrichten in je hand

19-04-2010, 19:39



Citaat door oemlidlbrood:


dus gooi weg die tasbieh en maak gebruik van deze ezelsbruggetje die je van Allah helemaal gratis hebt gehad: je gewrichten in je hand


Het feit dat je dit schemaatje nu al voor de tweede keer corrigeert omdat de vorige twee telfouten bevatte, bewijst het feit dat op een hand tellen voor sommige toch voor verwarring kan zorgen, en een tasbih dan degelijk wel een goede oplossing bied als geheugensteuntje.

19-04-2010, 20:04
Allah de Almachtige heeft gezegd: ''Gedenkt Mij daarom, dan zal Ik jullie gedenken en weest Mij dankbaar en weest Mij niet ondankbaar.''

En Hij zei: "O jullie die geloven, gedenkt Allah veelvuldig"

En Hij zei: "En de mannen die Allah veelvuldig gedenken en de vrouwen die gedenken: Allah heeft voor hen vergeving bereid en een geweldige beloning."

En Hij zei: "En noem (de Namen van) Uw Heer in jezelf met nederigheid en vrees, en zonder luidruchtigheid van woorden, in de ochtend en in de avond en behoor niet tot de achtelozen."


en dan te bedenken dat dit door sommige van ons heel weinig word gedaan terwijl dit een van de makkelijkste manieren is om je hasanaat ontelbare keren te vermeerderen,

19-04-2010, 20:06

Citaat door oemlidlbrood:
het lijkt misschien iets kleins, maar de hasanaat die je ervoor krijgt zijn ontelbaar, dus probeer het zo veel mogelijk te zeggen:


Zal ik jullie vertellen welke de beste van jullie daden is, welke de zuiverste is in de achting van jullie Koning, de daden die het hoogst en nobelst van jullie daden zijn en die beter voor jullie zijn dan het uitgeven van goud en zilver en die beter voor jullie zijn dan dat als jullie jullie vijanden zouden bevechten en hun nekken eraf zouden slaan en zij die van jullie zouden afslaan (dit betekent hen ontmoeten in Djihaad). De metgezellen zeiden: "0, boodschapper van Allah. vertel het ons. " De profeet zei:"Het is de Herinnering aan Allah, de Hoogste." (at- Tirmidhie)

we kennen allemaal de bekende 33 keer zeggen van Allahu akbar, sub7anaLaah en Alhamdulilaah,

daarom heb k een simpele manier van tellen voor jullie, die k ook onlangs heb geleerd terwijl k het eerder heel anders deed en daardoor vaak in de war raakte en de tel kwijt raakte, en waarschijnlijk zijn er heel wat mensen die het ook op deze makkelijke manier tellen maar voor hen die niet precies weten hoe te tellen:

je begint met je wijsvinger die de punt van je duim aanraakt, das 1, daarna ga je naar het volgende streepje en das twee, zo werk je dat af totdat je weer bij de punt van je duim bent, op dat moment druk je twee keer achter elkaar je duim en wijsvingers tegen elkaar, (je moet het zien alsof je wijsvingers je duim aantikt en telt en dat telt voor 1 keer en daarna dat je duim je vingers aantikt en dat is de tweede keer) en dan tel je door met je duim, steeds omhoog en omlaag totdat je bij het puntje van je pink bij 33 bent.

k heb een kleine voorbeeldje voor jullie gemaakt zodat het wat duidelijker is




als je klaar bent, rond het dan af naar 100 keer door een keer ''Laa ilaha illa Laah wa7dahu laa sharieka lah, laHoel moelk wa laHoel 7amd wa huwa 3ala kulli shajin qadier'' te zeggen en te hopen dat we dan door Allah als een van de mufaradun worden beschouwd

dus gooi weg die tasbieh en maak gebruik van deze ezelsbruggetje die je van Allah helemaal gratis hebt gehad: je gewrichten in je hand

en die mensen die niet kunnen tellen hebben toch tesbeeh nodig?

19-04-2010, 20:09



Citaat door Dolfiqar:
en die mensen die niet kunnen tellen hebben toch tesbeeh nodig?


er staat toch nergens dat je moet tellen, alleen met je duim je vingers aantikken daarvoor hoef je niet te tellen

19-04-2010, 20:51

Citaat door oemlidlbrood:
er staat toch nergens dat je moet tellen, alleen met je duim je vingers aantikken daarvoor hoef je niet te tellen

je moet toch 33 keer of 99 keer tesbeeh doen als je alleen maar blijft aantikken dan weet je niet heveel keer je getikt hebt?

19-04-2010, 21:01

Citaat door Dolfiqar:
je moet toch 33 keer of 99 keer tesbeeh doen als je alleen maar blijft aantikken dan weet je niet heveel keer je getikt hebt?


daar gaat deze topic toch ook over kind,

goed lezen en kijken

19-04-2010, 21:01
Ik had gehoord dat tellen met je hand beter is en voo nour zorgen in je qabr later

19-04-2010, 21:03

Citaat door Dolfiqar:
je moet toch 33 keer of 99 keer tesbeeh doen als je alleen maar blijft aantikken dan weet je niet heveel keer je getikt hebt?


Heb je ooit Allah gedenkt dan?

20-04-2010, 17:49

Citaat door dromen_:
Heb je ooit Allah gedenkt dan?

wat denk jij zelf dan?

20-04-2010, 17:52

Citaat door oemlidlbrood:
daar gaat deze topic toch ook over kind,

goed lezen en kijken

ik zie dat jij zei weg met die tesbee7 volgens jou is het bid3a als ik het goed heb begrijpen.

20-04-2010, 20:35
ik probeer hiermee zeg maar te tonen dat je het ook met je hand ken doen en je helemaal geen tasbie7 nodig hebt stelletje ondankbaren xx..#@!!

01-12-2010, 15:03


pas geleden vroeg iemand ook hoe je dit het beste kon doen, en daarom up k deze topic voor de mensen die het nie weten

^