Bekijk volle/desktop versie : Op bezoek bij de.... Schoonouders



Pagina's : [1] 2

19-04-2010, 15:37
-














Dag damens (en heren),


Ik heb een vraagje, ik ga morgen voor het eerst naar mijn schoonouders op bezoek ben net getrouwd en wil indruk maken met een overheerlijke superlekkere cake.
Kom maar op en drop je lekkerste cake recept!

Alvast heel erg bedankt!


Groetjessssss

19-04-2010, 16:04


Walnootcake

Benodigdheden:
1 glas olie
1 glas suiker
1 glas lauwe melk
1 glas grof gemalen walnoten
2 glazen meel
2 bakpoeder
1 vanillesuiker
6 eieren

Bereiding:
Alles behalve de meel en bakpoeder door elkaar mixen. Voeg voorzichtig het meel en bakpoeder toe. En als laatste de grof gemalen walnoten.

Spray een rond bakblik met bakspray en bestuif het een beetje met meel. Doe hierin de cake beslag en bak het in een voorverwarmde oven in 45 á 60 minuten op een lage stand.

Je kunt er grof gemalen walnoten op strooien. Of in stukjes snijden en besmeren met een beetje honing en een hele walnoot erop.

19-04-2010, 16:05
je kunt ook cacao in het beslag doen.

19-04-2010, 16:05
kijk op de topic van Sabria ze heeft ook heerlijk recepten van cake
wens je veel suses veder meid!!!!

19-04-2010, 16:07


en de mijne dan??

19-04-2010, 16:11
chocolade cake

5 eieren 6 mag ook (de eieren en suiker eerst goed kloppen tot het bijna wit word)
1 glas suiker
1 glas olie
1glas melk (voor alles hetzelfde glas gebruiken, je kan theeglas met oortje gebruiken)
1 vanille suiker
anderhalf zakje bakpoeder
2 a 3 eetlepels cacao (doe het altijd op gevoel, hangt er ook vanaf hoe donker je em wil hebben.
bloem doe ik ook op gevoel, wel zeven samen met de bakpoeder !

als je alle natte ingridienten inc cacao en suiker/vanille suiker hebt gemengd, dat een beetje van de mengsel in een glas schenken en apart zetten, dan pas de bloem en bakpoeder derbij.

daarna de cake gaar bakken op 170 graden.
als de cake in de oven staat kan je intussen caramel maken, of je koopt gewoon zo'n pot babogeen caramel (is eigenlijk voor op brood, maar heel goed bruikbaar voor cake)
je snijd de cake doormidden, smeert de caramel uit, plaatst de bovenste stuk weer derop en giet daar de mengsel over die je apart had gezet.

wat ik dan altijd doe is in vierkantje snijden en in muffinformpjes zetten.
lijken net kleine gebakjes dan.

20-04-2010, 11:32

Citaat door nad0r:
Walnootcake

Benodigdheden:
1 glas olie
1 glas suiker
1 glas lauwe melk
1 glas grof gemalen walnoten
2 glazen meel
2 bakpoeder
1 vanillesuiker
6 eieren

Bereiding:
Alles behalve de meel en bakpoeder door elkaar mixen. Voeg voorzichtig het meel en bakpoeder toe. En als laatste de grof gemalen walnoten.

Spray een rond bakblik met bakspray en bestuif het een beetje met meel. Doe hierin de cake beslag en bak het in een voorverwarmde oven in 45 á 60 minuten op een lage stand.

Je kunt er grof gemalen walnoten op strooien. Of in stukjes snijden en besmeren met een beetje honing en een hele walnoot erop.





dit lijk me ook heerlijk ga het in de weekend maken inchallah!!

20-04-2010, 11:37

Citaat door nad0r:
en de mijne dan??




die was jou is ook goed had die nog niet gezien.heb jij een eigen topic of?

