Bekijk volle/desktop versie : Het kan niet dat een ongelovige om 4 uur 's morgens opstaat om zijn hond uit te laten



Pagina's : [1] 2

18-04-2010, 01:19
En jij niet kan opstaan om te bidden!

18-04-2010, 01:20


Dat is een hele goede om aan vast te houden!

18-04-2010, 01:32
ik denk dat er maar heel weinig niet-Moslims zijn die hun hond (als ze er al een hebben) om 4 uur 's-ochtends uitlaten

maar als de (in mijn ogen een beetje rare) vergelijking helpt, wie ben ik om er dan wat over te zeggen

18-04-2010, 01:35
Geloof komt naar mijn mening van binnenuit en niet via een eventuele honduitlatende buurman

18-04-2010, 01:40



Citaat door el_mar:
Geloof komt naar mijn mening van binnenuit en niet via een eventuele honduitlatende buurman



Ik wil je op een heel beleefde manier vragen om uit deze topic te blijven. Iemand die geleid wordt door Allah swt zal aanmoediging vinden in deze 2 zinnen om zijn salaat op tijd te bidden.

Dus bij deze, gelieve je te onthouden uit deze topic en je reacties hier aub niet te plaatsen.

18-04-2010, 01:42

Citaat door Krentenbolletje:
nou beste el_mar(okkaan),

fajrgebed begint rond 5.30 momenteel en duurt tot zonsopgang, en reken maar dat de hollanders hun viervoeters rond die tijd (voor zonsopgang) uitlaten. mijn vader heeft het niet zomaar bedacht. hij was gewend elke ochtend na het fajrgebed buiten een wandeling te maken. tot zn verbazing kwam hij de buren met hun hondjes tegen.


hoi K

ik ben geen Marokkaan zoals je in mijn profiel kunt zien

ik heb zelf geen hond, maar als jij het zegt dan zal het wel zo zijn dat rond die tijd mensen hun hond uitlaten, het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar misschien heb je van dat soort hondenbezitters

18-04-2010, 01:45

Citaat door younes_tafersit:
Ik wil je op een heel beleefde manier vragen om uit deze topic te blijven. Iemand die geleid wordt door Allah swt zal aanmoediging vinden in deze 2 zinnen om zijn salaat op tijd te bidden.

Dus bij deze, gelieve je te onthouden uit deze topic en je reacties hier aub niet te plaatsen.


geen probleem, mag ik nog wel reageren op mensen die op mij reageren of heb je dat ook liever niet?

18-04-2010, 02:15

Citaat door el_mar:
hoi K

ik ben geen Marokkaan zoals je in mijn profiel kunt zien

ik heb zelf geen hond, maar als jij het zegt dan zal het wel zo zijn dat rond die tijd mensen hun hond uitlaten, het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar misschien heb je van dat soort hondenbezitters


Tijdens ramadan na het eten (rond 4, 5 uur snacht)keek ik vaak uit het raam gewoon naar de maan en zo , en heel vaak zag ik dan mijn buurvrouw met haar hond naar buiten gaan of juist naar binnen.

18-04-2010, 03:41

Citaat door el_mar:
ik denk dat er maar heel weinig niet-Moslims zijn die hun hond (als ze er al een hebben) om 4 uur 's-ochtends uitlaten

maar als de (in mijn ogen een beetje rare) vergelijking helpt, wie ben ik om er dan wat over te zeggen


dat komt omdat je dan aan het slapen bent en niet kan zien wat er buiten gaande is

18-04-2010, 06:19
Had ik ook vaak aan gedacht. Woon in een hondenbuurt, nou ze laten die honden echt allemaal uit in de vroege ochtend!

18-04-2010, 09:12
ok ok allemaal dan zal het wel. Ik slaap idd rond die tijd.
(maar ik zal verder uit deze topic wegblijven, no problem)

18-04-2010, 18:44

Citaat door el_mar:
ok ok allemaal dan zal het wel. Ik slaap idd rond die tijd.
(maar ik zal verder uit deze topic wegblijven, no problem)



Dankje wel

18-04-2010, 18:46


“Er is geen gebed moeilijker voor de hypocrieten dan het Fajr en het Isha gebed. Als zij de beloning kenden voor deze gebeden op hun vastgestelde tijden, dan zouden zij het zeker verricht hebben, zelfs als zij (daarvoor) zouden moeten kruipen.”


Deze hadith werd overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden over hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat in Bukharie en Muslim.

18-04-2010, 19:22
Na3am! Preciesss! Hier hadden een vriendin en ik het een paar dagen geleden ook al over!

19-04-2010, 01:24
Salaamoe alajkom

Voor een ongelovige zal het makkelijker zijn dan een moslim om vroeg op te staan om zijn ' zaken' te regelen

Waarom?

De shaytaan zal de ongelovige niet aanvallen om nog langer te slapen of 'om nog extra 5 minuten slapen en dan word ik wakker" Neen!
Hij wa 3ajadoe BiLLah zal dit doen bij een moslim zodat ie zijn verplichtingen niet naleeft

Waarom?
Een simpel voorbeeld: Welk keuze zal een inbreker hebben? Een huis dat overrompeld is met waardevolle zaken of een lege, kale huis. De keuze zal snel worden gemaakt.

En zo gaat shaytaan te werk: Hij verkiest om een moslim, waar zijn hart vol tawheed zit, om hem aan te vallen dan een ongelovige waar je enkel shirk en dwalingen vindt.

Walakien, toch mag dit geen uitvlucht zijn om je salaat Fadjr niet op tijd te bidden!

wasalaamoe alajkom warahmatoelah

Pagina's : [1] 2