20-04-2010, 15:02

Citaat door nad0r:
Walnootcake

Benodigdheden:
1 glas olie
1 glas suiker
1 glas lauwe melk
1 glas grof gemalen walnoten
2 glazen meel
2 bakpoeder
1 vanillesuiker
6 eieren

Bereiding:
Alles behalve de meel en bakpoeder door elkaar mixen. Voeg voorzichtig het meel en bakpoeder toe. En als laatste de grof gemalen walnoten.

Spray een rond bakblik met bakspray en bestuif het een beetje met meel. Doe hierin de cake beslag en bak het in een voorverwarmde oven in 45 á 60 minuten op een lage stand.

Je kunt er grof gemalen walnoten op strooien. Of in stukjes snijden en besmeren met een beetje honing en een hele walnoot erop.



klinkt heel simpel en lekker ik ga deze zo uitproberen!
Dankjewellll

20-04-2010, 15:02

Citaat door riffia-meid22:
kijk op de topic van Sabria ze heeft ook heerlijk recepten van cake
wens je veel suses veder meid!!!!


Zal ik doen dankjewel voor de tip lieverdje

20-04-2010, 15:03

Citaat door greeneyedbeauty:
chocolade cake

5 eieren 6 mag ook (de eieren en suiker eerst goed kloppen tot het bijna wit word)
1 glas suiker
1 glas olie
1glas melk (voor alles hetzelfde glas gebruiken, je kan theeglas met oortje gebruiken)
1 vanille suiker
anderhalf zakje bakpoeder
2 a 3 eetlepels cacao (doe het altijd op gevoel, hangt er ook vanaf hoe donker je em wil hebben.
bloem doe ik ook op gevoel, wel zeven samen met de bakpoeder !

als je alle natte ingridienten inc cacao en suiker/vanille suiker hebt gemengd, dat een beetje van de mengsel in een glas schenken en apart zetten, dan pas de bloem en bakpoeder derbij.


daarna de cake gaar bakken op 170 graden.
als de cake in de oven staat kan je intussen caramel maken, of je koopt gewoon zo'n pot babogeen caramel (is eigenlijk voor op brood, maar heel goed bruikbaar voor cake)
je snijd de cake doormidden, smeert de caramel uit, plaatst de bovenste stuk weer derop en giet daar de mengsel over die je apart had gezet.

wat ik dan altijd doe is in vierkantje snijden en in muffinformpjes zetten.
lijken net kleine gebakjes dan.
Deze ga ik ook eens uitproberen!

20-04-2010, 17:17
@ topicstartster: waauuw je ot

20-04-2010, 20:36



Citaat door nad0r:
Walnootcake

Benodigdheden:
1 glas olie
1 glas suiker
1 glas lauwe melk
1 glas grof gemalen walnoten
2 glazen meel
2 bakpoeder
1 vanillesuiker
6 eieren

Bereiding:
Alles behalve de meel en bakpoeder door elkaar mixen. Voeg voorzichtig het meel en bakpoeder toe. En als laatste de grof gemalen walnoten.

Spray een rond bakblik met bakspray en bestuif het een beetje met meel. Doe hierin de cake beslag en bak het in een voorverwarmde oven in 45 á 60 minuten op een lage stand.

Je kunt er grof gemalen walnoten op strooien. Of in stukjes snijden en besmeren met een beetje honing en een hele walnoot erop.



hee meid dit klink heeeel lekker maar wat bedoel je met 1glas??
thee glas, colaglas, koffieglas?? ik wil m in 1x goeddoen dank je wel

21-04-2010, 13:17

Citaat door riffi112:
hee meid dit klink heeeel lekker maar wat bedoel je met 1glas??
thee glas, colaglas, koffieglas?? ik wil m in 1x goeddoen dank je wel



Marokkaanse Lmizaan

Ik denk limonadeglas

21-04-2010, 13:17

Citaat door Sharkia__:
@ topicstartster: waauuw je ot



Thanks darling, vind die man

Pagina's : [1] 2